Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Suomessa työpaikoilla kytee kauhea kiusaamiskulttuuri???

Vierailija
25.10.2022 |

Mikä h*lvetti siinä mättää, että aikuiset ihmiset käyttäytyvät kuin pahaiset kakarat? Olen ollut 5 eri alalla ja törmännyt jokaisessa paikassa tähän ilmiöön enemmän tai vähemmän. Hyi oksetus.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun työpaikassa on kiva tunnelma, samoin kaverieni työpaikoilla. Mistä löydätte näitä ankeita työpaikkoja? Voiko yhteinen nimittäjä olla muista valittava itse?

Taidat itse olla kiusaaja. Tuo asenne, että kiusaaminen on kiusatun oma vika on todella oksettava.

Taidat uhriutua muka-kiusaamisesta kun et tule muiden kanssa toimeen. Meillä on ollut teikäläisiä useampikin töissä samalla valituksella.  Aina vika muissa.

Vierailija
82/92 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla työpaikkakiusaaminen on johtanut siihen, etten hae enää IKINÄ mihinkään töihin. Olen kyllästynyt työttömänä olemaan jokin vakityöläisten sylkykuppi ja likasanko. Kuinka paljon menetetään hyviä työntekijöitä, koska pidetään ennemmin vakityöntekijöitten puolta. Kotona saa olla rauhassa, ja aion jatkaa tätä hiljaiseloa hamaan eläkkeeseen asti. Pitäkää tunkkinne, vakityöntekijät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin sellaisessa työssä jonkin aikaa että vuoronperään 1 kk Ruotsissa ja aina sen jälkeen 1 kk Suomessa.

Ruotsin toimistolla oli aina hyvä ja rento fiilis, sinne oli mukava mennä, kaikki kerääntyivät yhteen mennäkseen lounaalle, keskustelu oli aina avointa, saatiin mielestäni paljon aikaan ja päädyttiin hyviin ratkaisuihin kun kaikki saivat esittää tasapuolisesti mielipiteensä ja ideansa.

Suomen toimistolle ahdisti mennä, monet kyttäsivät toisiaan ja että mitä tekevät ja missä menevät, porukat jättivät piruuttain ihmisiä yksin lounaalle mennessään ja jälkeenpäin kiusasivat että "voih me ei muistettu sua, hehe, no ens kerralla sitten" ja sitten silmän muljautteluja ja veemäisiä virnuiluja toisilleen. Istuttiin näön vuoksi palaveeraamassa vaikka joku teki itsenäisesti päätöksiä ja muut käskettiin mukaan, ja jos ne meni veeduiksi niin sitten siitä syytettiin kaikkia muita, ja se huonon päätöksen tekijä ylennettiin parempaan hommaan ja pois siitä sen hetkisestä jos useampi valitti. Eli huonoista päätöksistä sai vaan paremman viran, mutta hei tuohan pätee Suomen politiikassakin, ja monissa yrityksissä että mitä enemmän mokaa, sitä paremmat virat on virkaveljet ja -siskot hoitamassa!

Suomessa ollaan aina uhkailemassa YT-neuvotteluilla, se on kuin jokin pahuuden varjo joka roikkuu niskan päällä, miten sellaisessa ilmapiirissä voi olla motivoitunut, innovatiivinen? Ruotsissa kannustettiin siihen aivan eri tavalla eikä työntekijöitä uhkailtu.

Jos joku ihmettelee miksi en jäänyt Ruotsin puolelle töihin, niin mieheni ei saanut Ruotsista sopivia ja mieluisia töitä, joten jäimme Suomeen kun minun työpaikkakin oli valmiiksi täällä vaikka olisin voinut siirtyä sinnekin, ja koska perhe asuu täällä.

Kyllä ne ruotsalaisetkin osaa, läheinen joutui konsulttina asiakasyrityksessä uuden henkilön hampaankoloon ja hyvin pian hommaa ei enää ollutkaan.

Vierailija
84/92 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkästään työpaikoilla.

Kyllä kiusaamisen ja todella ilkeän kommentoinnin näkee tällä palstallakin selkeesti. Se, joka kommentoi ilkeästi anonyyminä netissä, tekee sitä taatusti myös IRL.

Fiksu ihminen käyttäytyy fiksusti myös anonyyminä.

