Kävin tuttavaperheessä päivällisellä, sisälämpötila 23 astetta
Mietin miten joku pystyy olemaan koko kotonaoloaikansa tuollaisessa kuumuudessa. Ja mitä se kuluttaa energiaa kun ollaan viisi astetta tarpeellista korkeammassa lämpötilassa koko ajan.
Kommentit (64)
Kohteliasta on olla mainitsematta.
Vierailija kirjoitti:
En käsitä miksi pitää olla kuuma.
Levossa olevalle alastomalle ihmiselle sopiva lämpötila on keskimäärin 27 astetta. Vietän kesiä Välimeren rannalla. Säädän makuuhuoneen ilmastoinnin yleensä 24 asteeseen. Ei tunnu yhtään kuumalta, kun ulkona on päivällä yli 30 astetta. 25 astetta rupeaa juuri ja juuri olemaan sopiva kesälämpötila, voisi tosin olla vähän lämpimämpää
Kyllä tuokin vaatii villasukat ja neuletakin. Ehkä ap on sellainen pomppiva petteri?
Vierailija kirjoitti:
Onhan nämä suomalaiset tavat todella outoja.
Maitoa aikuisille, purkit sellaisenaan pöydässä, ruokailu tiskikoneen metelissä, ruokapöytä keittiössä, vieraat sukkasillaan, hirveä sisälämpötila, maitosuklaakonvehdit jne.
Kiukkuhan siitä tulee, kun joku uskaltaa ottaa esiin.
Ovat todella outoja, samaa mieltä
Mulla on 23 astetta ilman lisälämmitintä ja se on liian vähän. Yleensä käytän talvella joko lisälämmitintä tai sitten villasukkia ja pitkiä kalsareita.
Edesmennyt isotätini lämmitti vuosikaudet asuntoaan takalla niin, että sisällä oli aina yli 40 astetta. Huh huh, ja silti hänellä paleli. Siellä pystyi jo sanomaan että onpa täällä kuuma.
Mulla on nyt +23 ja villasukat jalassa ja villatakki hartioilla. Kesällä kun oli +29 oli ihanaa kun pysty oleen ilman sukkia.;)
Ihmiset tuntuu haluavan nykyisin olla sisätiloissa hyvin vähäisellä vaatetuksella, joten ei ehkä ihmekään, että sisälämpötilat on korkealla. Itsellä sisälämpötilat 19-20 ja jalassa villasukat, pitkähihainen lämmin paita päällä ja pitkät housut. käsiä ei palella, en siis joudu olemaan sisällä kynsikkäät käsissä eikä nenä vuoda. koen, että olen paljon tehokkaampi 19-20 lämpötilassa. En kesälläkään nauti hellepäivistä ja nukun oikeastaan keväästä pitkälle syksyyn ovet ja ikkunat auki yötä ja päivää.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tosiaan pärjää edes 20 asteessa???
Mä en pärjää ja laitoin ilpin päälle juuri. Kaukolämpö niin enempää ei tule. Ollaan kaikki niin erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
En mene sisään jos on kuuma.
Voin tuoda kahvit uloskin.
Suomalaiset aiheuttaa isot ilmastovaikutukset ylilämmittämällä kotejaan. Turha syyttää Kiinaa kun itse tuhlataan energiaa.
Vierailija kirjoitti:
10: repesin 🤣
Kymppi on niin katkera kun perse ei kestä maitoa.
Voileivät pysyvät 23 asteessa raikkaina. Samoin lihamakaronilaatikko.
Vierailija kirjoitti:
Noku suomalaiset kulkee sukkasillaan vaikka olisi pääjohtaja tai ministeri :D
Itse olen niin hieno ja tärkeä ihminen, että nukunkin lakerikengät jalassa.
Ruokapöydän siirto vieraita varten (olohuoneeseen?) tai pyytää vieraat olemaan avojaloin olisi kyllä aika outoa sekin?
Rivarissa kaukolämpö ja kaikissa huoneissa lattialämmitys. Termostaatti säätää lämpöä pari päivää myöhässä. Alkuviikosta ulkona - 18 , nyt lauhtui -7. Sisällä vielä eilen liian lämmin vaikka säädin lämpöä pienemmälle pari päivää sitten. Pesuhuoneen lattialämpöä ei voi säätää, pidän väliovea kiinni, ettei sen lämpö lämmitä muuta asuntoa.
On meilläkin noin lämmin, mutta silti on villasukat jalassa ja pitkähihainen päällä. 23 talvella sisällä on eri asia kuin kesällä.
Tuuletin kylläkin lämmittää huoneilmaa :D