Ihan idioottimaista, töölöläismies hämmästelee suunnitelmia tuplata asukaspysäköinnin hinta
Helsingin kaupunginhallitus päättää maanantaina, kaksinkertaistuuko pysäköintitunnusten kuukausimaksu ensi vuoden aikana 30 eurosta 60 euroon.
Kommentit (22)
Jonkinlainen ennakoitavuus pitäisi kaupungin toiminnassa olla. Ei tuollaisen monille välttämättömän asian hintaa voi yhtäkkiä tuplata.
Vihreä siirtymä: vihreät siirtävät ihmiset pois Helsingistä.
"Pysäköintimaksun korotus saa myös kannatusta. Useat HS:n kyselyyn vastaavat tosin tunnustavat, ettei heillä itsellään ole autoa vaan käyttävät julkista liikennettä."
Iso ylläri. Kun ei mulla oo varaa autoon, niin ei muillakaan saa olla!
Hulluja nuo vihreät. Itse maksan Helsingin keskustassa lämpimästä hallipaikasta 38€/kk.
En ymmärrä ihmisiä jotka pitää ajoneuvojaan kadunvarsilla. Auto on pakko olla, mutta niin myös autotalli.
Vierailija kirjoitti:
Jonkinlainen ennakoitavuus pitäisi kaupungin toiminnassa olla. Ei tuollaisen monille välttämättömän asian hintaa voi yhtäkkiä tuplata.
Sossu tarvii rahaa että kunniakansalaisille saadaan gutzii ja monglerii.
Toivonen on hankkinut itselleen hybridiauton. Hänen mukaansa helsinkiläisiltä autoilijoilta vedetään nyt matto alta, kun ensin pyydetään hankkimaan vähäpäästöisiä autoja ja samaan aikaan kaksinkertaistetaan pysäköintimaksut.
Myös sähköautojen käyttömaksut nousevat rajusti joten vihersiirtymä ei ole ihan sitä mitä piti vaan fiskaalinen vero tullee nousemaan moninkertaiseksi jotkut puhuvat tuhansista euroista.
Hallituksen esitykseltä putoaa näinollen pohja pois.
Jos asui Töölössä, on todellakin varaa maksaa parkkimaksut vaikka ne olisivat 500€/kk.
Hannu23 kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä jotka pitää ajoneuvojaan kadunvarsilla. Auto on pakko olla, mutta niin myös autotalli.
eikä ole, yksityiset tallit kalliita, maksa ite 150€/kk koko vuosi ja suurin hyöty vain talvella 2-3kk aikana
Tuo on lähinnä kantakaupungissa asuvien "ongelma" toisaalta kun on päässyt sinne parhaalle alueelle asumaan siitä kuuluukin maksaa ekstraa. Kaikki ei sinne pääse vaikka haluaisi.
Autoilija kirjoitti:
Hulluja nuo vihreät. Itse maksan Helsingin keskustassa lämpimästä hallipaikasta 38€/kk.
Vastiketta vai? Paljokos itse paikka maksoi?
Autoilija kirjoitti:
no ei toi ole mikään normi tallivuokra, jos taloyhtiölke ei ole niin maksat n.150€/kk
Vierailija kirjoitti:
Jos asui Töölössä, on todellakin varaa maksaa parkkimaksut vaikka ne olisivat 500€/kk.
eikä ole, ihan kun kantakaupungissa asumisesta pitäisi rankaista, ei kaikki ole rikkaita
Hannu23 kirjoitti:
Autohallipaikka Helsingin keskustassa saattaa maksaa 100.000€. Maalaisen tätä on tietysti mahdotonta ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on lähinnä kantakaupungissa asuvien "ongelma" toisaalta kun on päässyt sinne parhaalle alueelle asumaan siitä kuuluukin maksaa ekstraa. Kaikki ei sinne pääse vaikka haluaisi.
Kyllä nuo jatkuu lähiöihin asti nuo asukaspysäköintialueet. Aika kauas saa mennä, että löytyy ilmaista kadunvarsipysäköintiä.
Vierailija kirjoitti:
Autoilija kirjoitti:
no ei toi ole mikään normi tallivuokra, jos taloyhtiölke ei ole niin maksat n.150€/kk
Se on meidän ja naapuritalojen yhdessä omistama autohalliyhtiö, jonka säännöt sanovat, että paikat vuokrataan omakustannushintaan.
Vierailija kirjoitti:
noin kateelliset ja katkerat ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Miksi siitä pitäisi maksaa ekstraa? Auttaako se maksu kaiikia niitä, jotka haluaisivat, pääsemään sinne?
Vierailija kirjoitti:
Ihqun kateellista!
Lissee inflaatiooo :D