Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapa millä logiikalla pizzan puolitus maksaa 2 euroa extraa?

Vierailija
23.10.2022 |

Onko siis laitonta maksaa pizza ja jakaa se itse kahtia kaverille?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina leikkuri mukana.

Vierailija
2/64 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaat pizzan kahdella lautasella, likaatte kahdet ruokailuvälineet, viette kahden asiakkaan asiakaspaikat. Vai onko kyse take away -tuotteesta? Sitten take away -lootien kulut voi ajatella tuohon. Ja onhan se muutenkin vähemmän myytyä tuotetta pizzerialle. Mutta miksi kukaan haluaa take away -pizzan puolittaa?

Kummin vain, niin ei minusta kohtuutonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se lautanen ja se ylimääräinen työ mistä maksetaan. Mielestäni kuuluisi olla ilmainen ihan asiakaspalvelullisista syistä. Myös valkosipuli tulisi olla ilmainen, koska se on mauste ei täyte.

Vierailija
4/64 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos syö samalta lautaselta ja käsin? Juoma kuitenkin maksetaan molemmille, toki vois pillit ottaa mukaan.

Vierailija
5/64 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä varmasti, mutta olen ajatellut samoin mitä nro 2, että kaksi ihmistä vie kaksi paikkaa.

+Sotkee tuplaten (lautanen, aterimet)

+Aika usein siihen pitsan kylkeen voi kuulua maksutta myös juomavesi/alkusalaatti/kahvi tmv.

Pitsa on siinä mielessä hyvä ruoka,että se on helppo napata mukaan jos haluaa tuon 2e säästää, voi sitten syödä kaverin kanssa kotona tai vaikka puistonpenkillä tmv. paikassa.

Vierailija
6/64 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ja puolisolla on aina tapana tilata 2 eri pitsaa ja laittaa ne puoliks. Eikä maksa mitään.

Luulen et tää sun mainitsema puolitus tulee vaan extra lautasesta ja aterimista. Ei se tiskaaminen ilmasta ole. Mikset itse leikkaa slaisseja mitä kaveri voi syödä käsin? Täh.?

Vierailija
7/64 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kerran kun yksi pariskunta puolitti pitsan, en tiedä maksoivatko siitä ekstraa mutta molemmat söivät kuitenkin aika reippaasti salaattipöydästä. Ei kai sekään ole ihan oikein?

Vierailija
8/64 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samaa asiaa kuin se ettei lasten annoksia myydä aikuisille. Eli täytyyhän sen pitserian omistajankin elää..

Vierailija
9/64 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on se lautanen ja se ylimääräinen työ mistä maksetaan. Mielestäni kuuluisi olla ilmainen ihan asiakaspalvelullisista syistä. Myös valkosipuli tulisi olla ilmainen, koska se on mauste ei täyte.

Miksi minun pitäisi maksaa sinun erityispalvelut? Jos haluat valkosipulia, maksa se itse. Itse toivoisin ettei kukaan tässä maailmassa söisi valkosipulia. Ja otan pitsan mukaan, niin en halua toisten riskejä maksaa.

Vierailija
10/64 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän samaa asiaa kuin se ettei lasten annoksia myydä aikuisille. Eli täytyyhän sen pitserian omistajankin elää..

Foodooralla saa kätevästi tilattua lasten annoksiakin, vink vink

Vierailija
11/64 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kerran kun yksi pariskunta puolitti pitsan, en tiedä maksoivatko siitä ekstraa mutta molemmat söivät kuitenkin aika reippaasti salaattipöydästä. Ei kai sekään ole ihan oikein?

Ei tietysti. Vain ruuasta maksava ottaa salaattipöydästä.

Muuten minusta saa vapaasti itse syödä kaksi pizzaa samalta lautaselta.

Vierailija
12/64 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilatkaa yksi pizza ja syökää käsin.

Vierailija
13/64 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen näin ystävättärensä kanssa. Mutta olemme maksaneet erikseen siitä toisesta salaatista, vaikka emme jaksa kuin puolikkaat pitsat.

