Miksi auto kävi nykimään nyt pakkasella?
Kommentit (19)
Kondensoitunutta vettä tankissa tai suotimissa, joka jäätyy nyt pakkasella.
Miten paljon oli pakkasta? Kesälaatuinen dieselihän ei kovin kylmässä toimi kun auto rupeaa rykimään.
Viime viikolla juuri luin uudelleen Tuulilasi -lehden legendaarisen dieselvertailun 1984-85 talvella, vuosikymmenen kovimmat pakkaset ja eikun dieselautoilla Lappiin vaan ja ilman ongelmia ei matka sujunut :D
Syitähän voi olla monia ja yksi niistä on jäätynyttä vettä polttoainejärjestelmässä, ei saa kunnolla polttoainetta.
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon oli pakkasta? Kesälaatuinen dieselihän ei kovin kylmässä toimi kun auto rupeaa rykimään.
Viime viikolla juuri luin uudelleen Tuulilasi -lehden legendaarisen dieselvertailun 1984-85 talvella, vuosikymmenen kovimmat pakkaset ja eikun dieselautoilla Lappiin vaan ja ilman ongelmia ei matka sujunut :D
Kesälaatuinen pelittelee -15 asteen pakkaseen asti, ei kai niin kylmää ole veilä ollut missään.
Niin, voi olla ettei nykimisen syy liity mitenkään kylmään säähän, pelkkää sattumaa vaan. Mutta vaikea se on arvailla näin heikoilla tiedoilla vian syytä. Onko edes mitään vikakoodeja?
Ei tule muuta ilmoitusta kuin engine malfunction. Sekin katoaa kun sammuttaa virrat ja käynnistää uudelleen. Ap
No milloin ne polttoainesuodattimet on vaihdettu? Ammattikuskit vaihtaa uudet aina ennen pakkasia syksyllä. Tuo on diesel auton tärkeimpiä huoltoja.
Käykö se joutokäyntiä ihan mielellään ja rykiminen alkaa vasta rasittaessa / ajamaan lähtiessä?
Ottaako kierroksia paikallaan käydessään kun poleksii kaasua?
Kai normaalit huollot on suoritettu, suodattimet ja öljyt vaihdettu?
Lisää tuota polttoaineen joukkoon.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/6000005/Red-Line-85-Diesel-plus
Jos se on toyotaN D4D-kone, niin kannen vääntyily aiheuttaa ennen pitkää ongelmia ja tehdas ei korvaa.
Länsiautoissa dieselit kestävät hyvin kilometreja. Ajattelitko arvailla mistä kyse vai vietkö pajalle?
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon oli pakkasta? Kesälaatuinen dieselihän ei kovin kylmässä toimi kun auto rupeaa rykimään.
Viime viikolla juuri luin uudelleen Tuulilasi -lehden legendaarisen dieselvertailun 1984-85 talvella, vuosikymmenen kovimmat pakkaset ja eikun dieselautoilla Lappiin vaan ja ilman ongelmia ei matka sujunut :D
Silloinen Talvilaatu ei tullut ulos putkesta ellei ollut tankkilämmitystä tai bensa yli 10 %.a. Erikoisarktinen lanseerattiin vasta tuon pakkaskauden jälkeen. Vai omistatko mersun jossa oli suodatimessa jäähdytysnesteen lämmitys? Vai painoitko tohotmella tankin kylkeen? Dieseli9n pääenergialäde on se rasva joka jäätyi suotimiin. Parafiin8iksi sitä haukuttiin vaikka siinä oli montaa laatua rasvaa jäätyneenä.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on toyotaN D4D-kone, niin kannen vääntyily aiheuttaa ennen pitkää ongelmia ja tehdas ei korvaa.
Länsiautoissa dieselit kestävät hyvin kilometreja. Ajattelitko arvailla mistä kyse vai vietkö pajalle?
Eli Toyota ei ollut koneistamisen jälkeen lämpökäsitellyt alu-osia?
Vierailija kirjoitti:
Någon eller flera av insprutnings injektorena cirkulerar inte överblivet bränsle tillbaka.
Se oli pumppu joka painaa ylijäämän takaisin tankkiin ja harvempi suutin itsessään. Oletko nainen?
Se on niin tylsää käydä Motonetilla tai korjaamolla luetuttamassa vikakoodit ja sen jälkeen miettiä vian syytä. Paljon kivempi arvailla ihan mututuntumalla.
Sama ongelma täällä. Jos auto seisoo kauan ei se suostu lähtemään käyntiin. Dieselauto on siitä pirullinen että kun sen starttaa täytyy ajaa hieman pitempi lenkki. Muuten diesel pakkautuu .Juuri vaihtanut toiseen otteeseen spridaren /jakaja?. Auto on vähän ajettu mutta näköjään joka vuosi sama ongelma. Nyt myyn auton ja ostan bensa auton. Tosi hyvä täm auto ,mutta ajan lyhkäsiä matkoja joten tämän ongelman kanssa saan kamppailla jatkuvasti. Myyntiin jollekin joka tarvii koppiauton. ajettu vähän päälle 9000 . Ford Transit .Miellyttävä auto muuten! Hintapyyntö Tukholmassa 17 000 sek eli 1540 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Någon eller flera av insprutnings injektorena cirkulerar inte överblivet bränsle tillbaka.
Tämä!
Neanderthalensis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon oli pakkasta? Kesälaatuinen dieselihän ei kovin kylmässä toimi kun auto rupeaa rykimään.
Viime viikolla juuri luin uudelleen Tuulilasi -lehden legendaarisen dieselvertailun 1984-85 talvella, vuosikymmenen kovimmat pakkaset ja eikun dieselautoilla Lappiin vaan ja ilman ongelmia ei matka sujunut :D
Silloinen Talvilaatu ei tullut ulos putkesta ellei ollut tankkilämmitystä tai bensa yli 10 %.a. Erikoisarktinen lanseerattiin vasta tuon pakkaskauden jälkeen. Vai omistatko mersun jossa oli suodatimessa jäähdytysnesteen lämmitys? Vai painoitko tohotmella tankin kylkeen? Dieseli9n pääenergialäde on se rasva joka jäätyi suotimiin. Parafiin8iksi sitä haukuttiin vaikka siinä oli montaa laatua rasvaa jäätyneenä.
No kyseisen Tuulilasilehden julkaisuhetkellä (nro 2/1985) olin 10 vuotias poika, eikä meillä ollut dieselautoa vaan bensa-autoja ollut aina, yhtä Diesel -Hiacea lukuunottamatta 90-luvulla.
Itselläkään ei ole ollut yhtään dieselautoa, eikä yhtään Mersuakaan.
Kyseisessä vertailussahan yhtenä kikkana käyttivät juurikin osittain bensiinin tankkausta autoihin dieselin sekaan.
Ei tosiaan ole juurikaan omaa kokemusta dieselautoista. Taitavat olla kylmissä oloissa aika herkkiä saamaan ongelmia, eikä dieselin hinta nykyisin taida olla niin paljon halvempi, että dieselverokaan sillä kuittaantuisi jollei aja usein erittäin pitkiä matkoja.
Itselle ei ainakaan tule niin paljoa ajoa että kannattaisi edes harkita dieselautoa, bensa-auto on järkevin minun käytössä.
Nyt nykii sanoi sokee.
Onko polttoainesuodattimet uusittu? Niissä voi olla kertynyttä vettä. Jäätää,nykii ja hyytyy.