Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö jo alkaa panikoida, ettei sijoituksista ehkä saakaan koskaan edes omiaan takaisin? Kymppitonni sulanut vuodessa

Vierailija
25.10.2022 |

Sijoitusten arvo laskenut vuodessa 10 000 euroa. En tosiaan ollut mitään myymässä, mutta kun suurin osa omaisuudestani on kiinni sijoituksissa, niin nyt kyllä pelottaa. Olen luullut, että pitkällä tähtäimellä aina pääsisi voitolle, mutta ehkä ei sittenkään. Mutta ei nyt enää voi myydäkään, koska tulee persnettoa.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ääliö sijoittaa suurimman osan omaisuudestaan? 

Vierailija
22/100 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakaat alat nousee vielä. Riskikohteet kannattais kyllä myydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne kurssit ala nousemaan jo muutaman vuoden päästä, jos ei jotain ikuista jääkautta tule eteen.

Jos on nuori sijoittaja, niin ei paniikkiliikkeitä kannata tehdä, aina historiassa on noin 10 vuoden sykleissä lopulta nousukausi alkanut.

Tarkottaa siis myös sitä, että kymmenen vuoden sykleissä tulee laskukausi. Toivoa siis sopii, että tulet tarvitsemaan rahojasi nousukauden aikana, että laskukauden, jolloin voi mennä omat ja varastetut.

Vierailija
24/100 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aktivoitunut vasta nyt ostoissa ja sijoitan kaiken ylimääräisen vakaavaraisiin yrityksiin joilla menee nyt hetkellisesti huonosti. Suunta on ylöspäin, mutta sen aika ei ole vielä.

Hetkellisesti huonosti? No se ainakin syö sitä vakavaraisuutta ja entä jos hetkellisesti huonosti meno venyykin vaikka 10 vuodeksi?

Ovatko silloin enää vakavaraisia tai pystyvätkö maksamaan osinkoja?

Vierailija
25/100 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

T'ätähän sen sijoittaminen eli pyramidipeli on. Amatöörit tuhlaavat pennosensa ammattilaisten nostoihin jota keinotekoinen indeksi indikoi suhteessa aikaan. Ne jotka ymmärsivät että pörssin sisäänkoodattu piirre on romahdus epäsäännöllisin määräajoin, ostivat kultaa, timantteja tai ihan vaan metsää samalla rahalla kun pörssiopaperi muuttuu tomuksi arvon hävitessä edelläm mainitut vaan paranee. Toki, pörssillä tekee parhaat voitot kun kaikki menee oikein, mutta monellako on siihen mahdollisuus ja tuuri? Niimpä.

Vierailija
26/100 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitäisi kysyä, että milloin tulee se hetki, jolloin koko talousjärjestelmämme romahtaa. 

Olemme menossa kohti sellaista tilannetta mitä ei ole ollut aiemmin.

Minusta ainakin tuntuu, että tämä on nyt se viimeinen dippi. Maailmalla on selvästi aiheutettu kaaosta ihan tahallaan ja Klaus Korvapuikkokin höpisee resetoinneista. Sillä jätkällä on oikeasti väkeä kaikkialla päättävillä palleilla.

Vierailija
27/100 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronadipissä ainakin minulla tippui varmaan tuplasti sen mitä tässä Ukrainan sodan aikana. Sitä ennen on ollut jos mitä Lehmannin veljeksiä ja Subprimejä.

Maailmanloput perutaan aina.

Vierailija
28/100 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö tästä tehdä kansalaisaloite?

Vierailija
29/100 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä se on, kun sijoitushuuma on lyönyt läpi ja jokaiselle tavalliselle palkansaajalle uskotellaan, että sijoittamalla kuka tahansa rikastuu. Oikeassa elämässä sijoittaminen on riskialtista ja siinä voi menettää rahaa.

Mä en ole siihen riskibisnekseen lähtenyt, enkä lähde. On vaan liian epävarma maailmantilanne.

Monet ovat lähteneet mukaan sijoittamisen ihan vaan helpon rikastumisen ja paremman elämän toivossa. Toisin on käynyt. Sitten kun tehdään kaikkia mokia, kuten pistetään kaikki munat samaan koriin, ei osata hajauttaa ym. kun oikeasti ei ymmärretä sijoittamisesta tarpeeksi.

Vierailija
30/100 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut myydä ajoissa - typerykset pitää kiinni persiilteen menneissä sijoituksissaan hamaan loppuun asti. Nouseviin kursseihin ostetaan ja laskeviin kursseihin myydään..

Vierailija
31/100 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summa ei kerro yhtään mitään, kun et kerro sijoituksien kokonaisarvoa, hajautusastetta ja millä aikajänteellä arvon alentuminen on tapahtunut. 

Vierailija
32/100 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sulaa 30.000,- joskus päivässä. Eikä aiheuta mitään paniikkia.

Vierailija
33/100 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä iloa on vaikka kymmenen vuoden päästä olevasta potista jos on sitä ennen kuollut?

Vierailija
34/100 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi olen sijoittanut pääosin osinkoja hyvin maksaviin. Alussa oli kylmä rinki takapuolen ympärillä kun katselin miinuksia, sitten rauhotuin. Heiluu mitä heiluu ja osingoilla eletään. Pisin taisi olla kun roikotin Sanomaa vuosia, kyllä sekin sieltä sitten vihdoin nousi ja on nyt hyvin plussalla.

En myy mitään tappiolla.

Vierailija
35/100 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen suuresti jos joku pääsee vielä voitolle moneen vuoteen. Parempi se olisi makuuttaa niitä rahoja pankkitilillä niin kauan kun jatkuva laskusuunta on käsillä. Sitten sijoittaa kun näyttää hiukan alkavan orastaa talouskasvu. Muuten menee miinukselle niin paljon että vaatii todella pitkän ajan ennen kuin on taas plussalla kun talouskasvu alkaa. On helpompaa taas alkaa nollatuloksesta kuin reilusti pakkaselta.

Ehkä joku osaa paremmin silti, minä en. Otin omat rahani pois jo reilu vuosi sitten enkä ole katunut.

Vierailija
36/100 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ääliö EI sijoita suurimman osan omaisuudestaan?

Minulla on suurin osa sijoitettuna (eli TUOTTAMASSA rahaa), eikä suinkaan passiivisena tilillä, kodin seinissä taikka arvoa menettävissä rasitteissa (kuten mökki ja auto).  Pärjäisin hyvin ilman tukia tai palkkaakin kun rahaa tulee keskimäärin noin 30 kertaa kuukaudesa tilille.

Vierailija
37/100 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoitus se asuntokin on ja niidenkin arvot laskee.

Vierailija
38/100 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut myydä ajoissa - typerykset pitää kiinni persiilteen menneissä sijoituksissaan hamaan loppuun asti. Nouseviin kursseihin ostetaan ja laskeviin kursseihin myydään..

Mistä "perseellen menneistä sijoituksista"? Minun salkkuni ovat plussilla vuoden alkuun nähden.

Vierailija
39/100 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaminen ei ole varsinaisesti ollut minun juttuni, mutta koronan alkaessa päätin minäkin laittaa suurimman osan tilillä makaavista rahoista osakkeisiin. En ole juurikaan myynyt tai ostellut lisää matkan varrella. Osakkeet valitsin välttelemällä omasta mielestäni pahimpia "riistäjäfirmoja", kuten öljy-yhtiöitä, fossiiliseen energiaan ja metsätaloteen panostavia yhtiöitä, lentoyhtiöitä ja turhaa kulutusta ruokkivia yhtiöitä. Kovin paljonhan pörssiin ei tällä tavalla valinnanvaraa jäänyt. Mielenkiintoista on ollut seurata kurssien liikkeitä. 100 000 euron sijoitus kävi korkeimmillaan 230 000 eurossa, nyt salkun arvo on noin 115 000 euroa eli plussalla ollaan vielä.

Vierailija
40/100 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen suuresti jos joku pääsee vielä voitolle moneen vuoteen. Parempi se olisi makuuttaa niitä rahoja pankkitilillä niin kauan kun jatkuva laskusuunta on käsillä. Sitten sijoittaa kun näyttää hiukan alkavan orastaa talouskasvu. Muuten menee miinukselle niin paljon että vaatii todella pitkän ajan ennen kuin on taas plussalla kun talouskasvu alkaa. On helpompaa taas alkaa nollatuloksesta kuin reilusti pakkaselta.

Ehkä joku osaa paremmin silti, minä en. Otin omat rahani pois jo reilu vuosi sitten enkä ole katunut.

Ei kestä hermot makuuttaa rahnuja pankkitilillä vaan ne alkaa sitten palamaan tupakkaan, viinaan, ruokaravintoloihin sekä shoppailuihin :D:D:D