Juotteko päivittäin energiajuomia?
Minulla vähän huono tapa, eikä tunnu pääsevän helpolla eroon. Juoma päivässä menee ja se on jotenkin se päivän kohokohta. Näin mennyt jo pian kolme vuotta. Turha rahanmeno tympii ja tuskin niin terveellistäkään. Olen yrittänyt vähentää ja lopettaa, vaikka mitä korvikkeita mutta aina vain sorrun juomaan niitä. N 45
Kommentit (28)
No ei ihme että av-mammat pärisee palstalla.
Olen vuosia käyttänyt noin 1-4kpl energiajuomaa päivässä. Nyt juon harvemmin koska ole alkanut kärsimään pahasta närästyksestä ja se helpottaa lähes heti kun jätän nuo pois. Mulla on varsin paha addiktio näihin, ja kahvi ei oikeen anna samanlaista oloa.
Yksi negatiivinen puoli näissä on myös se että syövyttävät hampaita, mulla on etuhampaissa ollut merkittävää eroosiota, niihin laitettii ihan muovia kun oli niin paljon kulumaa.
Herkkä CRP on myöskin ollut koholla, en tiedä liittyykö tähän suoraan tai epäsuoraan (esim. huonommat unet). Mut täytyy seurata noita lukemia. Kun herkkä-CRP on yli 3 niin on merkittävä riski sydänsairauksille jos muut tekijät ovat otolliset.
Ihmisiä vain veetuttaa katsoa, kun toiset kittaa tölkistä. Suomalaiset energiajuomat on ihan turvallisia, ihan eri tavaraa kuin rapakon takana. Sokeri, tauriini ja kofeiini löytyy kaikkialta muualtakin, vaikka ei noita joisi. Kilpaa paheksutaan. Mutta jos tuntuu ettei itselle sopi, rahan tai muun takia, onnistuu helpoiten kahvin avulla (esim. kylmät kahvijuomat tms).
Olen siirtynyt energiajuomista alkoholiin. Nyt luin maksakirroosista. Järkyttävää luettavaa. Minulla tuli paskat housuun pelkästä pelosta kirroosia kohtaan. Ensin pepustani kuului todella kovaäänistä ja pitkäkestoista rutinaa(kaasua) ja sen jälkeen ripuli roiskui housuihini kovalla paineella. Nyt laitan korkin kiinni lopullisesti.
Ap
Kahvilla mennään. Energiajuoman varaan vain jos joudun esim. ajamaan pitkän matkan illalla.
Energiajuomat ovat elimistön myrkkyä. Samaan kastiin menee kaikki e-koodijuomat. En suosittele kenellekään. :(
Ikinä maistanutkaan. Eikös niissä ole sitä kofeiinimyrkkyäkin joka aiheuttaa addiktion.
En juo koskaan. Luulin, että on vain teinien villitys. Maistanut olen ja oli pahaa. Siitä tuli väsyneenä myös pahat oireet.