Kertokaapa millä logiikalla pizzan puolitus maksaa 2 euroa extraa?
Onko siis laitonta maksaa pizza ja jakaa se itse kahtia kaverille?
Kommentit (64)
Tuplasti astioita, tuplasti tiskiä, tuplasti istumapaikkoja.
MUTTA, en ole koskaan tilannut pizzan puolitusta eikä kukaan seuralaisenikaan. Minä olen luullut, että pizzan puolitus tarkoittaa sitä, siihen samaan pohjaan voidaan laittaa eri täytteet eri puolille ja halkaista sitten lopuksi kahdelle lautaselle. Eikö se tarkoitakaan sitä?
Pitsan puolitusmaksulla saadaan varmaan myös isommat porukat (kauniisti asia ilmaisemalla) kuriin. Tarkoitan että jos 2 jakaa yhden pitsan, äkkiä se onkin 3 tai 4 sitä jakamassa --> tiskin määrä kasvaa ja kasvaa.
Ajattelen nyt vaikka teiniporukoita, jotka usein laumana istuvat jossan Mäkkärissä puoli päivää tilattuaan euron juuston (1kpl)...
Ryhmämatkoista sen verran, että monesti ne on suunniteltu tietylle henkilömäärälle. Yksittäisiä paikkoja on vaikeampi saada myytyä, riskinä on, että sitten yksi paikka jää käyttämättä.
Ja toki asiansa osaava matkanjärjestäjä hoitaa istuinpaikat esim. bussissa kuntoon, mutta yksittäisistä matkustajista voi tulla ns. 'ongelmia'. On vaikka 2hlö pareja 12kpl, ja sitten 3hlö seurueita 2kpl, bussissa 15kpl penkkejä missä 2 rinnakkain. Jos nuo 3hlö seurueet haluavat toinen istua edessä ja toinen takana, tarkoittaa se sitä, että 2hlö seurueista joku pari joutuu istumaan erikseen, toinen edessä toinen takana. Tuollainen paikkaralli on yavallaan pieni, jutta monia matkustajia ärsyttävä asia.
Ajatellaan bussia, missä vaikka tasan 30 penkkiä matkustajille
Monesti varaukset tehdään vaikka 30 ihmiselle, ja siitä myös maksetaan, oli sitten se 30 tai 29 tai 28 se todellinen määrä.
Ja kuten jo sanottua: harvoissa hotelleissa on yhden henkilön huoneita toki poikkeuksia voi olla, jokin pinta-alaltaan pieni huone, mihin ei mahdu kun pieni sänky, vaan se 1hlö myyty huone on ihan tavallinen 2hlö huone.
Onko myös kaupasta varastaminen mielestäsi ok jos pyytää kauniisti?