Tai sitten ne fiksut ei enää jaksa olla toisten kynnysmattoina työpaikoilla tai mahdollisesti myös kotona lasten ja puolisojen toimesta, ja tulevat tänne huutelemaan.

Oikeasti fiksut sanovat siellä töissä ja kotona jos jokin mättää. Paska käytös ei lopu jos sen annetaan jatkua.

Ei se onnistu, jos yksin joudut tekemään asiallae jotain. Harvassa on ne ihmiset, jotka tulevat tueksesi. Ja arvaa kuka on eka, joka lähtee yt:ssä?

Vierailija
85/92 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaajan jatkumo...

Vierailija
86/92 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. En ole koskaan törmännyt tuollaiseen. Jossain kesätyöpaikassa oli joskus vähän erikoinen meininki mutta sittemmin kaikki on mennyt tosi hyvin ja aika usein vielä vaihdan työpaikkaa niin on kokemustakin kertynyt sieltä täältä.

Vierailija
87/92 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt opetusalalla ja meillä on koulussa ihan hyvä henki. Töitä on liikaa, mutta selkään puukotusta vähän. Ehkä liittyy siihen, että olemme virkasuhteissa taulukkopalkalla, eikä tarvi koko ajan pelata seuraavia yt-neuvotteluita tai palkankorotuskierroksia silmällä pitäen.

Olin aiemmin yksityisellä ja siellä ilmapiiri meni pilalla 2000-luvun alkupuolella, kun yt-neuvotteluista tuli jatkuva rumba. Siihen asti oli hyvä ilmapiiri ja luovuus kukki. Saatiin paljon aikaiseksi. Sitten alkoi vapina, pelko, puristaminen, työtulokset heikkeni ja kaikenlainen kaksinaamaisuus ja ilkeys lisääntyi.

Vierailija
88/92 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusatunkin pitäisi oppia sanomaan takaisin eikä vaan olla sylkykuppina ja loukattuna tuppisuuna.

Aina voi kysyä: Mitä tarkoitat, miksi sanot noin, oletko tosissasi, ajattelitko mitään ennenkuin puhuit, onko poma samaa mieltä kanssasi, mitä tämä asia sinulle kuuluu, oletko jo hoitanut oman työsi..........

Vierailija
89/92 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusatunkin pitäisi oppia sanomaan takaisin eikä vaan olla sylkykuppina ja loukattuna tuppisuuna.

Aina voi kysyä: Mitä tarkoitat, miksi sanot noin, oletko tosissasi, ajattelitko mitään ennenkuin puhuit, onko poma samaa mieltä kanssasi, mitä tämä asia sinulle kuuluu, oletko jo hoitanut oman työsi..........

Ihan ok huomioita ja asioita miten voi toimia, mutta asiassa on nurja puolensa.

Se voi kuulostaa myös tältä: Omapa on vikas, kun et sano takaisin.

Se voi saada sulkeutumaan entistä enemmän. Tarpeeksi paljon kun kokee pahoja asioita, menee luottamus ihmisiin. Silloin ei välttämättä kykene enää puolustautumaan normaalisti. Jos tunnistaa loukanneensa toista, mitä kuuluisi yleensä tehdä? Jatkaa entiseen tapaan vai jotain muuta?

Vierailija
90/92 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat kiusaajia jotka eivät tule keskenään toimeen. Vasemmistolainen kansa joka on kateellinen kaikesta ja riitelee sen takia.

Vierailija
91/92 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin käsittämätöntä oli viimeisen työpaikkani omistajan käytös. Kyseessä oli pieni yritys, pomo ja kaksi duunaria, joista minä se toinen, joka sai kuulla, etten osaa mitään, en tiedä mitään enkä opi mitään, ei minulle mitään edes yritetty opettaakaan. Usein jäin yksin firmalle pomon ja toisen duunarin häipyessä kesken päivän kaljalle ja takaisin tultuaan etsimällä etsivät virheitä joita olin yksin ollessani tehnyt, niihin laskettiin sitten herrojen omatkin mokat. Hulluinta tässä on se, miksi minut pidettiin töissä. Jos minulla olisi niin kelvoton duunari kuin sain kuulla olevani niin antaisin potkut enkä tuhlaisi rahojani semmoisen hunsvotin palkkaan.

Lähdettyäni yritys ajautui konkurssiin, nykyään teen samoja töitä omiin nimiini ja pärjäilen kohtalaisesti.

Vierailija
92/92 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up