Kerropa naurettavan pienistä asioista, joista valitetaan.
Aiheesta on voinut olla ketju aiemminkin, en tiedä. Kirjoitin tämän, kun luin juuri lehdestä, että joku valittaa esim.kahvikupin muodosta tai seinän väristä. Nämä hotellissa. Mistä, sinun mielestäsi pikkuasioista ihmiset valittavat? Tai myönnä ja kerro, mistä sinä itse olet valittanut.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Tien toisella puolella rakennetaan omakotitaloa. Remppamiesten autot ovat aina miten sattuu pysäköitynä juuri liittymämme edessä niin, että autoa on vaikea ajaa meidän pihalta tielle.
Tämä on ihan validi syy valittaa. Kyllä omaan pihaan ja pihasta pitää päästä vaikeuksitta. Entä jos teille tarvitaan ambulanssi?
Itse asun kerrostalossa, jonka ainoaa piha- ja poistumistietä yritetään säännöllisesti käyttää isojen työkoneiden säilytyspaikkana, pysäköintialueena ja sähköpotkulautojen dumppauspaikkana. Olen ottanut ikävän asenteen ja ryhtynyt selvittelemään näiden välineiden omistajia ja antamaan nuivaa palautetta. Viimeksi kuljetutin muualle jonkun naapuritalon vuokraaman henkilönostimen meidän ulko-oven edustaa tukkimasta.
Vierailija kirjoitti:
Kuopion torille ei saa viedä koiria. Ihmisiä haastateltiin tästä kammottavasta vääryydestä radiossa. Ovat tehneet jonkun kyselyn tästä hirveästä asiasta. Kovin tuohtuneita olivat, nämä koiraihmiset.
Ei kai mihinkään torille saa viedä koiria toriaikaan? Tämä on muistaakseni kaupunkien järjestyssäännöissä.
Vierailija kirjoitti:
Tien toisella puolella rakennetaan omakotitaloa. Remppamiesten autot ovat aina miten sattuu pysäköitynä juuri liittymämme edessä niin, että autoa on vaikea ajaa meidän pihalta tielle. Pitäisi jaksaa suvaita ja ymmärtää ja joustaa, mutta valitin asiasta jo suoraan rakennusprojektistaan stressaantuneelle naapurille saaden hänet suuttumaan. Koin valittavani tosi pienestä ja nyt mietin oliko se sittenkään pientä. Kai ne autot täytyisi kapealla tiellä parkkeerata niin, ettei se haittaa muuta liikennettä? Naapurin mielestä nyt vain on niin, että autot ovat miten ovat.
Tämä on muuten todella yleinen harhaluulo, että saa pysäköidä miten sattuu esimerkiksi rakennustyömaalla. Tarvikkeiden ja työkalujen yms toimittamisen ajaksi toki saa ajaa ja pysäyttää kuormanpurkamista varten, muttei jättää autoa miten sattuu muun liikenteen tielle. Onko autot yleisellä tiealueella? Onko paikkakunnalla kunnallinen pysäköinninvalvonta ? Itse soittaisin pysäköinninvalvontaan ja pyytäisin täsmäiskua kadulle, jos autot eivät siirry pyynnöstä. Varsinkin, jos raksamiehet ovat näitä "ammattimiehiä Etelä-Suomesta"...
No viimeksi eräs työkaveri valitti, kun sai työnantajaltamme 50-vuotislahjaksi kalliin kellon.
Ei kuulemma tee sillä mitään ja voi voi uikutiui sitä rutinaa ja mielensäpahoittamista... (olisi voinut olla hiljaa ja myydä tai lahjoittaa kellon eteenpäin).
Harva työnantaja enää muistaa työntekijöitään, enkä kyllä ihmettele.
Jatkuva säästä valittaminen on niin turhaa ja ärsyttävää. Varmaan meistä kaikki silloin tällöin harmittelee lomalle, viikonlopulle tms. osuvaa kurjaa keliä, mutta se on ihan ymmärrettävää. Jotkut sen sijaan valittaa päivästä toiseen, oli sää mikä hyvänsä. Kesällä on liian kylmä tai kuuma, liian kuivaa tai liian sateista. Talvella liian lämmintä tai kylmää, lunta liikaa tai liian vähän. Näille ihmisille sopii vain joku tietty täsmällinen säätila, jos sitten sekään. Jatkuva valittaminen vain kurjistaa omaa oloa ja samalla muidenkin, jotka sitä marmatusta joutuvat kuuntelemaan. Ei se helle tai kova pakkanen vähene sillä, että siitä valittaa 24/7. Järkevämpää olisi vain koittaa kestää, mutta eihän se nyt käy.
Tuli mieleen aikoinaan, kun kaveri joskus haki kämppää muuttaessaan opiskelemaan no siinä sitte sattu olemaan yks joka tuumas samalla reissulla, että ei kelpaa, kun lattia on väärää materiaalia. Mitä veetun väliä sillä on, kun se on vain tilapäinen opiskelija kämppä josta kuitenki joskus muuttaa pois.
Jotkut keksi uhriutua 90 luvulla ja valittivat että naisen euro on 80c.
=D
Media tarttui aiheeseen ja pam meillä oli uusi valittajien sukupolvi.
Niin helppo on vedättää....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin jouluvalot, tai kausivalot. Ja en ole itse valittanut ;D
Hahah, joo. Tämä! Itse laitoin meille kausivalot heti, kun alkoi olemaan hämärämpää sateisella säällä. Siis syyskuun lopussa jo. Eiköhän joku koiran ulkoiluttaja narissut ystävälleen ohi kulkiessaan, että nuo jouluvalot tulee joka vuosi aiemmin. Ja kyse ihan neutraaleista yksivärisistä ledeistä. Ei mistään vilkkuvista joulupukkivaloista. :D
Tunnistathan valittamisen ja toteamisen/pohdiskelun eron?
Havainto ulkovaloista voi muistuttaa siitä, että joulukalenteri ja - suklaatkin on tulleet jo kauppoihin, josta tulee mieleen aihe. Useimmille valot tuo mieleen joulun, vaikkei se toki enää vuosiin sitä ole ollutkaan.
Sähköpyöräilijät ja pyörät . Koirankakat. Kalliit kahvilat. Pienentyneet karamellit pusseissa ja Fazerin pötkyt esim.
Mielestäni valittaja tai sanoja on oikeassa monesti, tuotteissa on vikaa. Jos ei ole vikaa tai korjattavaa, katsotaan sitten uudelleen. Muiden valituksesta valittaminen voi olla vähättelyä, esim. jos äitisi koko ajan sanoo ettei missään ole mitään vikaa. On varmaan joitakin asioita joista valittaminen on turhaa jos joku on ammattivalittaja, sääkään ei ole sellaiselle koskaan hyvä vaikka olisi 18 astetta kesätuuli.
Vierailija kirjoitti:
Radiojuontajien aamuherätykset.
Pitävät itseään jonain uniikkina lumihiutaleena ja arjen supersankarina kun "ne aamuherätykset".
Luulevat varmaan että kaikkien työaika on 8.30-16, vaikka varmaan miljoona suomalaista tekee vuorotyötä...
Kai sinä tiedät, että niillä radiojuontajilla itsellään alkavat aamulähetykset klo 6? Eli he kyllä tietävät, että kaikki eivät tee virastoaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen aikoinaan, kun kaveri joskus haki kämppää muuttaessaan opiskelemaan no siinä sitte sattu olemaan yks joka tuumas samalla reissulla, että ei kelpaa, kun lattia on väärää materiaalia. Mitä veetun väliä sillä on, kun se on vain tilapäinen opiskelija kämppä josta kuitenki joskus muuttaa pois.
Ei tuo kyllä kuulostanut valittamiselta, vaikka sinusta kaverisi syy olikin väärä. Ja minä myös ymmärrän kaveriasi, on iso asia muuttaa opiskelemaan, ja silloin pienikin asia voi tuntua suurelta.
Asiakas valitti että hanasta tulee liian kuumaa vettä ja kädet palaa. Mentiin sitten katsomaan vessaan, että onkohan siellä säädöt pielessä. Tavallaan juu oli, kerta asiakas oli kääntänyt hanan sinne kuumimpaan asentoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin jouluvalot, tai kausivalot. Ja en ole itse valittanut ;D
Hahah, joo. Tämä! Itse laitoin meille kausivalot heti, kun alkoi olemaan hämärämpää sateisella säällä. Siis syyskuun lopussa jo. Eiköhän joku koiran ulkoiluttaja narissut ystävälleen ohi kulkiessaan, että nuo jouluvalot tulee joka vuosi aiemmin. Ja kyse ihan neutraaleista yksivärisistä ledeistä. Ei mistään vilkkuvista joulupukkivaloista. :D
Tunnistathan valittamisen ja toteamisen/pohdiskelun eron?
Havainto ulkovaloista voi muistuttaa siitä, että joulukalenteri ja - suklaatkin on tulleet jo kauppoihin, josta tulee mieleen aihe. Useimmille valot tuo mieleen joulun, vaikkei se toki enää vuosiin sitä ole ollutkaan.
Tunnistan. Äänensävystä voi päätellä aika paljon.
Viimeisimmän pyörälenkin aikana joku pappa huusi, että liian kirkkaat valot pyörässä.
Minulla on ihan lain mukainen pyöränvaloksi tarkoitettu valo edessä ja siinä on kolme eri voimakkuutta. Pidän kaupungin alueella valoa matalimmalla voimakkuudella maahan suunnattuna. En sitten tiedä miten voisi enää tuosta himmentää.
Ja lisättäköön, että sateisena iltana tämä herra itse tuli vastaan ilman heijastimia, koira sinkoillen ympäriinsä. En edes nähnyt koko ukkoa ennen kuin hänen takaansa tulleen auton valoja vasten näin ihmisen siluetin. Eli olis ne kirkkaammat valot vielä tarvinnut sittenkin. Olen vaan tällainen sunnuntaipyöräilijä, enkä kamikaze eli vauhtikin maltillinen.
Ihmisten ulkonäöstä valittaminen. Milloin ihmiset pukeutuvat liikaa mustaan, milloin ärsyttää jonkun ylipaino, milloin saadaan liki kilarit jonkun hiusväristä. Oudointa on, että yleensä nämä ihmiset ovat valittajalle itselleen täysin vieraita, jopa ohikulkijoita kadulla, joihin on hyvin epätodennäköistä törmätä uudelleen. Haluaisin vilpittömästi tietää, miksi jotkut närkästyvät noin kovasti tuntemattomien ihmisten ulkoisesta olemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
No viimeksi eräs työkaveri valitti, kun sai työnantajaltamme 50-vuotislahjaksi kalliin kellon.
Ei kuulemma tee sillä mitään ja voi voi uikutiui sitä rutinaa ja mielensäpahoittamista... (olisi voinut olla hiljaa ja myydä tai lahjoittaa kellon eteenpäin).
Harva työnantaja enää muistaa työntekijöitään, enkä kyllä ihmettele.
No onhan se hölmöä tuhlata rahat johonkin tarpeettomaan, siksi että joskua 40 vuotta sitten kellosta olisi ollut jotain hyötyäkin. Ei auta vaikka lahja-auton arvo olisi satatonnnia, jos saajalla ei ole ajokorttia.
Miksei lahjakorttia tai vaikka jotain itse valittua taidetta tjs. Mikä tuollaisen kellon jälleenmyyntiarvo kirpparilla on tai onko kiva lahjoittaa om lahja eteenpäin?
Aina tiskeistä valitetaan. Kotona, työharjoitelussa ja töissä. Vaikka on palkattu tiskaaja niin silti kuuluu tiskata, tätä en ymmärrä.
Kuopion torille ei saa viedä koiria. Ihmisiä haastateltiin tästä kammottavasta vääryydestä radiossa. Ovat tehneet jonkun kyselyn tästä hirveästä asiasta. Kovin tuohtuneita olivat, nämä koiraihmiset.