Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huutonaurua näille jotka sanoo "tekstarit toimii" WhatsApp-katkoksen aikana :D

asiantuntija_ammattilainen
25.10.2022 |

WhatsApp toimii vuosia lähes moiteettomasti ja sitten yksi 2 tunnin katko. "vaihtakaa tekstareihin" :D

Lyhyt on muisti kun operaattoreilla oli jopa päivän kestäviä katkoja ja häiriöitä tekstareissa tai puheluissa.

Mutta onko ne siis niitä parempia katkoksia ja häiriöitä, vai?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ja milloin on ollut valtakunnallisia (tai edes paikallisia) useamman päivän katkoksia tekstarien toimittamisessa ja puheluissa?

Siis viimeisen 25 vuoden aikana.

Vierailija
2/23 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomer kykenee näkemään maailmaa ainoastaan omien ahtaiden linssiensä läpi. Silloin kun oma tekniikka pettää, vaietaan kokonaan. Mutta kun muiden tekniikka pettää, ollaan ulisemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Jos on pakko saada viesti läpi WA-katkoksen aikana, sen kun laittaa tekstarin.

Vierailija
4/23 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä päästä nyt äkkiä sinne psykiatriseen päivystykseen.

Vierailija
5/23 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun tekstarit menee läpi joka päivä. Enpä nyt muista milloin ne ei olisi menneet. Varmaan aina?

Vierailija
6/23 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ja milloin on ollut valtakunnallisia (tai edes paikallisia) useamman päivän katkoksia tekstarien toimittamisessa ja puheluissa?

Muisti takkuaa?

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/telian-verkossa-taas-hairioita-puhe…

https://www.is.fi/digitoday/art-2000001727624.html

https://www.is.fi/digitoday/art-2000001103594.html

https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000001569213.html

https://www.is.fi/digitoday/art-2000000941020.html

Vierailija
7/23 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi väki ostelee niitä kalliita rajattomia liittymiä kun ilmaiseksi voi viestitellä ja soitella watsapissakin! Jokaisella rajaton liittymä jolta olen kysynyt joten kai sitten soittelevat ja tekstailevat niin paljon!

Vierailija
8/23 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomer kykenee näkemään maailmaa ainoastaan omien ahtaiden linssiensä läpi. Silloin kun oma tekniikka pettää, vaietaan kokonaan. Mutta kun muiden tekniikka pettää, ollaan ulisemassa.

Eikös WhatsApp ala olemaan jo boomereiden juttuja kuten facebook?

Vierailija
9/23 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan sanonut että useamman päivän?Mutta totuus on, että puheluissa ja tekstareissakin tulee aina silloin tällöin (harvoin) tunnin parin katkoksia ja häiriöitä, samalla tavalla kuin WhatsAppissa tulee aina harvoin tunnin parin katkoksia ja häiriöitä.

Kysymys siis kuuluu:

onko häiriöt tekstareissa ja puheluissa niitä parempia häiriöitä, joista pitää vaieta?

Vierailija
10/23 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan sanonut että useamman päivän?Mutta totuus on, että puheluissa ja tekstareissakin tulee aina silloin tällöin (harvoin) tunnin parin katkoksia ja häiriöitä, samalla tavalla kuin WhatsAppissa tulee aina harvoin tunnin parin katkoksia ja häiriöitä.

Kysymys siis kuuluu:

onko häiriöt tekstareissa ja puheluissa niitä parempia häiriöitä, joista pitää vaieta?

Nuorisolaisiin tuollaiset katkokset lähinnä vaikuttavat; ei tavan boomeri edes viestittele niin paljoa, että ehtisi jotain katkoksia edes huomaamaan.

Vierailija
11/23 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä päästä nyt äkkiä sinne psykiatriseen päivystykseen.

Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi. Psykiatrinen päivystys ei liity mitenkään tähän WhatsApp katkokseen!

Vierailija
12/23 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Minä 23 v olen käyttämissäni ryhmissä vanhimmasta päästä.

Vierailija
13/23 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin uteliaisuuttani WA-historiaani ja näyttää siltä, että keskimäärin 3-4 päivän välein lähetän ja/tai saan viestin. En olisi tämän päivän katkosta edes huomannut ellei siitä olisi kirjoitettu lehdissä.

Tekstareihin ei näytä tulleen 22.9. jälkeen muuta kuin vahvistuskoodeja palveluista.

Olen ihan mielelläni boomer, jos se tarkoittaa sitä, ettei tarvitse näpyttää kännykkää vuorokaudet ympäriinsä. Asiat ja yhteydenpidon läheisiin hoidan sähköpostilla ja soittamalla. Ja tietysti tapaamalla.

Vierailija
14/23 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP voi ihan itse itsekseen kinastella siitä mikä katkos on parempi ja mikä on huonompi.

Niin surkeaa settiä taas.

Ei kiinnosta tavan ihmistä pätkääkään käyttääkö joku tekstareita vai WhatsApp.

Vierailija
15/23 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi väki ostelee niitä kalliita rajattomia liittymiä kun ilmaiseksi voi viestitellä ja soitella watsapissakin! Jokaisella rajaton liittymä jolta olen kysynyt joten kai sitten soittelevat ja tekstailevat niin paljon!

Vastaus on internet. Eli siksi rajaton.

Vierailija
16/23 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Minä 23 v olen käyttämissäni ryhmissä vanhimmasta päästä.

Minä 70v ja ryhmissäni nuoremmasta päästä!

Vierailija
17/23 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teilläkin tappelun aihe. Nykyään me ollaan kaikki enemmän tai vähemmän tekniikan varassa. Ja tekniikalla on tapana joskus pettää. Silloin on hyvä, että on joku varajärjestelmä. Niin kuin vaikka WA/tekstarit. Ei siinä sen kummempaa. Jos jonkun maailma kaatui tuon parin tunnin katkoksen aikana, voi olla hyvä alkaa vierottamaan itseään pikku hiljaa digi- ja somemaailmasta. Voipi olla, että jossain vaiheessa kaatuu jotain paljon merkityksellisempää ja paljon pidemmäksi aikaa. Siksi se patteriradiokin saattaa olla vielä kova sana. 

T. Täti

Vierailija
18/23 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka todennäköinen tilanne on, että tekstaripalvelut ja WA ovat nurin yhtä aikaa?

Vastaus: Erittäin epätodennäköinen.

Vierailija
19/23 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, ap, että puhelut ja tekstari eivät tarvitse nettiä?

Meillä on ollut pitempi useamman päivän katkos puheluissa ollut joskus 1980-luvulla. Tekstareita ei silloin ollut vielä keksitty. Eikä whatsappia.

Tekstarikatkoksia en ole havainnut kuin joskus viime vuosikymmenellä kävi kerran niin, että viesti tule perille vasta seuraavana päivänä.

Vierailija
20/23 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkun elämä siihen kaatuu, ettei wa tai tekstiviestit toimi, niin melko heikosti sujuu.