Mä tein mokkapaloja=))) Pakastusneuvoja, kiitos!
En oo sitten yläasteiän moisia valmistanu=))
Mutta kun innostuin väsäämään myös marjapiirakan ja pakastimeenhan niitä on laitettava. Meitä on 3 henkeä, ei me niitä jakseta kerralla syödä.
Niin että ne mokkapalat. Että kannattaako ne pakastaa kuorrutuksineen, vai pakastanko pelkän pohjan ja teen sitten kuorrutuksen, kun ne syödään?
Kommentit (8)
Taidan kai laittaa kuorrutuksineen, ei sitten tartte ruveta läträämään uudelleen sen kanssa. Eikä kuitenkaan ois sitten tomusokeria kun niitä pitäis ruveta kuorruttelemaan. Kiitos teille vastanneille=)
Paljon helpommalla pääsee kun tekee kokonaan valmiiksi. sitten kun haluaa syödä niitä niin antaa sulaa itsekseen huoneenlämmössä. Älä laita mikroon.
T: kondiittori
pakastaa matalaan rasiaan. Ongelma on että kuorrute voi tarttua jos laittaa moneen kerrokseen paperiin tai toiseen palaan.
Kuorrute ei kärsi pakastamisesta joten siinä ei ole ongelmaa.
Itse pakastan yhteen kerrokseen, ja palat on 3-4 cm korkeita.
Öööö, olin ihan kysymysmerkkinä kun luin otsikon. Mä oon aina pakastanut kuorrutuksineen eikä yhtään ole kärsinyt.
Eihän ne edes ole mokkapaloja jos pakastat pelkän pohjan. Sehän on vasta pohja...
pakastaa matalaan rasiaan. Ongelma on että kuorrute voi tarttua jos laittaa moneen kerrokseen paperiin tai toiseen palaan.
Kuorrute ei kärsi pakastamisesta joten siinä ei ole ongelmaa.
Itse pakastan yhteen kerrokseen, ja palat on 3-4 cm korkeita.
Teen samoin kuin nro 2.
Hyviä ovat, kun antaa sulaa huoneenlämmössä. Ei mikroon.
Leivoin ensin koko komeuden ja annan kuorrutteen hyytyä. Leikkaan paloiksi ja laitan leikkuulaudalle tms. laakealle levylle paloja -> pakastimeen. Kun tämä levyllinen on jonkun aikaa pakastunut, siirrän palat pussiin ja toinen satsi perään samalla systeemillä. Eivätpähän takerru toisiinsa ja tulevat kohtuullisen vähällä näinkin pakastettua. Eikä tarvitse leivinpaperia leikellä kerrosten väliin, jos pakastaa esim. rasiassa.
itse laitan monesti kahteen kerrokseen ja väliin laitan leivinparia sopivankokoisen palasen.