Mikä (lääkkeetön?) apu refluksiin, koko ajan paha maku nielussa mahahappojen takia
Kommentit (29)
Minulla loppui lopettaessani kahvin juomisen vuosia sitten. Sen jälkeen ei ole ollut ongelmia refluksin kanssa. Kannattaa miettiä mitä käytät päivittäin, kuinka paljon, niin vastaus refluksiin löytyy siitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vartalotyynyn kanssa nukkuminen. Ei se refluksia paranna, mutta helpottaa oireita ja saa nukuttua paremmin, kun keskellä yötä ei tarvitse nousta ylös odottamaan, että happo painuu takaisin alas tai syömään rennieitä. Vartalotyynyn kanssa pääsee helpommin hyvään asentoon sängyssä, eikä tule vääntyiltyä ja kääntyiltyä niin, että mahan sisältö liikkuu ylös alas.
Älä syö mitään muutamaan tuntiin ennen nukkumaanmenoa. Tämä oli minulle lääkärin ohje.
Sipulit pois, kurkku pitää kuoria, ei tuoremehuja.
Korota sängynpäätyä niin ei vaivaa niin paljon yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Korota sängynpäätyä niin ei vaivaa niin paljon yöllä.
Mahtaakohan ap olla enää täällä ukemassa viestiäsi kun aloituksesta on kolme vuotta...
https://www.hyvinvoinnin.fi/products/enzymedica-digest-gold-with-atpro?…
Jenkkien myydyin tuote
Minun närästys loppui kun jätin pois maitotuotteet(ruokavalioni on myös gluteeniton toisesta syystä) Syy voi myös olla matalat vatsahapot siihen auttaa tuo suolahappo ja tiettyjen ruokien kuten tomaatin ja rasvan välttäminen. Itellä pahin närästyksen aiheuttaja on jauhelihakastike tomaattimurskalla, tätä en vieläkään henno syyä vaikka muut ruuet ei enää närästäkkään.
Ruokasoodaa veteen sotkettuna voi toimia hätäapuna.
Mulla auttoi helikobakteerin häätö ja gluteeniton ruokavalio (löytyi keliakia). Aiemmin todettu 100% prosenttisen laktoosin imeytymishäiriö on korjautunut ja voin syödä maitotuotteita. Mulla on myös vatsalaukun sulkijalihas vaurioitunut, mutta enää ei närästä eikä polta
Jos ruokavalio ja terveelliset elämäntavat eivät auta eikä lääkkeitä halua niin leikkaus on yksi vaihtoehto mutta nuoremmille sitä ei mielellään tehdä koska ei kestä sitten loppu elämää.