Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pewrheettömille palstalaisille kysymys: kenen valokuvia kotonasi on esillä ?

Vierailija
23.10.2022 |

Ja tämä kysymyshän lähti ihan siitä, kun eräs luonani vieraillut henkilö ihmetteli, että miksi minulla ei ole lainkaan valokuvia esillä. Ja aloin siinä vain ihmettelemään, että kenen kuvia minulla sitten pitäisi olla näytillä, kun ei perheeseeni kuulu muita kuin minä itse.

Joten kysynpä nyt teiltä muilta perheettömiltä, että pidätkö esillä valokuvia jostain henkilöistä, ja jos pidät niin kenestä ?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni hääkuva ja hänen lapsensa, kummilapseni, kuvia.

Vierailija
22/55 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin kivempi, että ne on digitaalisessa muodossa, niin eivät sitten katoa minnekään eikä värit haalistu.

Teistä en teidä, mutta veikkaan, että useimmat ihmiset eivät juuri koskaan katsele digitaalisessa muodossa olevia kuviaan. On siis ihan sama, onko niissä haalistuneet värit vai ei, jos niitä ei katsota. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen perheellinen, eikä esillä ole kenenkään valokuvia. Miksi olisi?

Hauskoja nämä "miksi?"-kysymykset. Mielikuvituksen puutetta, jos ei keksi, miksi toisilla on kuvia esillä.  

Vierailija
24/55 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin kivempi, että ne on digitaalisessa muodossa, niin eivät sitten katoa minnekään eikä värit haalistu.

Teistä en teidä, mutta veikkaan, että useimmat ihmiset eivät juuri koskaan katsele digitaalisessa muodossa olevia kuviaan. On siis ihan sama, onko niissä haalistuneet värit vai ei, jos niitä ei katsota. 

meidän ystävä- ja tuttavapiirissä kaikki katselee digikuviaan, jotkut ovat ostaneet valokuvien katselulaitteen (muistuttaa tablettia), joka pyörittää digikuvia näytöllä ja tämä laite sitten on jossain esim. senkin päällä.

Vierailija
25/55 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen perheellinen, eikä esillä ole kenenkään valokuvia. Miksi olisi?

Hauskoja nämä "miksi?"-kysymykset. Mielikuvituksen puutetta, jos ei keksi, miksi toisilla on kuvia esillä.  

jos joku ei tiedä, niin miksei hänelle voisi vastata? Sittenpä hänen ei tarvitse kysyä toistamiseen miksi-kysymystä. (olen huomannut, että nykyihminen kuvittelee usein miksi-kysymyksen merkitsevän epäilyä tai pilkkaa sen sijaan että ajattelisivat, että se voi merkitä ihan vain puhdasta uteliaisuutta)

Vierailija
26/55 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissojen

Vierailija
27/55 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin laittaa muutaman kuvan esim johonkin bändiin liittyen tai muuhun musiikkialan henkilöön. Tai johonkin elokuvaan. Enemmän siis julistetyyppisiä kuvia. Näitäkään ei silti ole. Muuten ei ole mitään järkeä laittaa muita kuvia. Kaikilla ei ole ihmisiä elämässään. Ja jos olisi niin silti miettisin mitä esille laittaisin. Joku pieni kuva ok, mutta ei mitään isoja.

Vierailija
28/55 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli teetti hienon taulun veljenpojasta, se on esillä. 

Vanhemmilla on kyllä kymmeniä kuvia lapsista ja lapsenlapsista joka huoneessa. Itse vähän vieroksun myös tuota. En voi kuvitella, että olisi kuva vanhemmista seinällä tuijottamassa tekemisiäni. 

Vierailija
29/55 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävien ja lemmikkien.

Vierailija
30/55 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä ihmisten kuvia esillä. En ole koskaan tykännyt.

Vierailija
31/55 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmenneiden koirien kuvat löytyy, ei kenenkään ihmisen. Joskus oli oma hääkuva ja kummilapsen kuva, mutta ne ei sovi enää sisustukseen.

Vierailija
32/55 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin, tätini  ja jo edesmenneen tyttöystäväni valokuva , kuva eräästä  edesmenneestä perheystävästä (nuori mies) , entisen kissani kuva., molempien isovanhempieni kuvat , kuva sodassa nuorena kaatuneesta  äitini veljestä.

Nämä kuvat siis kotonani  esillä.

Muut albumeissa.    

Vierailija
33/55 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veli teetti hienon taulun veljenpojasta, se on esillä. 

Vanhemmilla on kyllä kymmeniä kuvia lapsista ja lapsenlapsista joka huoneessa. Itse vähän vieroksun myös tuota. En voi kuvitella, että olisi kuva vanhemmista seinällä tuijottamassa tekemisiäni. 

Tuosta voi päätellä minkä ikäisistä ihmisistä on kyse, jos hyllyillä on kuvia lapsista, lastenlapsista jne.. rippi/ yo/hääkuvat löytyvät yleensä vain iäkkäiden hyllyiltä ja lipastojen päältä.

Joskus oli jossain testi, kuinka " mummo" olet ja siinä tuli kysyttiin suvun esillä olevista valokuvista.

Vierailija
34/55 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisaruksien hääkuvat, kummilapsieni kuvat, vanhempieni kuvat. - Tällä hetkellä myös kaksi hääkiitoskorttia, joissa kumpaisessakin kuva hääparista on esillä piirongin päällä. --- Vasta sain reviityä ja laitettua takkaan viime vuonna tulleita Joulukortteja, joissa kuvia ystävien tai sukulaisten lapsista ja tai lemmikeistä. 

Vierailija
35/55 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä kenestäkään valokuvia

M40

Vierailija
36/55 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holmesin Johnnyn ja Ron Jeremyn.

Ja Florence Griffith-Joynerin.

Vierailija
37/55 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on perhe: äiti ja isäpuoli, isä ja äitipuoli, kaksi siskoa perheineen, veli perheineen, aviomies ja hänen lähisukunsa. Yhtään valokuvaa ei ole esillä kenestäkään, vaikka kaikkien kanssa ollaan tekemisissä.

Vierailija
38/55 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kenenkään valokuvia seinillä

Vierailija
39/55 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirista on 3  kuvaa.

1 edesmenneestä koirastani ja kaksi kuvaa nykyisestä koirastani.

Vierailija
40/55 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleiden kuvia :D

Siis sukulaisista, jotka eivät enää ole elossa; mummot jne. + Koirat, jotka eivät enää ole elossa. Historiaa ja mennyttä aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi