Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi korvat humisee aina ja tukossa kun olen pystyssä???

Vierailija
26.10.2022 |

Sitten makuulla tätä ongelmaa ei ole. Voiko ollu tinnitus vain pystyssä? Noh, olen klärsinyt jo nuoresta tytöstä asti tästä ja käynyt lääkärissäkin mitään ei löytynyt.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aika monilla ollut samaa , myös asentohuimasta. Nato koneet surraavat monella taajuudella ja monilla eri tavoin.

Vierailija
2/15 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla johtui hormonaalisesta ehkäisystä. Meni ohi, kun lopetin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/15 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen syy voi olla paha alapurenta. Leukanivelet menee jotenkin ahtaiksi.

Vierailija
5/15 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tällä palstalla valittaa oireista aina kun on pystyssä, ja toinen aina kun on makuulla.

Jokin kompromissi tähän pitää saada.

Vierailija
6/15 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän kyllä että niskat on aina jumissa

t. ap

Vierailija
7/15 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos niin kauan, mutta mulla lihasjumit. Sit jos korva ei palaudu metelistä. Tai voi olla joku korvaluu, en muista, mutta vaatii leikkauksen

Vierailija
8/15 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt menisitte vaikka porukalla sinne lääkäriin kyselemään ennenkuin joku suoni poksahtaa päässä.

Tää ei oo mikään kotilääkäripalsta.

Vierailija
9/15 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian korkea verenpaine? Oletko tehnyt seurantamittausta?

Vierailija
10/15 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos niin kauan, mutta mulla lihasjumit. Sit jos korva ei palaudu metelistä. Tai voi olla joku korvaluu, en muista, mutta vaatii leikkauksen

Aamulla makuulla tätä ongelmaa ei ole. Heti kun nousen pystyyn korvat lompsahtaa lukkoon. Ja sttein jos laitan vaikka pään alaspäin, ne hetkellisesti aukeaa.Mutta esim ulklkona kävellessä ne on koko ajan lukossa ja humisee. Olen vähän jo tottunut tähän vaivaan mutta olisi kiva tietää mistä kyse. KErran joku terveydenhoitaja sanoi mulle nuorena, että mulla on "jännät" korvakäytävät.

Vierailija
11/15 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian korkea verenpaine? Oletko tehnyt seurantamittausta?

Tein 2 viikkoa tätäkin verenpaineet ok. Olen myös nuori alle 30v

Vierailija
12/15 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla makuulla tätä ongelmaa ei ole. Heti kun nousen pystyyn korvat lompsahtaa lukkoon. Ja sttein jos laitan vaikka pään alaspäin, ne hetkellisesti aukeaa.Mutta esim ulklkona kävellessä ne on koko ajan lukossa ja humisee. Olen vähän jo tottunut tähän vaivaan mutta olisi kiva tietää mistä kyse. KErran joku terveydenhoitaja sanoi mulle nuorena, että mulla on "jännät" korvakäytävät.

Minulla oli juuri tuo sama vaiva vuosikausia nuorena. Todella helkkarin ärsyttävää. Minulla siihen vaikutti vielä ulkoilman lämpötilakin, eli niin että lämpimässä korvat aukesivat. Johtui tosiaan epillereistä, joita olin syönyt 15-vuotiaasta. Oli kyllä kuin uusi elämä olisi alkanut, kun tuo vaiva loppui.

Vierailija
13/15 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli juuri tuo sama vaiva vuosikausia nuorena. Todella helkkarin ärsyttävää. Minulla siihen vaikutti vielä ulkoilman lämpötilakin, eli niin että lämpimässä korvat aukesivat. Johtui tosiaan epillereistä, joita olin syönyt 15-vuotiaasta. Oli kyllä kuin uusi elämä olisi alkanut, kun tuo vaiva loppui.

Aika kumma.  Itse en syö e pillereitä niin ei voi siitä johtua

Vierailija
14/15 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kumma.  Itse en syö e pillereitä niin ei voi siitä johtua

Minulla on myös jonkinasteinen alapurenta, ja jossain vaiheessa hammaslääkäri kysyi onko korvissa ollut jotain häikkää. Eli ilmeisesti minulla on kaksi riskitekijää korvien sekoiluun. Niskajumi olisi samantyyppinen vaiva (näin maallikkona arvellen), joka saattaisi myös jotenkin sotkea verenkiertoa korviin.

Tuo hormoneista johtuva korvien lukkiintuminen kuulemma perustuu siihen, että se turvottaa limakalvoja yleisemminkin, ja sitten jos on ahtaat paikat korvissa, niin menee röörit tukkoon. Myös hampaiden narskuttelu kuulemma voi johtaa jännitystiloihin, joilla sama vaikutus.

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00280

Vierailija
15/15 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikku korvissa aiheuttaa minulle tuon tapaisia oireita. Oletko huuhteluttanut korvasi milloin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi