Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä (lääkkeetön?) apu refluksiin, koko ajan paha maku nielussa mahahappojen takia

Vierailija
26.10.2022 |

Auttakee

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruokavalio ja terveelliset elämäntavat eivät auta eikä lääkkeitä halua niin leikkaus on yksi vaihtoehto mutta nuoremmille sitä ei mielellään tehdä koska ei kestä sitten loppu elämää.

Vierailija
22/29 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla loppui lopettaessani kahvin juomisen vuosia sitten. Sen jälkeen ei ole ollut ongelmia refluksin kanssa. Kannattaa miettiä mitä käytät päivittäin, kuinka paljon, niin vastaus refluksiin löytyy siitäkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartalotyynyn kanssa nukkuminen. Ei se refluksia paranna, mutta helpottaa oireita ja saa nukuttua paremmin, kun keskellä yötä ei tarvitse nousta ylös odottamaan, että happo painuu takaisin alas tai syömään rennieitä. Vartalotyynyn kanssa pääsee helpommin hyvään asentoon sängyssä, eikä tule vääntyiltyä ja kääntyiltyä niin, että mahan sisältö liikkuu ylös alas.

Älä syö mitään muutamaan tuntiin ennen nukkumaanmenoa. Tämä oli minulle lääkärin ohje.

Vierailija
24/29 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipulit pois, kurkku pitää kuoria, ei tuoremehuja. 

Vierailija
25/29 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korota sängynpäätyä niin ei vaivaa niin paljon yöllä. 

Vierailija
26/29 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korota sängynpäätyä niin ei vaivaa niin paljon yöllä. 

Mahtaakohan ap olla enää täällä ukemassa viestiäsi kun aloituksesta on kolme vuotta...

Vierailija
27/29 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
28/29 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun närästys loppui kun jätin pois maitotuotteet(ruokavalioni on myös gluteeniton toisesta syystä) Syy voi myös olla matalat vatsahapot siihen auttaa tuo suolahappo ja tiettyjen ruokien kuten tomaatin ja rasvan välttäminen. Itellä pahin närästyksen aiheuttaja on jauhelihakastike tomaattimurskalla, tätä en vieläkään henno syyä vaikka muut ruuet ei enää närästäkkään.

Ruokasoodaa veteen sotkettuna voi toimia hätäapuna.

Vierailija
29/29 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi helikobakteerin häätö ja gluteeniton ruokavalio (löytyi keliakia). Aiemmin todettu 100% prosenttisen laktoosin imeytymishäiriö on korjautunut ja voin syödä maitotuotteita. Mulla on myös vatsalaukun sulkijalihas vaurioitunut, mutta enää ei närästä eikä polta