Miksiköhän työkaverini ei pidä minusta?
Olen häntä hieman vanhempi, työpaikkani pienin ja iloisin henkilö. En ole mikään kokenut konkari ja välillä teen virheitä, kuten jokainen meistä. Pomoni pitävät minusta ja usein kehuvat minua. Asiakkaiden kanssa tulen toimeen ja he minun. Luonteeltani olen aurinkoinen, jokaiselle ystävällinen ja itsenäinen. Tykkään tehdä asiat omaan tahtiin ja silloin myös lopputulos paras. Pidän työn ja henkilökohtaisen elämäni erillään, esimerkki tästä on, että työkaverini saivat 2 vuoden jälkeen kuulla minulla olevan kumppani. Olen myös ystävällinen jokaiselle ja tästä saan usein palautetta pomoiltani kuinka hyvä asiakaspalvelija olen.
Kuitenkin.. Tämä kyseinen henkilö, joka ei minusta pidä on minua kokeneempi eikä tämä minua haittaa, pidän asiaa hyvänä juttuna vain. Pomoni tietääkseni pitävät tästä kyseisestä henkilöstä myös. Eli sen puolesta tuskin ongelmaa. Jos minä teen töissä jonkun virheen, hän kuitenkin kuittaa samantien ilkeästi. Jos asiakas tulee minulta kysymään asiaa X, hän on samantien vastaamassa eikä anna minulle puheenvuoroa. Tähän muutama asiakas on itse vastannut etteivät kysyneet häneltä vaan minulta. Jos työskentelemme yhdessä, hän on minulle tökerö ja ilkeä, muille täysin erilainen
Mistäköhän tämmöinen voi johtua? Olemme molemmat naisia ikähaarukalla 20-30v.
Kommentit (66)
Sen uhka selityksen voi työntää nyt sinne minne aurinko ei paista. Työkaverisi ei vaan pidä sinusta, näin se vaan on. Mutta mitä sitten? Eihän se sun ongelma ole.
Jokainen ihminen pitää itseään erityisenä, mutta kaikki ei tuo sitä esiin. Rivien välistä on luettavissa, että sinä korostat itseäsi jonkin verran ja se varmasti voi toisia ärsyttää.
Joillekin ihmisille muutos on vaikeaa. Ehkä teet jotain asioita eri tavalla kuin mihin hän on tottunut?
Tässä on nyt vain toisen osapuolen kuvaus.
Itsellä töissä hieman vastaava. Eräs nuori kaveri haluaa päteä ja ei-tekninen pomo pitää häntä ihan nerona. heillä on yhteinen harrastus, joten rupattelevat paljon yhdessä. Kun ei tiedä riittävästi, luulee tietävänsä kaikesta kaiken. Kuitenkin hän yleensä luo vaan tuhoa alkuinnostuksessa, joka muiden on sitten korjattava ja tehtävä hommat oikeasti valmiiksi, kun alkuinnostuskin loppuu. Jos hän pääsee asiakkaiden kanssa tekemisiin, neuvot ovat yleensä vääriä ja voivat aiheuttaa oikeasti tuhoa ja firman maineen menetystä.
Varmasti tuo kaveri itse näkee meidät kokeneet työntekijät juuri samalla tavalla, kuin AP.
Ylitsevuotavan pirteät ja aurinkoiset ihmiset saattavat tuntua joskus todella raskailta kun haluaisi vain keskittyä töihin.
Olen itse töissä asiapainotteinen ihminen ja toivoisin että työkaveritkin vaan hoitaisivat hommansa ilman ylimääräistä härdelliä.
Vapaa-ajalla sitten eri juttu.
Työpaikan roolit ovat erikoisia. Onko Ap esittänyt pikkuista ja sinkkua ollakseen pidetty?
Kokeneempi työkaveri haluaa varmaan osoittaa olevansa osaava ja vastaa siksi asiakkaille. Samalla vähättelee työkaveria, kun ei halua oman työasemansa vaarantuvan.
Virheet ovat ikävä asia. Jollain voi olla paljon virheitä ja silti pyrkii ihmissuhdetaidoilla eteenpäin. Harmi ihmiselle itselleen jos pyrkii töihin, joihin omat taidot eivät riitä. Ap:sta en tiedä mutta vastaavan olen tavannut. Työpaikan ongelmaksi muuttuu, jos henkilö vaan tekee virheitä ja olettaa töiden kelpaavan.
Minulla oli myös työpaikassa omaan tahtiin tekemistä kommentoiva uusi työntekijä. Työpaikalla oli muutama uusi ja huomasi että osa ei ottanut kiirettä vakavasti. Ehkä jos joku ei valvo vieressä, nykyään osa viis veisaa aikatauluista. Uskomatonta jos voivat kokea egonsa niin tärkeäksi, että eivät joudu kiirehtimään.
Uusia perehdytettiin ja työpaikalla oli henkilöitä joilta pystyivät kysymään, mutta kai huomasivat, ettei kukaan sano mitään vaikka olisivat välillä tekemättä.