Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tilanteessani työttömäksi jääminen typerä idea?

Vierailija
24.10.2022 |

Olen ollut vuokrafirman kautta siivoajana, mutta viimeiset kuukaudet sairauslomalla. Tän hetken suunnitelma on palata osasairauspäivärahalla takaisin, mutta mä en halua. Mussa on paljon enemmän potentiaalia, vaikka siivoustyö ihan mukavaa onkin. Mulle on tullut perussairauden myötä monia oheisjuttja, joiden vuoksi olen epävarma pystynkö edes jatkamaan työtä, jossa olen 8 tuntia päivässä jaloillani.

Jos irtisanoudun, niin karenssi toki tulee, mutta ainakin saisin työttömän palvelut käyttööni - ammatinvalintapsykologi ym apua työnhakuun. Parhaassa tapauksessa voisin opiskella uuden ammatin työttömyysturvalla. Olen motivoitunut hakemaan muita töitä ja etenemään elämässäni. Jos ei _mitään_ löydy niin saan 110% varmuudella siivoustöitä kokemukseni vuoksi.

Lomarahoja kertyi sairauslomaan asti ihan normaalisti ja siellä olisi yli kuukauden palkka 'varastossa', sekä kolmen viikon sairauspäiväraha on vielä saamatta. Mulla ei ole asumiskuluja, vain ruoka ja puhelin, koska asun vanhempieni omistamassa asunnossa tällä hetkellä ja tämän vuoksi säästöjä on kertynyt.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua työnhakuun. Siis hän. Ne hakemukset tehdään itse.

Vierailija
2/4 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joku opiskelukuvio kannattaa laittaa alulle. Se on helpompaa ennemmin kuin myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua työnhakuun. Siis hän. Ne hakemukset tehdään itse.

Siis tottakai tehdään, eikä se ole mulle ongelma.

Ongelmani on se, etten oikeastaan tiedä mitä edes voisin tehdä ja tässä arvostaisin neuvoja ihmisiltä, jotka neuvovat työkseen. Olen aina tehnyt fyysisiä töitä - siivousta ja maatilatöitä ja 'toimistotyöt' on mulle yksi valtava harmaa alue, josta en tiedä mitään. 

- ap

Vierailija
4/4 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti pois työstä. Haluat sitä selvästi, ja tuntematon toisaalta pelottaa. Itse hyppäsin työttämäksi, kun muutakaan en enää voinut, vaikka tilanne paljon epävarmempi kuin sinulla. Hetkeen en juuri öitäni nukkunut, kun pelotti niin, mutta voin vakuuttaa, että me elämme ihan oikeasti maassa, joka pitää ihmisistä huolen. Eli älä mene takaisin. Jossain vaiheessa pääset opiskelemaan ja saat työn, jossa on mielekästä olla. Tsemppiä ja rohkeutta!