Sinä, joka olet vain kaveri vastakkaista sukupuolta olevan varatun ihmisen kanssa
Ehdottaisitko tälle kaverillesi yhteistä kahdenkeskistä yöreissua esim. Lappiin muutamaksi yöksi?
Olettaisitko sen olevan ok?
Kommentit (53)
Jos ystävän puolisolla ei ole mitään sitä vastaan.
Joo kyllä olettaisin. Kuten olettaisin olevan omallekin puolisolleni. Jos tästä tulisi ongelmia nimenomaan kaverin sukupuolen takia, niin valmistautuisin jo henkisesti siihen että joudun olemaan tukena sitten kun kaveri pääsee eroamaan sairaalloisesta suhteesta ja on hyvin romuna sen jäljiltä.
Olen matkustanut Italiaan tällaisen ystävän kanssa. Tapasimme hänen kumppaninsa siellä puolivälissä matkaa ja jatkoimme lomailua kolmisin.
Ihan oli yhteinen suunnitelma. Minulla on kumppani tahollani ja ystäväpariskuntakin on edelleen yhdessä.
Hohhoijaa.
Kenen kanssa biseksuaalit saavat matkustaa?
En ehdottaisi. Ei ole ok. Itsellä on kokemusta ystävyydestä vastakkaiseen sukupuoleen eikä se vain onnistu. On ollut pakko ottaa etäisyyttä ja lopettaa sitten ystävyys.
En ehdottaisi mutta se ei johdu siitä että välillämme olisi jotain tai pelkäisin että olisi. Se ei vain tunnu oikealta kaverin puolisoa kohtaan. Olemme siis ihan jo pikkulapsuuden perhetuttuja (tai siis perhetuttujen lapsia) joten tuo mies on minulle kuin isoveli. Mutta silti pidän parempana että kenellekään ei tule mitään ajatuksia suhteemme laadusta. Kyllä voi tavata tuota miestä muutenkin ja niin että puoliso on mukana.
En ehdottaisi, koska minusta se olisi asiatonta meidän puolisojamme kohtaan. Reissua nelistään voisin kyllä ehdottaa.
Täällähän tietysti kaikki ovat niin vapaamielisiä (ja nuoria?), mutta ihan oikeassa elämässä, keskiverto keski-ikäinen mies tai nainen, jos puolisosi lähtisi kahdenkeskiselle matkalle jonkun vastakkaista sukupuolta olevan ystävänsä kanssa, sinä jäisit kotiin, niin olisipa varmaan ok...
Tälläkin palstalla olisi tilanteesta varmasti "pitäisikö jättää sika" - avauksia joihin vastaukset olisivat tyyliä "avaa silmäsi, älä ole naiivi"
:D
Vaikka toista sukupuolta olevan ystäväni kanssa viihdynkin, niin ihan niin hyvin en viihdy, että kokonaista vuorokauttakaan jaksaisin. Harvan ystävän kanssa tässä iässä enää jaksaa kokonaista päivää.
Vierailija kirjoitti:
Yöreissua, sori, piti lukea ihan vaan "reissua".
Ap
Tälle on ihan nimityskin; freudilainen lipsahdus
Vierailija kirjoitti:
Täällähän tietysti kaikki ovat niin vapaamielisiä (ja nuoria?), mutta ihan oikeassa elämässä, keskiverto keski-ikäinen mies tai nainen, jos puolisosi lähtisi kahdenkeskiselle matkalle jonkun vastakkaista sukupuolta olevan ystävänsä kanssa, sinä jäisit kotiin, niin olisipa varmaan ok...
Tälläkin palstalla olisi tilanteesta varmasti "pitäisikö jättää sika" - avauksia joihin vastaukset olisivat tyyliä "avaa silmäsi, älä ole naiivi"
:D
Minä, joka kävin Italiassa, olen nelikymppinen, kuten myös kumppanini ja ystäväpariskuntani, jonka kanssa matkustin.
Kun on aikuinen, osaa tunnistaa kestävät ystävyyssuhteet, itsetunto on kunnossa eikä tarvitse draamailla tai kuvitella.
Jokainen itse päättää omat rajansa, en pakota ketään muita samoihin ratkaisuihin.
N44
Vierailija kirjoitti:
Olen biseksuaali nainen ja en ehdottaisi, jos kaverini olisi hetero monogaamisessa suhteessa. Kyse ei ole siitä mitä saa ja mitä ei, vaan että haluaisin kunnioittaa toisen suhdetta ja niiden rajoja. Seurustelusuhde menee ystävyyden edelle.
Ylipäänsä oon huomannut, että miespuolinen hetero/bi(?) "vain kaveri" naisella olis yleensä valmis seksiin, jos se nainen vaan haluais (ja usein ehdottelee vaikka nainen ei haluakaan). Eii en usko täysin platonisiin suhteisiin miesten ja naisten välillä, vaikka itsellä tärkeitä miespuolisia ystäviä onkin. Jos seurustelevat, niin sitten huomioin niitä seurustelukumppaneita kavereina myös tai jos en pidä heistä, niin pidän miehiinkin vähän väliä.
Samoin jos itse alkaisin seurustella, niin sitten oltais miespuolisten kamujen kans päiväseltään retkillä vaan, vaikka ei oltais aiemminkaan mitään sekstailtu. Ihan vaan, jotta ei tarvii sen seurustelukumppanin miettiä.
Ehdottaisin toki, mutta en koskaan vaan kahdestaan koska kunnioitan ystäväni (ja omaa) parisuhdetta. Eli ehdottaisin et lähdetäänkö siippojen kanssa Lappiin reissuun.
Vierailija kirjoitti:
Olen matkustanut Italiaan tällaisen ystävän kanssa. Tapasimme hänen kumppaninsa siellä puolivälissä matkaa ja jatkoimme lomailua kolmisin.
Ihan oli yhteinen suunnitelma. Minulla on kumppani tahollani ja ystäväpariskuntakin on edelleen yhdessä.
Hohhoijaa.
Tässä lienee tarkoitettu vähemmän avoimia ja yhteisiä ystäviä.
Joo, miksi en? :D ja oletan et jokaisella saa kavereita olla. Eiköhän me oltais osattu n*ssia jo, jos meinattaisiin niin tehdä kun ystäviä ollaan oltu 15, 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Uninallen saatana.
En keksi syytä miksi edes ajattelisin sellaista. N48
En, ihan jo kunnioituksesta kaverin tyttöystävää kohtaan (jota en ole koskaan tavannut).
Tai no, siinä tapauksessa toki, jos kaveeraisin esim. homomiehen kanssa.
Yöreissua, sori, piti lukea ihan vaan "reissua".
Ap