Pewrheettömille palstalaisille kysymys: kenen valokuvia kotonasi on esillä ?
Ja tämä kysymyshän lähti ihan siitä, kun eräs luonani vieraillut henkilö ihmetteli, että miksi minulla ei ole lainkaan valokuvia esillä. Ja aloin siinä vain ihmettelemään, että kenen kuvia minulla sitten pitäisi olla näytillä, kun ei perheeseeni kuulu muita kuin minä itse.
Joten kysynpä nyt teiltä muilta perheettömiltä, että pidätkö esillä valokuvia jostain henkilöistä, ja jos pidät niin kenestä ?
Kommentit (55)
2 hääkuvaa minusta ja miehestäni.
Henkilöitä ei löydy. Koirien kuvia on, ja yksi niistä selfie minun kanssani.
En voi kuvitella, että esimerkiksi vanhempieni kuvia pitäisin hyllyssä :D
Ei ollut vanhemmillanikaan. Ei myös minulla. Miksi ihmeessä? Mistähän tapa on peräisin? Enoni vaimolla on kaikkien lasten ja lastenlasten. Yksi seinä vuorattu näillä. En osannut oikein suhtautua kun kävin vierailemassa...
Eipä ole mullakaan kuvia esillä ja yksin asuva mies olen. Tietokoneella on vanhempien ja sisaren kuvia, sekä edesmenneiden isovanhempien kuvia. Nämä on myös varmuuskopioitu eri medioille.
Laiton esille Italian uuden oikeistohallituksen kunniaksi esille Benito Mussolinin kuvan.
Meillä on kuvia hevosistamme ja koiristamme elämän varrella. Ihmiskuvia ei ole esillä, paitsi jonkin aikaa oli erään kuolleen lähisukulaisen kuva esillä, kun oli suruaikaa.
Mieheni eläessä meillä ei ollut kenenkään kuvia esillä, mutta hänen kuolemansa jälkeen laitoin hänen kuvansa yöpöydälle. Sama kuva oli esillä muistotilaisuudessa.
Edesmenneen kissan kuva on. Kaikkia pariskuntakuvia ja perhepotretteja olen aina pitänyt vähän ällöttävinä ja kiusallisina muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei kenenkään kuvia ole esillä. Kuvat ovat tietokoneella, pilvipalvelussa tai ulkoisella kovalevyllä ja siellä on sitten varmaan "kaikkien" sukulaisten ja muiden läheisten kuvia. Vanhimmat kuvat jostain 1900-luvun alkupuolelta. Ja katson niitä myös silloin tällöin. En pidä niitä esillä, koska en jaksa alkaa etsiä mitään valokuvakehyksiä saatika ripustaa niitä seinille tai pitkin asuntoa. Olen vähän laiska sisustamisen suhteen. Tauluja kyllä on seinillä
miesystävälläkään ei ole kuvia esillä, ei edes lapsiensa.
meille molemmille on jotenkin kummallinen ajatus, että läheisten kuvia olisi esillä, emme oikein tajua, että miksi. Muutenkin kivempi, että ne on digitaalisessa muodossa, niin eivät sitten katoa minnekään eikä värit haalistu.
Entä kun kovalevyt kirskahtavat ja pilvi haihtuu?
varmuuskopiot - olet varmaan kuullut niistä?
En voi sietää valokuvia esillä. Ystävät antavat minulle aivan turhaan kehystettyjä hää- tai ristiäiskuvia. Aivan ensimmäiseksi heitän kehykset roskiin jotta kuva mahtuu paremmin laatikkoon muiden kuvien joukkoon jotka aion joskus liimata albumiin kunhan on aikaa. Kaikkein vähiten kaipaan albumiini vauvankuvia, ne ovat rumia. Se nyt vielä puuttuisi että vauvankuvia joutuisi katselemaan piirongin päällä joka päivä.
Itse en ymmärrä miksi aloittaja olettaa, että perheellisillä on lasten kuvia esillä. Heillähän on ne lapset yleensä kotona.
Meillä äidinpuolen suvussa on ortodoksiseen tapaan tietysti edesmenneitten sukulaisten kuvia. Heille laitetaan merkkipäivinä kynttilöitä ja muistellaan. Mullakin on mummomaiseen tyyliin kuvat piirongin päällä, ei sentään ole pitsiliinoja 😂
Mulla on esimerkiksi isoisäni isoisän kuva ja hänen kuolemastaan tuleekin tänä keskiviikkona tasan 100 vuotta. Pitääpä sytyttää kynttilä.
Mulla on sisarusten lapsista. En juurikaan välitä asua missään persoonattomassa Ikean valmishuoneessa. Kuvat ovat esteettisiä valokuvaajalla otettuja kuvia, ja tulen iloiseksi nähdessäni rakkaita sukulaislapsia
Pakko kyllä myöntää, että aikuisten ihmisten kuvat seinillä tuntuisi hieman kornilta. Niitä katselen valokuvakansioista <3
Entä kun kovalevyt kirskahtavat ja pilvi haihtuu?