Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7-vuotias haluaisi mennä paikalliseen jääkiekkojoukkueeseen, mutta

Vierailija
26.10.2022 |

vähän emmin, koska hän ei jaksa treenata kiekonkuljetusta, maalien tekoa, perus lämimistä, mitä mielestäni pitäisi harkata, jos haluaisi joukkueessa pärjätä. Hän on hyvä luistelija, tosi nopeakin ja vartalonhallinta todella hyvää. Mutta jos ei kiinnosta harjotella maalien tekoa, niin sanokaa nyt suoraan, että mitä ihmeen järkeä on mennä joukkueeseen??

Onko paikalla ketään jääkiekkotyyppiä sanomaan suoraan, ettei kannata panostaa tähän lajiin. Esimerkkinä voin kertoa, että jos vien hänet harjottelemaan maalin tekoa niin kiinnostus loppuu puolessa tunnissa tai alle. Kaikki tekniikkaharjoituksen pakkopullaa eikä harjottele kotona yhtään.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa jenkkifutiksen pariin - niin monta eri pelipaikkaa joista valita ettei kiinnostus varmasti lopu. Eikä käännytetä seitsemän- tai 20v tulijoitakaan pois :D

Vierailija
22/25 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä.

Lasten pitäisi saada harrastaa liikuntaa liikkumisen ilosta. Jos tässä joukkueessa olo on jotain jatkuvaa pudotuspeliä, etsisin kivemman jengin, jossa saa harrastaa osana porukkaa kaikki mukaan haluavat seiskaveenä ja vielä ainakin useamman vuoden.

Reilusti isompana sitten jakaannutaan tason ja kiinnostuksen mukaan höntsämpiin ja tosissaan treenaajiin. Eihän tuon ikäisellä mahdollimem myöhempi lahjakkuus ja into välttämättä vielä edes näy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kannata jos ei halua harjoitella monipuolisesti. Pelasin itse jääkiekkoa nuorena. Joukkueessa harjoitellaan maalintekoo, puolustamista, hyökkäyksiin lähtöä ja hyökkäyksen päättämistä maalintekemiseen. Laukoa pitää todella paljon. Itse treenasin lämäreitä omalla pihalla palloseinään kesälläkin vanerilta yhden kaverini kanssa. Minulla oli tosi kova laukaus. Pelasin jo 6 vuotiaana lätkää koska talomme vieressä oli urheilukenttä ja jääkiekkokaukalot talvella. 100 metriä matkaa niin siellä kävin iltaisin pelaamassa kavereiden kanssa. 8 vuotiaana menin joukueeseen pelaamaan koska yksi mies suositteli minua. pelasin 18 vuotiaaksi asti. Ei minusta ammattilaista tullut. Olin muuten 9-14 vuotiaana joukkueemme paras maalintekijä.

Vierailija
24/25 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 vuotiaana menin armeijaan ja sen jälkeen alon pelaa salibandyä ja pelasin 3 eri joukkueessa  4-1 divisjoonaa ja lopetin 40 vuotiaana. Maalinteko aina kiinnosti minua nuorena ja halusin olla hyökkääjä.

Vierailija
25/25 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä vielä. Itse toivoisin vain, että lapsi saisi jonkun kivan harrastuksen ja jos sen myötä vielä kivan porukan ympärille ehkä koko alakoulu ajaksi niin se olis tosi mahtavaa. Meillä ei mitään muuta ajatusta tässä. Tämä on ainut laji, mikä häntä todella kiinnostaa. 

Mutta se tosiseikka, että moni 7 ja 8v ovat jo niin hurjan hyviä, että päätös joukkueeseen liittymisestä pitää tehdä joko nyt tai viimeistään ensi syksynä.  

Jos laji kiinostaa, menee kokeilemaan vaan. Jos ei sitten motivoidu niistä harjoituksista ja tekemisestä, jää keväällä pois. Sittenhän se on kokeiltu ja todettu onko se oma juttu vai ei. Tekeminen ryhmässä on kuitenkin ihan eri asia kuin isän (?) johdolla treenaaminen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi