Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

minkä iäisenä olette laittaneet lapsenne potalle?

Vierailija
22.08.2008 |

meijän poika 8kk ja käy potalla.miten teillä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ruvettiin käyttämään potalla kun osasi istua siinä tukevasti. Nyt 9kk iässä tekee parit pisut päivässä pottaan, satunnaisesti myös kakkaa.

Vierailija
2/7 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen vain satunnaisesti. Oppi heti kuivaksi, kun aloin laittamaan potalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voin jo nauraa sille :) Ehän sen ikäinen tee pissaa/kakkaa, kuin ruumiintoimintona, johon ei voi itse vaikuttaa säätelyllä. Potta oli kuvioissa, mutta ei kiinnostanut poikaa. Käytettiin tarroja ja hiukan kiinnostui lisää. Läpimurto tapahtui lapsen ollessa tasan kaksi. Silloin ilmoitti itse, että ei halua pitää vaippoja enää. Siitä päivästä saakka on ollut kuiva.

Nyt toisen lapsen kanssa en pidä kiirettä. Ikää on 1v2kk ja potalla käy lähinnä seisomassa ja huutelemassa. Oppii kun on siihen valmis, se tiedän nyt varmasti!

Vierailija
4/7 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siis hallitse rakon/suolen toimintaa vielä itse. Fysiologisesti lapsi oppii pidättämään ja säätelemään eritystä vasta siis n.2-vuotiaana. Tämä on todistettu juttu. Sitä ennen lapsi siis ehdollistuu pottatouhuun: aina, kun lapsi laitetaan potalle, hän tekee sinne asiansa. Mutta tämä on opittu asia eikä lapsi tekisi sitä itse omatoimisesti. (Vertaa Pavlovin koirakokeeseen-> sama asia)

Jos on aktiivinen ja aina valmis vanhempi, joka kiikuttaa lastaan joka hetki potalle, mikäs siinä. Säästyy vaippoja! Meillä lapset oppineet potalle vasta tämän herkkyyskauden tultua eli juuri 2v-2v6kk välissä. Tässä iässä kuivaksiopettelu on kaikista helpointa, nopeinta ja hedelmällisintä.

Vierailija
5/7 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä yritetäkään opettaa kuivaksi 9kk ikäistä vauvaa. Tarkoitus on vain pitää pottaa esillä ja tuttuna tavarana, sekä tietysti se että välillä se pissa tai etenkin kakka tulisi vaipan sijasta pottaan. Onhan se kakka paljon helpompi siivota potasta kuin vaipasta!

Vierailija
6/7 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v10kk oli vaipaton.

Vierailija
7/7 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen olikin vaipaton 1v 6kk.n iässä.

Kuopus nyt 1v 6kk, tekee pissat pottaan jos on pissahätä ja lähes kaikki kakat tulevat myös pottaan. Tänään oli täysin kuiva, mutta huomena saattaa mennä jo monta vaippaa.