Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalankulkijan huomioiminen

Vierailija
25.10.2022 |

Tänään oli illalla oikein kunnon pimeä syysilta, tihkusadettakin vielä.
Yhdessä keskustaajaman ulkopuolisessa paikassa tien ylittäminen jalankulkijana arvelutti, mutta pakkohan oli mennä. Tien on katuvaloilla varustettu, autoliikennettä suht paljon, nopeusrajoitus, enpä tiedä, kuuskymppiä vähintään.
Takissani heijastin ja toisessa hihassa heijastinnauha. Mutta vaikutti siltä, etteivät käy eräitten silmiin. Ovat kai tottuneet huomaamaan vain heijastinliivien kaltaiset heijastimet!!!!
No, mulla on tuolla kaapissa käyttämätön polkupyörän patteritoiminen takavalo, kiinteää punaista, välkkyvää, liikkuvaa valoa voi siitä valita käyttöön.
Pysyisiköhän tuo takin helmassa tai hihansuussa, siinä valossa on klipsikiinnitys. Entä millaisen valon huomaatte, sen välkkyvän vai liikkuvan?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse autoilen ja tietysti jalankulkijanakin joskus, pyöräilenkin.

Joskus jalkamiehenä ja pyöräilijänäkin hirvittää toisten tempaukset, ihan kevyen liikenteen keskenkin. Esim. autotien alikulkutunnelin jälkeen risteää kevyen liikenteen väylä, jossa käyttävät yleensä kovia nopeuksia, kun siinä kohti alamäki, itse jarrutan aina siihen tultaessa ja katson tuleeko ketään sivuilta ennen risteyksen ylitystä, mutta kerrankin takaa tullut pyöräilijä hurautti sitten ohitseni ja risteyksen yli jarruttamatta ja edes vilkaisematta tuleeko muita pyöräilijöitä tai jalankulkijoita mistään suunnasta, ilmeisesti hullun tuuriinsa luottaen.

Mulla ainakin on niin huono tuuri, että sen kerran kun en jarruttaisi enkä katsoisi tuleeko ketään, niin varmasti rysähtäisi kolari toisen pyöräilijän kanssa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi