Miksi pitää imettää?
Kun se saa niin monen äidin oman jaksamisensa äärirajoille. Kaikilla äideillä maitoa ei tule riittävästi. Mutta...hyvän äitiyden paineiden vuoksi, yritetään viimeiseen asti täysimettää. Vauva kasvaa heikosti, äiti ei nuku koskaan, sillä imettää ympäri vuorokauden 1h välein. Ja imetystukipalstalla vaan kannustetaan tähän järjettömään yritykseen. Äiti imettää, imettää, imettää ja haistattaa väsyneenä vitut kun perheen muut lapset tarvitsevat huomiota. Mies hoitaa yksin mut lapset ja oman vaativan työn, on vihainen vaimolle, kun kotityöt ja muiden lasten kuin vauvan hoito on retuperällä... On pakko lopettaa imetys. Ja eiköhän pian joku esikoistaan imetävä äiti, jolla on vain yhden lapsen velvollisuudet, ala kritisoida. Minä lopetan.
Kommentit (5)
Ja kun äidinmaito on parasta ravintoa,niin miksi ihmeessä en olisi imettänyt? Jos ei joltain onnistu, niin sitten on onneksi olemassa korvikkeet. Olen niitäkin käyttänyt, kaikkia vauvojani en ole onnistunut imettämään (neljästä lapsesta kahta olen täysimettänyt ja kaksi ovat pullovauvoja.)
Tee niinkuin teet, miksi ketään edes kiinnostaa imettääkö naapurin mamma vai ei? Jokainen löytää oman tiensä.
jos lapsi on vaikka sairas..oli pakko sanoa.
Onko itselläsi kovia paineita imetyksen lopettamisesta? Ehkä koet syyllisyyttä ja kaikki asiaan liittyvä vaikuttaa siksi niin voimakkaasti? Itse olen lyhyen aikaa imettänyt niin muistan kokeneeni samoin. Myöhemmin totesin paineiden tulleen oman pään sisältä, vaikka vaihtoehtoja imetyksen lopettamiselle ei edes ollut.
Netissä nyt tapaa kaikenlaisia äärihörhöjä, ei kaikkea tarvitse ottaa niin vakavasti. Jos tosielämässäkin jollekin imetys on niin tärkeä juttu, että voi syyllistää muita äitejä sen lopettamisesta niin se kertoo enemmän tästä arvostelijasta kuin arvostelun kohteesta. Hyvä äitiys ei rakennu imetyksen varaan, se on myös mm. avarakatseisuuden ja suvaitsevaisuuden opettamista omalle lapselle.
Tärkeintä on hoitaa ja ruokkia vauvaa sekä muita lapsiaan.
Sillon kun imetys sujuu niin se on helpoin tapa ruokkia lapsi, mukavaa ja itsestäänselvää. Pääasia on kai kuitenkin että lapsi saa masunsa täyteen ja että äiti ei mee psykoosiin yrittäessään imettää kun ei onnistu?
Varmaan saat muunkinlaisia vastauksia, mutta mä sanon että korviketta kehiin.
: )