Kerran viikossa saunaan riittää
Ei tarvii joka päivä käydä suihkussa.
Hiukan saa tuoksahtaa ihmiseltä, kaikkea ei tarvii piilottaa.
https://yle.fi/uutiset/74-20000365
Kommentit (23)
Uimahalliin saunomaan. Saa samalla uida.
Se on totta. Käyn kaksi kertaa viikossa suihkussa ja saunassa käydessäni uimassa uimahallissa. Hiukset pesen vain kerran viikossa. Samoin kainalot pesen pesuaineella/shampoolla/saippualla vain kerran viikossa. Päivittäin isommilla tarpeilla käydessäni suikutan alapään käsisuihkulla. Harrastan myös kerran viikossa hikiliikuntaa, enkä käy sen jälkeen suihkussa. Kun palaan tanssitunnilta kotiin, niin hiki on jo kuivunut. Eikä se hiki haise.
Peseydyin joskus paljon ja käytin vahvaa antipersiranttia. Hikeni haisi pahalle ja tuntui, että dödö aina pettää. Kun vähensin pesua ja ensin luonnonkosmetiikan deosdorantin kautta päädyin lopettamaan dödön käytön kokonaan, niin hikenikään ei enää haissut. Lisäksi siedän paremmin hieman likaisia hiuksia (kaumpaukset) tai sitä, että kainaloissa haisee kainalo, sillä kukaan muu ei sitä haista ellei laita nenäänsä sinne. Vaatteitakin tarvitsee nykyään harvemmin vaihtaa,
Eli olen sitä mieltä, että ainakin minun osallani jatkuva tarve peseytyä oli itse aiheutettua. Ihon bakteerit villiintyvät, kun niistä yrittää päästä eroon.
Kerrotko, mistä kivi tietää millä se on lämmitetty? Kyse on kivimäärästä ja tuuletuksesta, ei lämmitystavasta. Siinä olen kyllä samaa mieltä että suurin osa sähkölämmitteisistä on varustettu liian pienellä kivitilalla.