Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännä miten rokotteita ei ole keksitty myyräkuumeeseen

Vierailija
25.10.2022 |

Mutta koronaan keksittiinkin äkkiä jopa neljä. Myyräkuumetta vastaan on ollut aikaa keksiä vaikka kuinka, mutta ei. Sairastan mieluummin koronan kun myyräkuumeen.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen rokotteen ottaisi? En minä ainakaan. 

Vierailija
22/25 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla sille enemmän on tarvetta. Punkkirokotettakin ottanevat ne, jotka liikkuvat paljon luonnossa ja pahemmilla punkkialueilla. Puuliiteristä tai mummulan aittavarastoja siivotessa on pari minunkin läheistäni myyräkuumeen saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tosissaan joku tällaista kysyy?

Miksi ei ole keksitty? Kova tauti.

Koska ei ole mikään helposti leviävä tauti, jos sen saa niin se on vain huonoa tuuria.

Tiedän koko elämäni ajalta vain yhden ihmisen jolla on ollut myyräkuume.

Minä tiedän aika paljon koronan saaneita. Vähän nuhaa ja kuumetta. Että että, kertonee varmaan jostain aika paljon?

Joo, toivottavasti sinäkin saat sen ja kunnolla. Pääset tutustumaan tehohoitoon ja tuntemaan kun sun keuhkot luhistuu kasaan.

Vierailija
24/25 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele nyt, ihmiset kiukuttelevat rokotteesta tappavaan tautiin johon sairastuu kymmeniä tuhansia vuodessa. Eivät suostu piikitettäväksi. Nyt yksi vinkuu että pitäisi kehittää rokote tautiin johon sairastuu kourallinen ihmisiä vuodessa, sen hän varmasti ottaisi. :D

Vierailija
25/25 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotteita kehitetään yleensä sellaisiin sairauksiin, jotka piinaavat suurta ihmisjoukkoa. Myyräkuumetta esiintyy hyvin suppealla alueella maailmassa, ja sitä pystytään torjumaan myös muilla keinoilla (hengityssuojain). Se ei ole taloudellisesti houkuttelevaa rokotefirmoille, koska suuria voittoja ei ole tiedossa. Aikoinaan Suomessa oli omaa rokotekehitystä, ja sitä kautta rokotetta olisikin ehkä voitu alkaa kehittää - mutta koska laskettiin, että tulee halvemmaksi ostaa valmiit rokotteet ulkomailta, niin se lakkautettiin.

Ja taas, jotenkin tyypillinen tapa mustamaalata lääketiedettä vetoamalla "ei tuota rahaa -> ei tehdä" argumenttiin. Terveys on pääasia eikä siinä rahaa tietenkään laiteta etusijalle. Koronarokotekin maksoin miljardeja kehittää.

Eikö teillä salaliittoteoreetikoilla ole muuta tekemistä?

Minä en ole salaliittoteoreetikko, olen ihan puhtaasti realisti. Tiedeuskovainen, jos jotain. Ja on ihan fakta, että lääketeollisuus laittaa paukut sinne, josta rahaa on tulossa. Pienten väestöryhmien PARANTAVA tai EHKÄISEVÄ lääke ei ole taloudellisesta näkökulmasta järkevää kehitellä, koska jos tauti saadaan estettyä, ei voidakaan myydä enää sitten oireisiin lääkkeitä. Oirelääkitys on tuottavampaa. Ja tämä on ihan yleisesti tunnettu ja tiedetty tosiasia, jopa lääkeyhtiöt itse tunnistavat sen.

Koronarokote maksoi miljardeja kehittää, ja ne miljardit maksettiin lääkeyhtiöille/rokotekehittäjille. Ilman ulkopuolista rahoitusta rokotteita ei olisi kehitetty niin nopeasti - toki taustalla on vuosikymmenien työ esimerkiksi mrna-rokotteiden kehittämisessä. Koronarokotteen kehittämiseen käytetyt resurssit tuovat kyllä hyötyä muidenkin rokotteiden kehittämiseen, esimerkiksi nyt pystytään tuottamaan rokotteita pelkän datan avulla, ei tarvita enää sitä itse taudinaiheuttajaa siihen prosessiin, eli kun genomi julkaistaan, niin rokotetutkimus pääsee vauhtiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi