Meillä ei saa töistä saikkua kuin päivän kerrallaan
Meillä pitää sairaana soittaa töihin klo 7, kun esimies aloittaa työpäivän. Periaatteessa pitäisi olla oikeus 5 päivään omalla ilmoituksella, mutta meillä esimies pyytää soittamaan jo samana päivänä uudelleen, vaikuttaako siltä, että joutuu olemaan seuraavankin päivän poissa. No haloo, jos mulla on joku tauti niin harvoinpa siitä ihmeparantuu alle vuorokaudessa.
Ja sitten iltapäivällä kun esimiehelle soittaa, niin hän sanoo että soitat sitten taas aamusta, että miten tilanne etenee. Eli sitten taas sairaana kello herättämään ennen seiskaa, että voi taas soittaa uudelleen. Prkl. Onko tämä yleinen käytäntö? Miksei voi heti sanoa, että olen nyt alkuun sen 3 päivää tai 5 päivää poissa? Miksi pitää joka aamu ja iltapäivä olla soittamassa! Ei saa nukkuakaan kipeänä, kun pakko laittaa herätyskello soittoa varten. Työ on luonteeltaan itsenäistä, eli ei johdu edes siitä, että esimiehen pitäisi järjestellä vuoroja/sijaisia/töitä.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Kai teillä on työterveys? Menet sinne, niin saat riittävästi kerrallaan.
Siellä sanotaan, että ensimmäiset 5 päivää omalla ilmoituksella. Meidän yksikössä sen oman ilmoituksen vaan joutuu anomaan 1-2 kertaa päivässä!
Mulla oli aikanaan KOLME pomoa joille piti soittaa jos oli saanut vaikka lapsilta vatsataudin.
Tämä siis sairaalassa.
Osaston pomo. Oman alan pomo. Ja typerä tiiminvetäjä- pomo.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli aikanaan KOLME pomoa joille piti soittaa jos oli saanut vaikka lapsilta vatsataudin.
Tämä siis sairaalassa.
Osaston pomo. Oman alan pomo. Ja typerä tiiminvetäjä- pomo.
No huh huh!
Meillä on tuo sama, että pitää joka aamu soittaa, ei saa ilmoittaa tekstiviestillä. Mutta meillä kyllä saa mennä suoraan työterveyteenkin.
Joskus tosin pomo saattaa sanoa, että ei tarvitse soittaa huomenna heti aamusta..
Mullakin oli tällainen esihenkilö jolle piti soittaa joka päivä ja tekstiviestit ei käy.. syy tähän selvisikin aika pian:hän oli laittanut palkattomaksi ja luvattomaksi poissaoloiksi sairauslomani. Onneksi olin kuitenkin joitain asioita varmistanut tekstiviestillä että oli mustaa valkoisella joka mitätöi hänen väitteensä.
Vierailija kirjoitti:
Hanki sairauslomatodistus!
Eikös se omalla ilmoituksella ole käytäntönä juuri siksi, ettei tarvitse sairauslomatodistusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki sairauslomatodistus!
Eikös se omalla ilmoituksella ole käytäntönä juuri siksi, ettei tarvitse sairauslomatodistusta?
No jos hälytyksen laittaminen joka aamu kyrsii, se on vaihtoehto.
Itse keksitty henkilökohtainen ongelma, josta pakko saada narinatunteja täyteen.
Esimies toimii väärin, kun vaatii tuollaisia päivittäisiä ilmoituksia. Jos ei halua kiistellä hänen kanssaan, on parempi hakea se todistus työterveydestä ja sulkea puhelin siksi aikaa.
Tarkoitushan on saada levättyä, niin ymmärrän kyllä että aikainen herätys ei tunnu reilulta. Kipeänä öisin voi heräillä ja juuri tuohon aikaan voisi uni maistua. Haiskahtaa kyykytykseltä.
