Mulle riitti työttömyys. Mille alalle lähden opiskelemaan 48v?
Mikä ala työllistää ja mille alalle kannattaa lähteä opiskelemaan kun ikää on 48v.? Nyt ei kysytä mielenkiinnon mukaista alaa, olen sellaisella enkä työllisty. Ehdotuksia, kiitos.
Kommentit (170)
Lähihoitaja työllistää tällä hetkellä
Hoitoalle ei sitten kaikki pääse. Itse en päässyt.
Eritteet saattaa laittaa hoitoalalla yökkäämään, mutta kai siihen voi tottua? Ap
Itse opiskelin hammashoitajaksi (eli siis lähihoitajaksi), töitä riittää.
Laatoittaja-ja muuraus koulutus. Tre:lla kestää opiskella noin vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalle ei sitten kaikki pääse. Itse en päässyt.
Tiedätkö miksi et päässyt? Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse opiskelin hammashoitajaksi (eli siis lähihoitajaksi), töitä riittää.
Tätä en tiennytkään, lähihoitaja/hammashoitaja. Millaista työsi on? Ap
Alalla on insseistä pulaa, jos jaksaa opiskella 4 v amk:ssa
Vierailija kirjoitti:
Eritteet saattaa laittaa hoitoalalla yökkäämään, mutta kai siihen voi tottua? Ap
Minulla meni päinvastoin. Aluksi ei tehnyt pahaa oikein mikään ja lopulta en meinannut kestää edes tekareiden pesua.
Pahimpia on liman imeminen trakeostomiasta. Sellaista vihreää, paksua limaa. Ja sitten suoliavanteet, joiden kanssa itse jouduin olemaan päivittäin tekemisissä.
En ole enää alalla ja huomaan heti, jos jossain vuodeosastolla tarvitsee käydä, että se pinttyneen virtsan haju iskee heti ovella. Se on kamalaa.
Lähihoitaja, sairaanhoitaja, lääkäri, sosiaalityö
Sähkäri, putkari, hitsaaja... Vähän kannattaa katella mikä omalla seudulla ois työllistävä, esim meillä päin on kova kysyntä metalliin, mut jossain muualla ehkä ei.
Katso TE-toimiston työvoimakoulutuksia. Ovat aika lyhyitä ja sieltä löytyy sellaisia mistä olisi tarkoitus päätyä johonkin tiettyyn yritykseen töihin. Mitään takeita työllistymisestä ei toki ole. Mutta missäpä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Pelle sirkus finlandiaan
Ei eduskuntaan noin vain pääse.
Vastaanotto-virkailija. Amiskoulutus aikuispuolella kestää n. vuoden
Hoiva-avustaja tai lähihoitaja.