Mies ei tunne katumusta kuristamisesta
Ollaan oltu monta vuotta yhdessä, suhteessa väkivaltaa , enää ei riitä käsien vääntely, käsien puristaminen, hiusten repiminen vaan nyt hän käyttää ainoastaan kuristamista jos riitaa. Kaikki aina mun syytä sanoen MUTKU SÄ SAIT MUT NIIN VIHAISEKSI mies on lähelle 30v ja on kyllä itse vastuussa omasta vihanhallinnasta mutta ei sitä tajua, suuttuu jos nalkutan tai puolustelen omia tekemisiäni mm. Kävin omilla rahoilla lapseni kanssa syysloman aikana kerran kahvilassa ( joo raha tilanne nyt heikko , mut kohta tulossa lapsilisä ja palkka, ja oltais kyl pärjätty siihen asti , ehkä ois pitänyt 1-2 päiväksi lainaa rahaa sukulaiselta ) hän RAIVOSTUI ja alkoi riehua kotona lyömällä seinää ja herätti taaperon päiväunilta hullulla käytöksellä . Yritin sanoa että hei me pärjätään voin vaikka myydä taaperon pieneksi jääneitä vaatteita. Hän ei tätä niellyt vaan hullu käytös alkoi kävin kahvilassa päivää ennen tota riitaa ja sanoin että miks ei eilen valittanut asiasta vaan nyt jälkikäteen mut näköjään pitäis pitää turpa kiinni koska se on ihan sama mitä sanon niin lopputulos on riehuminen no tää oli viimeinen niitti mulle ja häädin miehen ulos ja jätin hänet. Päätös tuli vahvana koska 3 päivää aiemmin hän kuristi minua ja minä hölmönä annoin anteeksi mut nyt tuntuu kerrankin mahtavalta tää ero. Mies otti eilen yhteyttä ja pahoitteli tilannetta, kerroin huoleni asunnon tuhoamisesta ja kuristamisista ja siitä helvetti alkoi, tuli viestejä että mä olen henkisesti pahoinpitelevä nainen jne toi käytös sai mut enemmän varmaks tästä päätöksestä! Ei mitään katumusta osoittanut asunnon tuhoamisesta ja väkivallasta !! Niin sairasta.. onko kohtalon tovereita? Onko narsisti? ( empatiaa näyttää vain jos elokuvassa surullinen kohtaus) muuten ei vaikka satuttais mua kuinka pahasti oon niin loppu ja oli vaan pakko päästä johonkin purkaa tätä.
Kommentit (84)
Pieni lapsi ei tunnista eroa itsensä ja äitinsä välillä, vaan irtottautuu henkisesti vasta murrosiässä. Lapsi elää sinun kipusi, vaikka kuinka peittelisit ja salaisit asiaa. Lapsi kyllä vaistoaa. Tutkitusti hakatut lapset ovat YHTÄ RIKKI kuin ne lapset, joiden äitiä on hakattu. Jäisitkö suhteeseen, jossa mies kuristaisi lastasi? Koska lapsen näkökulmasta tilanne on yhtä paha kuin jos mies kuristaisi lasta. Lapsesi mielenterveys on vaarassa. Pelasta hänet pelastamalla itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota itse vastuu siitä, millaisen valinnan olet tehnyt miehen suhteen.
Mutta sykli on vain se, että otetaan joku Dahmer jonkun parafilian mukaan, ja sitten ei osata ottaa vastuuta valinnastaan, ja se on kilttien miesten syytä.
Väkivalta on aina vain ja ainoastaan tekijän syytä. Tekijä antaa omilla aivoillaan käskyn omaille raajoilleen suorittaa väkivaltaa. Vain tekijä.
Sinä olet henkisesti väkivaltainen syyttäessäsi naisia heihin kohdistuvasta väkivallasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit varmasti itse käytökselläsi vaikuttaa siihen että suuttuuko miehesi?
Eikä voi. En ole ap,mutta mulla oli väkivaltainen ja hullu exä. Esim jos erehtyi sanomaan sellaista on elämä,saattoi saada turpiin. Tai jos osti vaikka 2 erilaista joulukukkaa, hyasintin ja joulutähden. Muka joku ukko ne mulle ostanut. Ei ollut,en vain tiennyt kummasta hän pitää. Ei uskonut ja monta muuta juttua.
Miten te aina retkahdatte niihin jänninpiin miehiin? Olisihan sitä ollut tarjolla kilttejä ja mukaviakin mutta kun ovat teidän mielestä aina niin tylsiä. Vakka kantensa valitsee...
Oliko isäsi samalla tavalla henkisesti väkivaltainen kuin sinä olet? Oletko myös fyysisesti väkivaltainen vai oletko itseesi tyytyväinen henkisesti väkivaltaisena persoonana? Uhrin syyttäminen on henkistä väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi- ja turvakoti. NYT.
Älä kerro miehelle lähdöstä etukäteen, mutta sinun on lähdettävä.
Ai että parisuhteesta lähdetään toiselle kertomatta. Tyypillistä naisen logiikkaa. Millään menneellä yhteisellä ei ole mitään arvoa, eikä osata katsoa toisen näkökannasta asioita.
Kukaan joka lyö ja kuristaa elämänkumppaniaan ei ansaitse että hänen näkökannastaan katsotaan asioita.
Ai sieltä ilmoittautui narsu ihan itse.
Jos on narsistista ettei hyväksy minkäänlaista väkivaltaa kumppaniltaan niin kannan tuota termiä ihan mielelläni.
Se, joka lyö, menettää kaikki oikeutensa tulla kuulluksi. Välittömästi ja lopullisesti.
Hänen kanssaan keskustellaan enää viranomaisten kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä voi. En ole ap,mutta mulla oli väkivaltainen ja hullu exä. Esim jos erehtyi sanomaan sellaista on elämä,saattoi saada turpiin. Tai jos osti vaikka 2 erilaista joulukukkaa, hyasintin ja joulutähden. Muka joku ukko ne mulle ostanut. Ei ollut,en vain tiennyt kummasta hän pitää. Ei uskonut ja monta muuta juttua.
Miten te aina retkahdatte niihin jänninpiin miehiin? Olisihan sitä ollut tarjolla kilttejä ja mukaviakin mutta kun ovat teidän mielestä aina niin tylsiä. Vakka kantensa valitsee...
Nykyään minulla on ns kilttimies. Hän ei ole ikinä lyönyt tai ollut mitenkään väkivaltainen. Ollut tämä kilttimies minulla jo kohta parikymmentä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole nyt täällä, hädin pois perjantaina enkä ole päästänyt takaisin, kerroin että suhde on ohi. Joo myönnän olevani heikko kun antanut väkivallan jatkua ja käsien vääntämiset ja puristamiset ja hiusten repimiset anteeksi mut mitta täytty nyt kun väkivalta meni kuristamiseen ja sitä en voi enää antaa tapahtua t. Ap
Haluatko lisää kuristelua?
En tietenkään t. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että ulkopuolisille kiltin ja mukavan oloinen mies ei voi olla väkivaltainen hullu kotona neljän seinän sisällä? Erehdyt pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän oli alussa ihanan kiltti , kaikki paheni raskaus ajan aikana ja nyt tulos on tää tekisin asiat toisin jos pystyisin. Lasta en kadu että tuli tehtyä, hän on mun aarre mutta muuten kaduttaa koko ihmisen tapaaminen t. Ap
Lady M kirjoitti:
Kokemusta bipolaarisesta miehestä. Olin 7 vuotta naimisissa terveen miehen kanssa, sitten sairastui suht yllättäen ensin masennukseen, sitten maniaan. Yiriti tappaa minut Ruotsissa, jossa silloin asuimme. Siellä hoito löperöä, todettiin syyntakeettomaksi ja joutui pakkohoitoon, josta käsin sai käydä töissä!!!!!Tuli silloinkin kotiin riehumaan. Lopulta pakenin kahden hyvin pienen lapsen kanssa Suomeen laivalla, mutta mieshän tuli perässä Suomeen. Myöhemmin todettiin sekä patologinen maanis-depressio että patologinen mustasukkaisuus. Tarkoittaa sitä, että jos maniaa ei hoideta, menee psykoosiin (meni monta kertaa) ja mustasukkaisuus sitä, että tappaa mieluummin kuin antaa jollekin toiselle tai edes eroa. Oli varmaan myös narsistisia piirteitä ja hyvä manipuloimaan. Sai psykiatrisen puolen naiset Suomessa uskomaan, että olen pahankurinen akka ja miehen "pitää" siksi suuttua. Lyhyesti, pitkän taistelun ja perhehelvetin jälkeen sain hänet pakkohoitoon ja hänelle pantiin tosi kova lääkitys ja sen jälkeen hän suostui eroon. Silloin ei ollut turvakoteja, olin jo harkinnut Austraaliaan muuttoa tai henkilöllisyyden vaihtamista ja piilottelua. Kun olin kunnallisella puolella johtavassa asemassa, niin piikottelu olisi ollut vaikeaa. Kuvia lrehdissä jne. Mainittakoon, että olen lukenut kirjoja Suomen perhesurmista ja lähes aina taustalla on ero tai eron uhka. Hannu Lauerma sanoi Rikospaikka-ohjelmassa, että suurimmassa vaarassa ovat psyykkisesti sairaista eroavat naiset. Siinä on nainen melkoisessa pakkoraossa, mitä tekee. Mutta ap:lle sanon, lähde ennen kuin menetät henkesi ja turvaa elämäsi sen jälkeen ainakin jos mies on uhannut tekemisillään eron jälkeen. Tilanteesi vain pahenee sen miehen kanssa ja lasten kärsimys vaikuttaa heidän elämäänsä lopun ikää.
Oho ootte kokenut kovia ja selvinneet pois miehen luota, jatkaneet elämää :) sitä minäkin haluan. Saanko kysyä mikä teidän tilanne on nyt? Saako noin hullu mies tavata teidän lapsia? Ja miten sitä edes uskaltaa antaa lapset noin hullulle mua pelottaa eniten jos mun exä kostaa meidän lapselle :( mietin itsekin perhesurmia.. t. Ap
Millainen ihminen pystyy kurkistamaan toista. väkivaltatarkotuksessa?
Pystyisikö itse? Mä en.
Mutta yleisesti voi sanoa, että sellaiset pahat asiat mihin ihmiset pystyy, ei ne itse näe niitä merkittävinä. Koska jos näkisivät, eivät tekisi niitä. Siksi turha odottaa anteeksipyyntöä.
Käytännössä, olet kuin muurahainen jonka voi tallata. Mietitkö muurahaista kun astut sen päälle ja sen ainutkertainen elämä päättyy? Tulisiko mieleenikään pahoitella tai pyytää anteeksi?
Asukaa lapsen kanssa eri asunnossa ja mies omassaan. Ei yhteen pitäisi palata, se on liian suuri riski. Muuta parempaa elämää tulee sinulle ja lapselle. Tunnekuohuja on turha uhrata tuohon mieheen, ei muutu, pahenee vaan. Miestä ei pitäisi varmaan päästää lapseen käsiksi. Voiko sukusi pitää huolta, että olette turvassa.
Vierailija kirjoitti:
Pieni lapsi ei tunnista eroa itsensä ja äitinsä välillä, vaan irtottautuu henkisesti vasta murrosiässä. Lapsi elää sinun kipusi, vaikka kuinka peittelisit ja salaisit asiaa. Lapsi kyllä vaistoaa. Tutkitusti hakatut lapset ovat YHTÄ RIKKI kuin ne lapset, joiden äitiä on hakattu. Jäisitkö suhteeseen, jossa mies kuristaisi lastasi? Koska lapsen näkökulmasta tilanne on yhtä paha kuin jos mies kuristaisi lasta. Lapsesi mielenterveys on vaarassa. Pelasta hänet pelastamalla itsesi.
Äiti ei ole mikään automaattinen pienen lapsen hoitaja 24 h päiväs. Yhtä hyvin voi isä hoitaa tai joku muu. Pieni lapsikin on jo erillinen, ei todellakaan yhtä jonkun muun kanssa.
Ap:n tottakai pitää erota täysin tuosta miehenkuvasta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä! Etkö näe miten sairas tilanne on? Tuossa ei ole mitään normaalia! Sinä et ole tehnyt mitään väärin, kukaan ei ansaitse tuollaista kohtelua. Turvatalon kautta ero ehdottomasti ja heti!
Moni täällä ehdotti kanssa turvakotia :) mennään sinne kyllä jos alkaa tulla riehumaan ovelle . Onneksi sentään perjantaina suostui avaimen luopumaan ( jotain positiivista)
Asumme kerrostalossa Ja jos alkaisi murtaa ovea niin minä tai lähimmät naapurit tässä kerroksessa ehtisivät reagoida soittamalla häkeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän oli alussa ihanan kiltti , kaikki paheni raskaus ajan aikana ja nyt tulos on tää tekisin asiat toisin jos pystyisin. Lasta en kadu että tuli tehtyä, hän on mun aarre mutta muuten kaduttaa koko ihmisen tapaaminen t. Ap
Yleensä nämä asiat pahenevat tai tulevat ilmi juurikin raskausaikana tai kun tapahtuu joku muu iso elämänmuutos. Narsisti ei kestä sellaista eikä kestä kun tajuaa, että elämään on tulossa joku "kilpailija" eli se lapsi. Älä enää ikinä ole missään yhteydessä mieheen tai pääset hengestäsi ja lapsesi myös. Muuta toiselle paikkakunnalla tai pois maasta. Ole yhteydessä poliisin, että saat salattua kaikki tietosi niin ettei mies saa mistään yhteystietojasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä nämä asiat pahenevat tai tulevat ilmi juurikin raskausaikana tai kun tapahtuu joku muu iso elämänmuutos. Narsisti ei kestä sellaista eikä kestä kun tajuaa, että elämään on tulossa joku "kilpailija" eli se lapsi. Älä enää ikinä ole missään yhteydessä mieheen tai pääset hengestäsi ja lapsesi myös. Muuta toiselle paikkakunnalla tai pois maasta. Ole yhteydessä poliisin, että saat salattua kaikki tietosi niin ettei mies saa mistään yhteystietojasi.
Maistraatista haetaan yhteystietojen totaalinen salaaminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole nyt täällä, hädin pois perjantaina enkä ole päästänyt takaisin, kerroin että suhde on ohi. Joo myönnän olevani heikko kun antanut väkivallan jatkua ja käsien vääntämiset ja puristamiset ja hiusten repimiset anteeksi mut mitta täytty nyt kun väkivalta meni kuristamiseen ja sitä en voi enää antaa tapahtua t. Ap
Tee rikosilmoitus. Heti.
Heti lääkäriin näyttämään kuristusjäljet ja rikosilmoitus.
Mies on tänään laittanut myös viestiä, kyselee eikö voida sopia, hullua että miettii tollaista vaikka olen laittanut hänelle selvänä suomenkielellä ,että tää oli tässä ja että nuo asiat on sekopäistä mitä tekee. Tyypillistä ettei vieläkään suostu myöntämään omia virheitään ja kuvittelee että voidaan sopia huhhuh
Miten mä uskallan jatkossa antaa lapsen tuollaiselle ihmiselle? Hän ei koskaan käynyt käsiksi lapseen mutta mua pelottaa jos yrittää kostaa mulle tän eron. Tällähetkellä tilanne on rauhallinen ,mutta hän saattaa pimahtaa milloin vain. Mua pelottaa tosi paljon :( mä kuitenkin nyt varmuuden vuoksi pakkaan vaatteeita jos tulee äkkilähtö
Kiitos kaikista neuvoista. Ja te jotka ootte päässy eroon väkivaltaisista ex puolisoista ni antaa voimaa tän päätöksen kanssa ja se et sain varmistuksen et toi todellakin on hullua
Ja sitten terapiaan opettelemaan, että hiuksesta repiminen ym. ei myöskään ole ok.