Halppistuotteiden hinta jopa yli brändituotteiden!
On tosi outoa käydä kaupassa, kun Pirkat ja Rainbowt maksavat saman tai jopa enemmän kuin brändituotteet. Mm. annospuuropaketti on enää muutaman centin halvempaa Rainbowna kuin Elovenana, ja pyykkietikka jopa kalliimpaa kuin kotimainen brändivaihtoehto samasta tehtaasta!
Kommentit (6)
Halpatuotteet tehdään samoissa tehtaissa kuin brändituotteet. Jonnekkin se kakkoslaatu on sullottava. Jos brändi nostaa kakkoslaadun tuotantohintaa niin pakko nostaa myös myyntihintaa.
Olen huomannut jo vuosi sitten saman monissa tuotteissa ja kannattaa myös olla tarkkana pakkauskokojen kanssa.
En nyt muista mikä tuote oli kyseessä, mutta halpistuote oli n. 20snt halvempi, sitten huomasinkin että siinä oli 100g vähemmän kuin merkkituotteessa, jolloin merkkituote tulikin halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kun hinta on melkein sama niin ostatko silti sen "halpis"tuotteen? Melko tiukalla budjetilla olen elänyt pitkään ja nyt tuntuu oudolta ostaa "merkki"tuotteita. Makueroa on silti yllättävän vähän.
Ap ostaa nykyään brändituotteen. Ei ehkä makueroa kamalasti, mutta olen huomannut vaikkapa noissa hiutaleissa pientä rakenne-eroa. Brändituotteissa on usein jokin juttu, joka tekee niistä vähän miellyttävämpiä käyttää, mutta en ole ennen suostunut maksamaan siitä ekstraa. Nyt kun maksavat saman mitä halvemmatkin, noita eroja bongailee jonkin verran.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut jo vuosi sitten saman monissa tuotteissa ja kannattaa myös olla tarkkana pakkauskokojen kanssa.
En nyt muista mikä tuote oli kyseessä, mutta halpistuote oli n. 20snt halvempi, sitten huomasinkin että siinä oli 100g vähemmän kuin merkkituotteessa, jolloin merkkituote tulikin halvemmaksi.
Siksi pitää katsoa kilohintaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt muista mikä tuote oli kyseessä, mutta halpistuote oli n. 20snt halvempi, sitten huomasinkin että siinä oli 100g vähemmän kuin merkkituotteessa, jolloin merkkituote tulikin halvemmaksi.Siksi pitää katsoa kilohintaa
Ja laskea se itse kännykän laskimella. Kauppojen kilohinnat eivät näemmä päivity lappuihin automaattisesti, ovat olleet monessa tapauksessa päin seiniä jo kuukausia tämän hintarallin aikana.
Kun hinta on melkein sama niin ostatko silti sen "halpis"tuotteen? Melko tiukalla budjetilla olen elänyt pitkään ja nyt tuntuu oudolta ostaa "merkki"tuotteita. Makueroa on silti yllättävän vähän.