Paikallinen kiinalainen teki 3 vuotiaalle 2€n annoksen. Tuli vain kerran puheeksi ja omistaja ehdotti sitä itse. Ja sanoi hinnaksi 2€. Kävimme siellä usein.

Vierailija
14/64 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et valitse Pizzeriaa, jossa puolitus ei maksa? Aikanaan boikotin yhtä Pizzeriaa, jossa lasi vettä maksoi euron, siis vaikka tilasi pizzan.

Vierailija
15/64 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnoittelulla voidaan myös vaikuttaa siihen, millaisia asiakkaita käy ja mitä he valitsevat.

Vierailija
16/64 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et tiedä maksoivatko siitä, on aika turha äimistellä. Yleensä siitä toisesta salaatista maksetaan.

Vierailija
17/64 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et valitse Pizzeriaa, jossa puolitus ei maksa? Aikanaan boikotin yhtä Pizzeriaa, jossa lasi vettä maksoi euron, siis vaikka tilasi pizzan.

Lopetin käyttämästä paikallista pizzeriaa kun veloittivat vesilasista. Sanoin aika napakkaan sävyyn että tulette Suomeen myymään vettä.

Vierailija
18/64 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuon, jos siihen sisältyy joku salaattibuffa ja siitä syö kaksi.

Mutta en ymmärrä näitä perusteluja, että maksetaan työstä ja extra lautasen käytöstä 2e. Ihan absurdia. Kunnon pizzaleikkurilla, jollainen ammattikäytössä varmasti on, menee sekunti pizzan puolittamiseen. Eikä sen lautasen tiskaaminen astianpesukoneessa maksa kuin senttejä. Entä asiakaspaikan vieminen? Vaikka menisi sinne pizzeriaan yksin, kuinka moni istuu samassa pöydässä vieraiden ihmisten kanssa? Kyllä yksinkin mennessä yleensä saa oman pöydän, vaikka siinä olisi paikat kahdelle, tai neljälle.

Itse en asioisi paikassa, joka tämmöistä laskutusta harrastaa, vaikka syönkin yleensä aina kokonaisen pizzan. Minusta tuo on vain huonoa asiakaspalvelua ja antaa niuhon kuvan koko paikasta. Samoin kun kraanavedestä laskuttaminen. Kyllä se tuotto ja kannattavuus pitää tulla tuotteista, joista asiakkaat pitää niin paljon, jotta maksavat yrittäjän kulut eikä tuommoisesta pihistelystä.

Vierailija
19/64 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuon, jos siihen sisältyy joku salaattibuffa ja siitä syö kaksi.

Mutta en ymmärrä näitä perusteluja, että maksetaan työstä ja extra lautasen käytöstä 2e. Ihan absurdia. Kunnon pizzaleikkurilla, jollainen ammattikäytössä varmasti on, menee sekunti pizzan puolittamiseen. Eikä sen lautasen tiskaaminen astianpesukoneessa maksa kuin senttejä. Entä asiakaspaikan vieminen? Vaikka menisi sinne pizzeriaan yksin, kuinka moni istuu samassa pöydässä vieraiden ihmisten kanssa? Kyllä yksinkin mennessä yleensä saa oman pöydän, vaikka siinä olisi paikat kahdelle, tai neljälle.

Itse en asioisi paikassa, joka tämmöistä laskutusta harrastaa, vaikka syönkin yleensä aina kokonaisen pizzan. Minusta tuo on vain huonoa asiakaspalvelua ja antaa niuhon kuvan koko paikasta. Samoin kun kraanavedestä laskuttaminen. Kyllä se tuotto ja kannattavuus pitää tulla tuotteista, joista asiakkaat pitää niin paljon, jotta maksavat yrittäjän kulut eikä tuommoisesta pihistelystä.

Ajattele se vaikka pääsymaksuna, se 2€ on hinta siitä että saat viettää ravintolailtaa sen kaverisi kanssa jonka pizzaa syöt. Ihan vastaavasti joku teatteri ei päästä väkeä ilmaiseksi sisään vaikka heillä olisi tyhjiä paikkoja ja esitys pidetään joka tapauksessa.

Vierailija
20/64 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsan puolittaminen on lisäpalvelu, jota pizzeria tarjoaa ja josta sinä halutessasi maksat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi