Mulle riitti 4 vuotta Saksassa. Kamala konservatiivinen omaan napaan tuijottava kansakunta.
Erityisesti naiskuva lähinnä museosta revitty. Ne oksettavat Kinder- ja pesuainemainokset äitineen ja lapsineen on ihan totta ja tyttöjen rooli on leikkiä prinsessaa ja hoivata nalleja kun pojat ajaa pyörillä ja pelaa fudista.
Mua arvosteltiin esim lapsen vaatteista kindergartenissa, kun tytöllä oli tummia, voimakkaita värejä!
Kommentit (399)
Kenen ihmisen tunteisiin menee toisen lapsen vaatetuksen arvostelu. Tietenkin jos päin naamaa niin tahditonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi voi minä tykkäsin asua siellä , ihanan jämpti maa.
Siellä ei todellakaan koirat pasko lasten leikkipuistoihin. Ja sanotaan suoraan kun on asiaa, sitten se unohdetaan.Vapaa liikkuvuus. Miksi et muuta?
En ole henkilö, jolle typeryytesi lauoit, mutta ihmettelen, miten yksinkertainen on ajattelumallisi. Kulta, ihmisillä on usein muutakin ja muitakin ajateltavia kuin vain oma napansa. Elämä voi olla aika moniulotteista. Ja kulta, useat ihmiset ovat varsin joustavia ja voivat pitää useammassakin kulttuurissa asumisesta.
Tuntemani saksalaiset miehet ovat jotenkin pehmeitä ja lempeitä. Hoitavat paljon kodin sisätöitä. Leipovat ym.
Oikein iloisia, ystävällisiä ihmisiä, mutta ei huomaavaisia.
Hyvä esimerkki muutaman vuoden takaa. Ajettiin kahden muun pariskunnan kanssa matkailuautolla pohjoismainen kierros, siis Lapin maisemissa. Samaa kierrosta ajoi saksalaisten turistien bussi, milloin hieman meitä edellä, milloin jäljessä. Monessa paikassa oltiin yhtä aikaa.
Bussillinen saksalaisia ryntäsi täyttämään kaikki paikat, etuilivat minkä ehtivät, olivat suuna päänä kaikkialla. Kun olivat ne kahvinsa ja leivonnaisensa nauttineet, ei mitään tarvetta eikä käsitystä nousta ylös ja antaa tilaa muille. Ei edes eräälle vanhalle suomalaispariskunnalle (ei meidän seurueesta), jotka sitten seisaaltaan joivat kahvinsa. Norjassa oli kiva leipomo ja kahvio, tuotteita sai ostaa eri huoneesta mukaan. Saksalaisnainen asettui nojaamaan sen puodin oveen eikä väistänyt senttiäkään, kun yritin avata ovea, jouduin työntämään hänet syrjään. Sitten vain leveä hymy naamallaan otti askeleen sivuun, että ai jaa, sinäkö olet menossa sinne.
Koiranpentumme meinasivat talloa jalkoihinsa, eivät sen vertaa katsoneet muita ihmisiä, menivät vaan ohi kymmenen sentin päästä, hyvä ettei törmänneet. Kovasti olivat seurallisia ja iloisia, keskenään.
Pari japanilaista nuorta tuli puolestaan ihan lepertelemään koirallemme, ottivat siitä valokuvia ja pyysivät saada pitää sylissä. Niistä tuli kiva vaikutelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset hoitaa kotia ja lapsia ja miehet käy töissä, samoin kun Suomessa 1950 luvulla.
Suomessa ei ollut tuollaista edes 50-luvulla.
Höh! Kyllä tasan oli juuri tuollaista! Isommissa kaupungeissa oli töitä naisillekin mutta yleensä lapsia oli 50-luvulla vähintään 3-5/perhe ja äidit hoiti heidät kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ööh ei kyllä sinuteltu työpaikoilla Hampurissa 90-luvulla tai BWssä 00-luvulla.
Ach so.
Itse kun tulin Saksasta takaisin Suomeen niin tää tuntu ihan takapajulalta.
Onkohan ap ollut edes saksassa.
Vierailija kirjoitti:
Oikein iloisia, ystävällisiä ihmisiä, mutta ei huomaavaisia.
Hyvä esimerkki muutaman vuoden takaa. Ajettiin kahden muun pariskunnan kanssa matkailuautolla pohjoismainen kierros, siis Lapin maisemissa. Samaa kierrosta ajoi saksalaisten turistien bussi, milloin hieman meitä edellä, milloin jäljessä. Monessa paikassa oltiin yhtä aikaa.
Bussillinen saksalaisia ryntäsi täyttämään kaikki paikat, etuilivat minkä ehtivät, olivat suuna päänä kaikkialla. Kun olivat ne kahvinsa ja leivonnaisensa nauttineet, ei mitään tarvetta eikä käsitystä nousta ylös ja antaa tilaa muille. Ei edes eräälle vanhalle suomalaispariskunnalle (ei meidän seurueesta), jotka sitten seisaaltaan joivat kahvinsa. Norjassa oli kiva leipomo ja kahvio, tuotteita sai ostaa eri huoneesta mukaan. Saksalaisnainen asettui nojaamaan sen puodin oveen eikä väistänyt senttiäkään, kun yritin avata ovea, jouduin työntämään hänet syrjään. Sitten vain leveä hymy naamallaan otti askeleen sivuun, että ai jaa, sinäkö olet menossa sinne.
Koiranpentumme meinasivat talloa jalkoihinsa, eivät sen vertaa katsoneet muita ihmisiä, menivät vaan ohi kymmenen sentin päästä, hyvä ettei törmänneet. Kovasti olivat seurallisia ja iloisia, keskenään.
Pari japanilaista nuorta tuli puolestaan ihan lepertelemään koirallemme, ottivat siitä valokuvia ja pyysivät saada pitää sylissä. Niistä tuli kiva vaikutelma. "
Saksalaisista turistilaumoista on tullut valitettavasti erittäin äänekäs ja röyhkeä vaikutelma, tavat ja alkeelliset kohteliaisuussäännöt usein hakusessa. Minä ensin muista viis-asenne edellä mennään.
Vietin keväällä Berliinissä yhden pitkän viikonlopun eikä kyllä ole hinkua takaisin. Oli tosi vaikeaa löytää keliaakikolle mitään syötävää, kun hotellihuoneessa ei pystynyt kokkailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Saksa on aika konservatiivinen maa vielä. Itse olen lähettänyt tänä vuonna vielä faksin sinne.
Jonnet nyt ei edes muista faksia.
Noh noh: Viime vuonna viimeksi muuton yhteydessä terveydenhuollon tietoja oli Helsingin ja Espoon välillä lähetettävä faksilla, koska järjestelmät eivät keskustele riittävästi keskenään.
Asuttuani Saksassa nautin suuresti Suomen raikkaasta ilmasta ja ihmisten vähyydestä. Tämä on luksusta!
Meri, järvet ja metsät <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Saksa nyt aika monessa asiassa on ihan hyvä maa. Huonointa on varmaan toi bordellien olemassaolo ja sitten levottomuudet tietyillä alueilla m a a h a n m u u t t a j i e n toimesta, ja jälkimmäinen ei ole Saksan uniikki ongelma (en ole edes persu tai rajat kiinni tyyppi mutta en nyt voi väittää ettei ongelmia olisi).
Joo, onhan se tietenkin parempi, kun lehdissä ja katulyhtytolpissa on hämäräperäisiä puhelinnumeroita, joihin soittamalla voi sopia ns pukillepääsyajan" ja -paikan. Onhan se paljon parempi, kuin että on laillisia bordelleja, joiden toimintaa valvotaan.
Suomi on siitä uniikki maa, että jos valtiovaltamäärää, että jokaisen on perjantaisin kylvettävä tervassa ja höyhenissä, kansalaiset eivät protestoi muuta kuin mumisten, että terva ja höyhenet ovat kalliita, voisi se valtio ne maksaa. Tyyppilliseen suomalaiseen tapaan unohdetaan, että se valtio joka maksaa, on sen väestö.
Vastineeksi täällä saa kyllä elää kuin pellossa. Saksalaiset mielenosoittajat saavat vesitykistä ja pampusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Saksa nyt aika monessa asiassa on ihan hyvä maa. Huonointa on varmaan toi bordellien olemassaolo ja sitten levottomuudet tietyillä alueilla m a a h a n m u u t t a j i e n toimesta, ja jälkimmäinen ei ole Saksan uniikki ongelma (en ole edes persu tai rajat kiinni tyyppi mutta en nyt voi väittää ettei ongelmia olisi).
Joo, onhan se tietenkin parempi, kun lehdissä ja katulyhtytolpissa on hämäräperäisiä puhelinnumeroita, joihin soittamalla voi sopia ns pukillepääsyajan" ja -paikan. Onhan se paljon parempi, kuin että on laillisia bordelleja, joiden toimintaa valvotaan.
Suomi on siitä uniikki maa, että jos valtiovaltamäärää, että jokaisen on perjantaisin kylvettävä tervassa ja höyhenissä, kansalaiset eivät protestoi muuta kuin mumisten, että terva ja höyhenet ovat kalliita, voisi se valtio ne maksaa. Tyyppilliseen suomalaiseen tapaan unohdetaan, että se valtio joka maksaa, on sen väestö.
Lopeta nyt typerä lässytyksesi. Ja pidä suusi kiinni bordelleista, kun et asiasta mitään edes ymmärrä. Ei mitenkään reilua ja terveellistä ihmiskauppaa.
Ulinastasi huolimatta bordellit ovat ja pysyvät siellä. Mene körttiseuroihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siellä sikäli mukavaa, että paikalliset tykkäävät suomalaisista. Etenkin vanhukset alkavat hymyillä leveästi heti, kun kuulevat että olen Suomesta.
Hymyilevät kun tietävät, että Suomi maksaa Saksan töpeksinnät.
Suomi, pieni, puolityhjä maa; Suomi ei maksa yksikseen yhtään mitään!
Vierailija kirjoitti:
Itse kun tulin Saksasta takaisin Suomeen niin tää tuntu ihan takapajulalta.
Onkohan ap ollut edes saksassa.
Itsellä menee hermot jo saksalaisperäisten verkkokauppojen säätämisen kanssa. Onneksi on amerikkalainen Amazon, myös Saksassa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyysturvakin ollut surkea vuoden 2005 jälkeen. Työtöm joutuu myymään autonsa ja talonsa. Sosialistinen maa.
Sosialistinen? Kun työtön joutuu myymään autonsa ja talonsa pärjätäkseen niin se kuulostaa minusta ihan kapitalismilta.
Sosialistisessa Suomessa maksetaan rahaa kotisohvalle.
Kapitalismissa ihmisiä kannustetaan omistamaan. Miksi kukaan tekisi enää töitä jos joudut myymään omaisuutesi kun työ loppuu? Paska maa.
Niin, ei ole mikään pakko myydä autoa eikä taloa, ainoastaan, jos aiot pidemmän oliko se yli puolen vuoden korjatun työttömyysjakson jälkeenkin, nostaa työttömyystukia, tällöin säästöt on käytettävä ensin.
Vierailija kirjoitti:
Aika vähästä murruit.
En tajua, mitä murtumista tossa on?
Mukava lukea näitä marisijoita joita on Suomi täynnä,itse olen Hampurissa jo 7 vuotta ja kaikki on hyvin..Jos kokoomus pääsee siellä hallitukseen niin eipä hyvin käy teille siellä Suomessa.. Olivat joskus ja Tekivät hallaa Suomelle silloin...
Joillekin Saksan meininki sopii, mulle ei.