Juotteko päivittäin energiajuomia?
Minulla vähän huono tapa, eikä tunnu pääsevän helpolla eroon. Juoma päivässä menee ja se on jotenkin se päivän kohokohta. Näin mennyt jo pian kolme vuotta. Turha rahanmeno tympii ja tuskin niin terveellistäkään. Olen yrittänyt vähentää ja lopettaa, vaikka mitä korvikkeita mutta aina vain sorrun juomaan niitä. N 45
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin 15 vuotta olen juonut enkä näe asiassa mitään ongelmaa, ei tarkoitusta vähentää tai lopettaa. -n 48 v
Kiva kuulla. Itseäni välillä vähän ärsyttää noiden juominen, mutta toisaalta kun ei ole muita paheita ja tuo tuntuu tuovan edes jotain mielihyvää päiviin.. ehkä se on yleinen paheksuva asenne (varsinkin kaikki terveysjutut lehdissä) joista tulee välillä syyllisyyden tunnetta.
-Ap
En. Join n. 10 vuoden ajan mutta sydänvaivat ja munuaisiin tulleet ongelmat sai lopettamaan. Pari ekaa viikkoa oli vaikeita mutta nykyään energiajuomien haju ällöttää enkä tiedä miten pystyin ennen juomaan niitä.
Olen maistanut ja hyi kun oli pahan makuista. Kahvia kyllä juon paristi päivässä.
Oon puoli vuotta ollu kuivilla ja tekis mieli silti joka päivä Hitto ku alkoholistaki on helpompi pysyä erossa! Rahansäästön takia lopetin.
Jos menee vain yksi päivässä niin ei se ole niin paha minun mielestä. Elämästä saa nauttia.
Mulla on lapset eri lukioissa. Toisessa kukaan ei juo energiajuomia, toisessa on joka päivä isot roskakorit täynnä energiajuomia. Liekö jo sitten riippuvuus noilla toisen koulun teineillä.
vain hölmö juntti kittaa niitä :D ihan kauheeta myrkkyy omalle terveydelle.
Tuleeko niistä joku "olo" vai miksi niitä juotte? Olen joskus maistanut, ja ei kyllä minun mielestä maistu hyvältä. En kyllä tykkää mistään limuistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko niistä joku "olo" vai miksi niitä juotte? Olen joskus maistanut, ja ei kyllä minun mielestä maistu hyvältä. En kyllä tykkää mistään limuistakaan.
Piristää. En juo kahvia enkä teetä koska en tykkää mausta enkä yleensä mistään lämpimistä juomista, joten saan kofeiinifiksini tuosta. Iltapäivästä joskus klo 3 aikaan yleensä juon kun pitää vielä pari tuntia jaksaa työpäivää. ja onhan ne monet kivan makuisiakin.
"ihan kauheeta myrkkyy omalle terveydelle."
Höpö höpö. Kofeiinia toki mutta niin on kahvissakin. Joitain lisättyjä vitamiineja. Elintarvikkeisiin hyväksyttyjä makeutusaineita ja aromeja ja värejä. Toki jos pelkää kaikkea luonnotonta niin ettei voisi vaikka cokistakaan juoda koska aromit, värit yms niin sitten varmaan ei käy. Mutta itse luotan kyllä ettei nuo kohtuudella käytettynä kenenkään terveyttä kaada.
- 1
En juo, hyi hitto. Päivässä menee yks Megaforce mutta sitä en laske.
Vierailija kirjoitti:
Jos menee vain yksi päivässä niin ei se ole niin paha minun mielestä. Elämästä saa nauttia.
Ai energiajuoma on nautinto :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai energiajuoma on nautinto :D
On.
Ainakin 15 vuotta olen juonut enkä näe asiassa mitään ongelmaa, ei tarkoitusta vähentää tai lopettaa. -n 48 v