Bioanalyytikko vai röntgenhoitaja?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos on kiinnostunut bioanalytiikasta niin ainakin työ tukee sitä mielenkiinnonkohdetta jos haluaa vaikka vapaa-aikana harrastaa jotain siihen liittyvää."
Siis mitä v-ttua mä juuri luin!
Voi sitä muutenkin opiskella kuin vaan tutkintoon johtavan koulutuksen takia.
Ne ajat on ollet ja menneet. Nykyään voi opiskella vain yhden tutkinnon, eikä opintotukea heru enempään. Se on pakko käyttää sellaiseen tutkintoon, jolla saa kunnon työpaikan, eikä mitään harrastusluonteista mielenkiinnonkohdetta. Mutta jos tuo ala oikeasti kiinnostaa, etkä halua päätyä liukuhihnalle verikokeenottoon, niin kannattaa hakea yliopistoon opiskelemaan biokemiaa tai biotekniikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos on kiinnostunut bioanalytiikasta niin ainakin työ tukee sitä mielenkiinnonkohdetta jos haluaa vaikka vapaa-aikana harrastaa jotain siihen liittyvää."
Ne ajat on ollet ja menneet. Nykyään voi opiskella vain yhden tutkinnon, eikä opintotukea heru enempään. Se on pakko käyttää sellaiseen tutkintoon, jolla saa kunnon työpaikan, eikä mitään harrastusluonteista mielenkiinnonkohdetta. Mutta jos tuo ala oikeasti kiinnostaa, etkä halua päätyä liukuhihnalle verikokeenottoon, niin kannattaa hakea yliopistoon opiskelemaan biokemiaa tai biotekniikkaa.
Kirjoja saa kirjastosta. Ilman koulua voi vapaa-ajalla opiskella jos on aidosti kiinnostunut jostain. Bioanalyytikoksi opiskellaan, koska se työllistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin olet suunnitellut työllistyväsi biokemialla- tai tekniikalla?
Vierailija kirjoitti:
Röntgenhoitajalla hyvät lomat
Ei ole sen erikoisemmat kuin muillakaan. Taidat olla sen verran vanha, että muistelet jotain säteilylomia vuosikymmenten takaa. Ei niitä ole enää.
Tekee ne spirometrioita ja ekg tä labrat.
Ite just luin huvikseni " kliiniset laboratorionäytteet". En ole alalla
Vierailija kirjoitti:
Ite just luin huvikseni " kliiniset laboratorionäytteet". En ole alalla
Itse en jaksa vapaa-ajalla lukea mitään, siksipä juuri en halunnut yliopistoon tai tutkimuksellisiin tehtäviin vaan valitsin AMK:n.