Tuossa on taas annettu liikaa valtaa pomoille.Minä en tuohon suostuisi.Kun kerran on annettu lupa olla 1 ilmoituksella ilman sairasloma lappua x päivää niin miksi siitä pitää välissä soitella.
Meillä sama homma, joka aamu pitää ilmoittaa erikseen jos on vielä kipeänä. Mitäpä sitä muutakaan tekis kipeänä kuin herätyskello soimaan ja soittelemaan esimiehelle joka todennäköisesti ei edes vastaa ekalla. Sit pitää kukkua hereillä että soittaa takas tai pitää itse soitella uudelleen.
Esimies pyytää minua aina soittamaan päivittäin, mutta kollegoiden saikuista tulee kuitenkin usein ilmoituksia s-postilla tyyliin tiistaina, että Suski poissa loppuviikon
Meillä oli sama ralli, joka aamu pitäisi soittaa.Ärsyttää, kun olen poissa vain todella sairaana, monta vuotta meni ettei yhtäkään sairaslomapäivää..Työterveyteen ei voi mennä akuuteissa infektioita ja esimies voi luvata 7 päivää itsekin, mutta ei, joka aamu rimputtelet eikä vastaa yleensä eka kerralla.Olen itsekin terveydenhuoltoalalla töissä.
Ratkaisin tänä vuonna ongelman niin että menen akuuttihoitajan vastaanotolle ja kerralla tulee 5 päivän saikkulappu.
Kyllä meilläkin täytyy ilmoittaa jokainen omailmoitteinen sairauspäivä erikseen, mutta voi toki soittaa edellisenä iltana. Esim. kuume ei ole laskenut, olen vielä huomenna pois töistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä sanotaan, että ensimmäiset 5 päivää omalla ilmoituksella. Meidän yksikössä sen oman ilmoituksen vaan joutuu anomaan 1-2 kertaa päivässä!
No sitten KERROT sinne työterveyteen, että omailmoitussairausloma ei ole sinulle työnantajan puolesta mahdollista, vaan tarviset sen todistuksen jo päivästä 1. Ja pyydät ajan lääkärille. Jos tuossa esimies toimii jotenkin yrityksen muuta oheistusta vastaan, se käydään sitten läpi jossain muussa instanssissa kuin av:lla. Jos tämä käytäntö koskee vain sinua, luulen, että syy siiihen löytyy ap:n peilistä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli sama ralli, joka aamu pitäisi soittaa.Ärsyttää, kun olen poissa vain todella sairaana, monta vuotta meni ettei yhtäkään sairaslomapäivää..Työterveyteen ei voi mennä akuuteissa infektioita ja esimies voi luvata 7 päivää itsekin, mutta ei, joka aamu rimputtelet eikä vastaa yleensä eka kerralla.Olen itsekin terveydenhuoltoalalla töissä.
Ratkaisin tänä vuonna ongelman niin että menen akuuttihoitajan vastaanotolle ja kerralla tulee 5 päivän saikkulappu.
Tuohan on järjetöntä, että viisi päivää tulee kerralla. Sikstoiseen työnantajan ei tarvitse hyväksyä sellaista lappua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisin tänä vuonna ongelman niin että menen akuuttihoitajan vastaanotolle ja kerralla tulee 5 päivän saikkulappu.Tuohan on järjetöntä, että viisi päivää tulee kerralla. Sikstoiseen työnantajan ei tarvitse hyväksyä sellaista lappua.
Jos on todella sairas se viisi päivää on todella tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
No, se yksi soitto klo 7 jälkeen aamulla ei liene ylivoimainen. Jos on, niin et ole ylipäätänsäkään työelämään sopiva yksilö vaan yksi näistä joko 'lasten tai oman itsensä kanssa pientä flunssaa sairastavien mammojen' kaartista. Ottakaa hitto vieköön palkatonta, jos ette jaksa minuutin puhelinsoittoa tehdä!