Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älytön riita autosta

Vierailija
25.10.2022 |

Meillä on miehen kanssa aina ollut kummallakin omat autot, kumpikin valinnut omien tarpeiden mukaan ja maksanut itse kaikki kulut. Tällä hetkellä kummallakin on automaatti. Olen nyt vaihtamassa autoa, ja mies on sitä mieltä että pitäisi ostaa manuaali, kun esikoinen saa pian ajokortin. Mies itse vaihtoi vasta vuosi sitten manuaalin automaattiin, tulee mieleen että tahallaan ettei tarvitse antaa nuorelle sitä käyttöön. Minä olen ajanut vuosia automaatilla, eli en missään vaiheessa ole pitänyt manuaalia vaihtoehtona, enkä ole sellaista ostamassa. Tästä nyt sitten tuli oikein kunnon riita. Ehdotin sellaistakin, että ostettaisiin vaikka yhdessä nuorelle joku halpa manuaali harjoitteluun. Olisin sen oman puolikkaani voinut vaikka tinkiä oman autoni arvosta, mutta miehelle ei sovi. Nyt ollaan sitten kivasti pattitilanteessa ja pidetään mykkäkoulua. Ottaa päähän.

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manuaalivaatimus oli ihan ymmärrettävä silloin, kun automaatteja oli vähän ja nekin enimmäkseen jenkkejä. Nyt kun kaikilla merkeillä ja suunnilleen kaikissa hintaluokissa on automaatteja, voitaisiin ajokorttikin päivittää nykyaikaan. Kolmasosa ajotunneista manuaalilla, kolmasosa automaatilla ja loput sillä millä haluaa, inssissä voi valita kummalla ajaa. Opetusluvalla harjoittelevat voivat käydä suorittamassa toisen vaihteiston ajokerrat autokoulussa. Kaikki saavat samanlaisen kortin.

Vierailija
82/85 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on automaattivaihteiset perheessä ja blaa, blaa. Koko ikänsäkö se nuori teidän helmoissa tulee olemaan. Voi olla vaikka jossain kohtaa niin tiukka taloustilanne, ettei lapsella ole varaa kuin manuaaliin, vai hyysäättekö te sitä nelikymppiseksi? Eikä tässä maailmantilanteessa mistään mitään tiedä, vaikka joutuisi mihin vielä.

Kyllä mä voin antaa vaikka oman autoni, jos ei hänellä ole varaa autoon.  Hyysään vaikka 6-kymppiseksi jos antaa mun hyysätä (tähän tulis sellanen hymiö mistä ymmärrätte, että kirjoitin edellisen hiukan kieli poskella). Ja ei, se että meillä on perheessä pelkkiä automaatteja ei tarkoita että nuori ajaa koko elämänsä juuri niillä autoilla, mutta miksipä ei automaatilla ajaisi, kun se mukavampi on. Manuaalin ja automaatin hintaero on käytetyssä autossa nolla euroa.

Ja hän siis ei ole kermaperse?

Sä et edes tiedä, mitä se tarkoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka jankkaatte että miksi pitäisi niin kerron yhden esimerkin.

Meillä töissä kaikki työautot ovat manuaaleja, niitä ei saa ajaa jos on vain automaattiautoilla ajanut ja autolla ajo on pakollinen osa työtä.

Kyllä, mutta tuohon riittää että on ajo-oikeus manuaaliin. Se ei edellytä, että kotona pitäisi olla keppiauto. 

Eikä edellytä että kenelläkään sukulaisellakaan olisi edes minkäänlaista autoa.

Vierailija
84/85 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka jankkaatte että miksi pitäisi niin kerron yhden esimerkin.

Meillä töissä kaikki työautot ovat manuaaleja, niitä ei saa ajaa jos on vain automaattiautoilla ajanut ja autolla ajo on pakollinen osa työtä.

Tämä. Tähän mennessä kaikki 5 työautoa, joilla olen ajanut ovat olleet manuaaleja. 

Ahaa nuo on tuommosia duunarin ongelmia, meillä toimihenkilöillä on automaatit työsuhdeautoissa jos ei ole sähköauto. Köyhillä on aina köyhempää.

Sinun lapsesikin varmasti pääsee jo opiskelijana kesätöihin toimihenkilöksi autoedulla.

Vierailija
85/85 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaattiajokortti on niinkuin saisi ajaa pyörällä vain apurattaiden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi