Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulle riitti 4 vuotta Saksassa. Kamala konservatiivinen omaan napaan tuijottava kansakunta.

Vierailija
25.10.2022 |

Erityisesti naiskuva lähinnä museosta revitty. Ne oksettavat Kinder- ja pesuainemainokset äitineen ja lapsineen on ihan totta ja tyttöjen rooli on leikkiä prinsessaa ja hoivata nalleja kun pojat ajaa pyörillä ja pelaa fudista.
Mua arvosteltiin esim lapsen vaatteista kindergartenissa, kun tytöllä oli tummia, voimakkaita värejä!

Kommentit (399)

Vierailija
21/399 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä panin merkille hampurilaisen tavaratalon leluosastolla, että lelut oli lajiteltu korostuneen sukupuolisesti: poikien lelut oli merkitty kyltillä "Wie Papa" ja tyttöjen kyltillä "Wie Mutti". Mutta siitä on jo kymmenkunta vuotta aikaa. Pisti kuitenkin silmään ja jäi mieleen.

Är det inte lättare att hitta rätt på det viset för 95 % av befolkningen?

Vierailija
22/399 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kulttuurialan ihmisenä pidän Berliinistä. Poliittinen avoimuus ja kaupungin arkkitehtuuri ja se, kuinka taide on osana ihmisten arkielämää. Katutaide on paikoitellen rankkaa, Suomessa sievistellään.

Toki suurkaupungin haju on siellä, mutta missäpä suurkaupungissa ei olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/399 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyysturvakin ollut surkea vuoden 2005 jälkeen. Työtöm joutuu myymään autonsa ja talonsa. Sosialistinen maa.

Sosialistinen? Kun työtön joutuu myymään autonsa ja talonsa pärjätäkseen niin se kuulostaa minusta ihan kapitalismilta.

Sosialistisessa Suomessa maksetaan rahaa kotisohvalle.

Vierailija
24/399 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa arvostetaan minun näköistäni ihmistä (nainen, pituus 180, siniset silmät, korkeat poskipäät, tönkkö ryhti). Arvostus johtuu Saksan poliittisesta historiasta, juuri siitä tietystä -ismistä jota heistä on määrätietoisesti pyritty kitkemään, mutta esteettiset mieltymykset ovat jääneet olemaan. Myös vasemmistolaisiin. Ihan välillä nolottaa se heikäläisten ilo, kun näkevät minut.

Vierailija
25/399 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksa on aika konservatiivinen maa vielä. Itse olen lähettänyt tänä vuonna vielä faksin sinne. 

Jonnet nyt ei edes muista faksia. 

Faksia käytetään Suomessakin mm. terveydenhuollossa aika paljon. Joissakin tilanteissa todella kätevä tapa siirtää dokumentteja.

Vierailija
26/399 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on tyhmää tuijottaa napaa T. tytti. Jos muut tarvitsee rahaa me annetaan kyllä. T. käsilaukku viisikko.

Vierailija
27/399 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonsuojelu ja kierrätys oli 20 vuotta aikaisemmin Saksassa kuin Suomessa. Tietyssä mielessä edistyksellinen maa.

Vierailija
28/399 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä panin merkille hampurilaisen tavaratalon leluosastolla, että lelut oli lajiteltu korostuneen sukupuolisesti: poikien lelut oli merkitty kyltillä "Wie Papa" ja tyttöjen kyltillä "Wie Mutti". Mutta siitä on jo kymmenkunta vuotta aikaa. Pisti kuitenkin silmään ja jäi mieleen.

Niin, jos halutaan pitää kiinni sukupuolirooleista. Mutta oli se jotenkin ärsyttävää ja vanhakantaisen oloista, kun leikkikeittiötarvikkeet olivat siellä "äidin puolella" ja leikkityökalut "isin puolella". Minun mielestä pojatkin saavat leikkiä nukeilla ja tytöt autoilla ja junilla ym.

Vierailija
29/399 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nadzeja siis?

Vierailija
30/399 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut useissa maissa. Myos saksassa ja kylla kaikki tuijottaa omaa napaa. Useimmat maat on konservatiivisia. Euroopassa.

Mutta minne menna, kun on suomessa hylkio

mä aion muuttaa Ruotsista takaisin Suomeen lähiaikoina. Olen mieluummin hylkiö Suomessa kuin täällä!

Vierailija
31/399 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnonsuojelu ja kierrätys oli 20 vuotta aikaisemmin Saksassa kuin Suomessa. Tietyssä mielessä edistyksellinen maa.

Uudet virtaukset saavuttavat Saksan nopeasti. Minusta ei ole vanhoillinen. On Euroopan keuhkot, jos Ranska on sydän.

Vierailija
32/399 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kulttuurialan ihmisenä pidän Berliinistä. Poliittinen avoimuus ja kaupungin arkkitehtuuri ja se, kuinka taide on osana ihmisten arkielämää. Katutaide on paikoitellen rankkaa, Suomessa sievistellään.

Toki suurkaupungin haju on siellä, mutta missäpä suurkaupungissa ei olisi.

Mikä ihmeen haju? Ei Berliinissä silloin miltään haissut, kun kävin siellä.

Vierailija
33/399 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit menny itäisempään saksaan, sieltä löytyy kuulemma vieläkin paljon samanhenkisiä kuin sinä olet.

Vierailija
34/399 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksassa arvostetaan minun näköistäni ihmistä (nainen, pituus 180, siniset silmät, korkeat poskipäät, tönkkö ryhti). Arvostus johtuu Saksan poliittisesta historiasta, juuri siitä tietystä -ismistä jota heistä on määrätietoisesti pyritty kitkemään, mutta esteettiset mieltymykset ovat jääneet olemaan. Myös vasemmistolaisiin. Ihan välillä nolottaa se heikäläisten ilo, kun näkevät minut.

Ja vielä, jos nimesi on Helga.

Vierailija
35/399 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos halutaan pitää kiinni sukupuolirooleista. Mutta oli se jotenkin ärsyttävää ja vanhakantaisen oloista, kun leikkikeittiötarvikkeet olivat siellä "äidin puolella" ja leikkityökalut "isin puolella". Minun mielestä pojatkin saavat leikkiä nukeilla ja tytöt autoilla ja junilla ym.

Mistä lie tuollainen järjestys tavaratalossa. Johtuisiko kielestä. Kuitenkin sateenkaariajattelu oli Saksassa ennenkuin me olimme syntyneet.

Vierailija
36/399 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Seppo Räty väärässä ollut.

Kyllä suurin osa suomalaisista jotka on sinne muuttanut on tullut suht pian takaisin.

Nähdään se nyt tässä venäjän mielistelyssäkin miten siellä asioita hoidetaan.

Serkkuni on asunut siellä yli 50 vuotta. Tuskin on enää tulossa takaisin.

Vierailija
37/399 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pitää valita oma vai muiden napa ensin niin ei siinä ole muuta vaihtoehtoa kuin oma. Hölmöjen eväät syödään ensin.

Vierailija
38/399 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään Saksasta. Melkein samanlainen kuin Suomi, mutta kaikki toimii vielä paremmin. Saksalaiset insinöörit osaavat järjestää.

Kaikki on organisoitua. Otetaan osaa keskusteluun. Ilmassa on sähköä. Politiikka on läsnä arjessa.

Muutan sinne ihan pian.

Kaikki toimii paremmin? Maa Venäjän talutusnuorassa, työttömien korvaukset huonot ja duunarit elää köyhyydessä. Viimeksi hyvä maa 90-luvulla.

Työttömien korvaukset tulee olla huonot jotta työnteko kiinnostaa. Suomessa aivan liian korkeat. Palkkaerot ovat Saksassa terveemmällä pohjalla kuin Suomessa, insinööri tienaa ja kaupan kassa ei. Suomessa molemmat saavat tulonsiirtojen takia suunnilleen yhtä paljon.

Vierailija
39/399 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki juomatölkkien kierrätys on ollut vasta muutaman vuoden.

Vierailija
40/399 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksa on vauraampi kuin suomi.

Ostovoima ja elintaso on parempi.

Saksassa vielä arvostetaan ihania perinteitä ja kaunista omaa kulttuuria. Iso plussa siitä.

Saksan ongelma toki on punavihreät -kuten koko euroopassakin he ovat aina kiusaamassa keskiluokkaa.

Eli holhous, kyttäys verotus, kyykytys, kontrolli ja muu sosialistinen toiminta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä