Paljon teillä yksinasuvilla menee ruokakauppaan kuussa rahaa?
Teen itselleni budjettia, ja haluaisin säästää menoissa, ja asumisen jälkeen ehdottomasti suurin summa menee ruokakauppaan.
Paljon teillä muilla yksinasuvilla menee ruokakauppaan kuussa? Oletteko tehneet budjettia? Ja tarkoitan siis ihan kaikkia ruokia, pesuaineita, hygieniatuotteita, vessapapereita jne.
Viimeeksi kun kävin kaupassa niin huomasin että ihan perus halvin vessapaperikin oli kallistunut euron, kaurahiutaleet myös.
Työpaikkalounaisiin saattaa helposti mennä mulla vitonen päivässä kun ostan jonkun mikroaterian + rahkan tms. Tiedän että säästäisin jos tekisin kotona ruuat, mutta myönnän olevani vähän laiska sen suhteen.
Aluksi mietin, että budjetoisin n. kympin per päivä ruokakauppaan, mutta näillä nykyisillä hinnoilla taitaa paukkua yli.
Kommentit (94)
Kaikki kallistunut. Nykyisin noin 150-180€/kk, sis vähäisen alkon. Pyrin säästämään kokoajan ruokakaupoissa.
414€ kuukaudessa.
Ruokaa menee paljon kun on lihaksikas 87kg
Noin 250 kaikkineen. Syön ulkona lounasta 3-4 kertaa viikossa joten tuohon lisää n. 200 euroa.
Viimeisen vuoden aikana 120 - 170€/kk.
Yleensä noin 200 euroa kuukaudessa menee ruokaan. Noin 35-50 euroa viikossa. Mukana on myös kaikki sellaiset pehmopaperit ja pesuaineet, mitä nyt ruokakaupasta yleensä ostaa.
Olen pitkään seurannut menoja. Vuositasolla näyttää vaihtelevan niin, että kesällä ja tammikuussa menee vähemmän ja marras-joulukuussa eniten.
On iso vaikutus, jos kokkaa itse. Kokkaan kaksi kertaa viikossa sen verran reilun satsin, että siitä riittää evääksi. Vien yleensä töihin pari-kolme rasiaa kerralla. On vähän tylsää syödä samaa ruokaa, mutta mausteilla saa vaihtelua. Olen myös yrittänyt kokata joka päivä eri ruokaa, mutta ei jaksa.
En mä jostain kaurahiutaleitten hinnoista edelleenkään silti ole kovin huolestunut. Mutta kala on kallista, ongin usein viikonloppuna. Syön terveellisesti. Noin 200 euroo menee kuussa.
Joku pari sataa kuukaudessa. Kuukauden munat haen suoraan tuottajalta 5e/30 munaa. Maitoa, naudanlihaa ja perunoita saan ilmaiseksi. Viljatuotteita en syö.
Jos 200€ /kk saa puristettu niin minusta se on hyvä suoritus kaikkine papereiden ja pesuaineiden kanssa.
En ole tarkkaan laskenut.
Veikkaisin noin 500 eur.
En ole kovinkaan tarkka mitä ostan.
Ihan liikaa, vaikka saan ilmaiseksi hirven lihoja vanhemmiltani. Ehkä noin 300€ menee, enkä oikein ymmärrä, mihin se katoaa, kun en ostele juurikaan yli 12 euroa kilohinnaltaan maksavia tuotteita. No olueen menee n. 25 euroa viikko, siltikin 200 on paljon ruokaostoksiin, kun suurin osa lihoista on ilmaisia.
Keskimäärin 125 euroa viikossa. Käyn aina samana viikonpäivänä, joten menee 500-625 euroa kuukaudessa. Halvemmallakin pääsisi, jos tekisi liharuoat itse eikä ostaisi valmiita. Kalaa syön joka päivä yhden aterian. Se maksaa vsrsinkin, kun haluaa välillä muutakin kuin norjanlohta.
N. 15e/pvä
T. 190/95kg ukonretale
Vierailija kirjoitti:
Jos 200€ /kk saa puristettu niin minusta se on hyvä suoritus kaikkine papereiden ja pesuaineiden kanssa.
Pesuaineita ja papereita ei tarvitse joka kk ostaa, varsinkin jos ostaa isompia pakkauksia, jolloin litra-/kappalehinta ei tule niin kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Talouspaperia en käytä, en aina vessapaperiakaan. Halvin shampoo käy, hoitoainetta en käytä. Palasaippua on riittoisaa. En käytä meikkejä, rasvoja (paitsi halpa käsirasva) tai hiusmuotoilutuotteita. 5l kanisteri fairya maksaa reilu 8e, sitä voi käyttää tiskien lisäksi muutenkin siivoukseen, riittää pienen iäisyyden. Halvin hajusteeton pyykinpesuaine ja aina tarjouksista isompi satsi.
N. 100€
Mutta syönkin halpispaskaa ja kärsin syömishäiriöstä, terveellisellä ruokavaliolla menisi varmaan yli 200€
Ehkä parin päivän välein leipä ja jotain sen päälle. Pari kymppiä viikossa.
150-200e. Syön kanaa, kalaa, salaattia, ym terveellistä..
Mulla on mennyt tänä vuonna keskimäärin 370 €/kk, mikä on ihan liikaa. En ole tuolla summalla kovin paljon tinkinyt - toki yrittänyt taloudellisesti ostaa ja seurannut kilohintoja. Tuohon sisältyy kaikki lounaat myös, eväät töihin ja kaikki pesuaineet, paperit, hygienia - mitä nyt kauppareissulla ostetaan.
Nyt olenkin koittanut harventaa kaupassa käynnit kerran viikkoon ja lokakuussa tähän mennessä on mennyt 285,59 ja pystyn ehkä 320 tässä kuussa.