Lue keskustelun säännöt.
Voihan v* kuinka tyhmiä KELAssa ovat!!!
22.08.2008 |
Sain opintotukipäätöksen (ihme että tuli näinkin nopeasti). Hypin riemusta kattoon, kunnes huomasin, että maksuosoitteeksi on laitettu minun iäisyyden vanha tilinumero. Tuota tiliä ei ole ollut minulla vuosiin. Se oli silloin kun olen joskus aiemmin saanut opintotukea.
KELAn toimisto on mennyt jo kiinni, eli en pääse nyt selvittämään asiaa. Ensimmäinen maksuerä pitäisi tulla maanantaina, mutta nythän en sitä tule saamaan, kun se on osoitettu tilille, jota ei enää ole.
Eivätkö edes lue siellä niitä hakemuksia?!?!
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Hain tukea puolen vuoden tulojen perusteella eli hakemukseen olin laittanut, että toimitan tulotiedot myöhemmin... No, ämmät siellä teki päätöksen edellisen vahvistetun verotuksen mukaan (eli olisin saanut minimin) ja kun soitin, niin pimu sanoi iloisesti sirkuttaen, ettei se mitään haittaa, ainahan näitä päätöksiä voi tehdä uudestaan... Sitten, kun sain "oikean" päätöksen se tuli minun nimellä ja osoitteella, mutta jonkun toisen pankkitiedoilla ja edelleen myöskään aika, josta alkaen ei täsmännyt minun hakemukseeni lainkaan. Tästä sitten lampsin kelan toimistoon kopion kanssa (jep, otan aina kopion hakemuksistani) ja kerroin, ettei tämä päätös tosiaankaan täsmää mun hakemukseeni, johon eukko totes, että joo, täytyy nyt vielä ottaa käsittelyyn tämä asia ja saivatkin sitten päätettyä aika nopsaan, mutta kun päätös tuli, oli siinä edelleen jonkun sirkka sieluntoverin tilinumero ja yllätysyllätys- mun ...tun kauan odotetut rahat oli tän kaverin tilillä!!! Ei se haittaa kelaa kuitenkaan: "Selvitetään asia" sanoi virkailija ja kun se soitti mulle takaisin, se kertoi, ettei ne VOI maksaa enää minulle niitä rahoja, ennenkuin ovat saaneet ne tältä kaverilta pois!! Kun ne PERIAATTEESSA on kuitenkin jo maksettu minulle... No, onneksi saivat rahansa ja minä omani, vain kolmeviikkoa tästä viimeisimmästä kämmäyksestä. Mitenkähän esim. sossu suhtauisi tällaiseen, jos sellaisen apuun joutuisi turvautumaan?
Ja vastaus ap kysymykseen: Ei ne todellakaan lue niitä siellä!!!