Miksi peruslegot ova suunnattu pojille?
Miksi suurin osa Legon sarjoista on suunnattu pojille? Monet sarjat (City esim) sisältävät vain miehiä, aivan kuin kaupungeissa ei naisia olisi lainkaan. Miksi ne eivät voisi olla suunnattu molemmille?
Tytöille on vain ns. prinsessa juttuja, joissa ei tarvitse edes rakentaa ja kaikki on turhankin valmiiksi mietittyä. Värimaailma on lisäksi niin kaukana peruslegoista, ettei edes minun huonolla värisilmälläni tee mieli rakentaa itse lisää tavallisista legoista. Eihän tyttöjen maailma voi olla vain prinsessaleikkiä?
Kommentit (3)
Kaikki rakennussarjat, esim. Meccanot, radio-ohjattavat autot ja koneet, työkalujutut, suurin osa tietokonepeleistä ym. ym.
Tai osta peruspaketti, jossa pelkkiä palikoita, ja täydennyssarjaa ukkeleita/naishahmoja/eläimiä.
Pikkutytöille on vaikka kuinka paljon kivoja leluja, mutta jo 3-vuotialle pojille suunnataan hirviöitä ja aseukkoja, vaäreistä mustaa ja harmaata.
Onneksi edes legot ovat pysyneet pikkupojille kivoina leluina.
Tai siis ei minulla ole sitä mitään vastaan jos niihin tulisi tyttöjenkin sarjoja, mutta ihanaa että on ihan peruskivoja poikienlelujakin olemassa