Näetkö koskaan unia kuolleista isovanhemmista tai appivanhemmista?
Itse näen silloin tällöin mummistani unia ja samoin appiukosta. Meillä oli läheiset välit.
Kommentit (24)
Kaksi mummia ja ukki kuoli kun olin vielä pieni, heistä en näe. Olisi kiva kyllä kun jotenkin uskon, että unessa he on ihan oikeina sieluina siinä.
Kuolleesta isältäni, siskostani ja ystävästäni näen.
Siskon kanssa oli riitaisat välit, unissa se jonkun aikaa jatkui ja nykyään on oikein rauhaisaa ja leppoisaa silloin harvoin kun hän käy. Kuolleesta ystävästä unet olivat alkuun kamalia. Hän siis otti (isän tavoin) hengen itseltään vielä samalla tavalla. Unissa olin hädissäni, etsin häntä hänen talosta ja pihalta ja semmoinen painostava tunne kunnes kerran sain hänet kiinni ja itkin. Istuuduttiin juttelemaan sen pöydän ääreen, jossa aina juteltiin. Hän sanoi, että on nyt rauhassa ja oli hyvä ja haikea tunnelma. Painajaiset loppui. Edelleen hän käy joskus luonani jutustelemassa ja neuvomassa jos olen huonona ja tarvitsen apua ja tukea.
Isään liittyvät painajaiset loppui samoin tavoin. Aiemmin näin vaan sen jähmettyneen kuolonkatseen minkä näin ruumishuoneellakin hänessä. Sain hänet kiinni ja itkin ja huusin miksi jätti meidät niin. Juteltiin ja halattiin ja hän hävisi sinne jonnekin. Hänet haluaisin käymään, kova ikävä ja tarviisin neuvoja.
Kuolleesta isästäni näen unia joskus.
Eivät ole olleet onneksi kertaakaan painajaisia, vaan hän on unissani vielä terve ja hyvätuulinen. Niistä on jäänyt hyvä olo.
Isovanhemmistani sen sijaan en muista unia nähneeni, vaikka ovat kaikki kuolleet. Johtuu varmasti siitä, etten ollut erityisen läheinen yhdenkään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain kerran näin isoäitini unessa.
Hänellä oli tärkeää asiaa. :)
Toimitko sinä sen mukaan, mitä hänellä sanoi.
Ymmärsin kyllä, mitä hän tarkoitti, mutta olin niin nuori silloin, etten välttämättä osannut hänen ohjettaan noudattaa. Hyvästä vinkistä huolimatta tein kyllä vääjäämättä virheen toisensa jälkeen. :(
Pappa kuoli -98. Toisinaan näen unia, joissa olen hänen kanssaan kalassa: veneellä tai talvella olemme järven jäällä ja avantojen äärellä. Mukavia juttuja ne ovat. Todellisuudessakin kävimme aikoinaan paljon kalassa, niiltä reissuilta ne unet kumpuavat.