Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kai nyt 7v osaa sanoa, jos paleltaa? Mummonsa valitaa, että liian vähän päällä...

Vierailija
23.10.2022 |

Jos ulkona on 6 astetta ja lapsi kuitenkin liikkuu, en rupea mitään toppavaatteita tai villavälipukuja vielä laittamaan! Lapsella on siis pihalla päällä "vain" vuoriton välikausipuku, ja niiden päällä vuorittomat kurahousut, niin mummonsa tosissaan valitti, että eihän noin ohuissa tarkene, että pitäisi olla jo enemmän... Pipo, käsineet yms. tietysti oli myös.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin luotin lapsen omaan sanaan jo hyvin pienestä. Itse olen kova palelemaan ja lapsi taas hikoilee helposti. Jos olisin pukenut lapsen aina oman paleluni mukaan, se olisi paistunut.

Mutta mummoilla nyt on omia juttujaan. Anoppi ottaa aina lapselta sukat pois jalasta tämän nukahdettua, jos lapsi on heillä yötä. Anopin mielestä sukat jalassa ei voi nukkua. Lapsi taas tykkää nukkua sukat jalassa.

Niin tuttua! Se on kumma että jotkut eivät osaa ollenkaan ajatella että se mitä itse tuntee ei ole sama asia mitä toinen tuntee. Meillä kans kuopus on ollut vauvasta asti lämminverinen. Erehdyin kokeilemaan unipussia hänen kanssaan ja tuloksena oli pää punaisena huutava hikinen vauva. Vaikka itsellä on kylmä, niin lapsella on hiki. Toki hanskat ja pipo pitää jo näillä keleillä olla, mutta jos laitattaisin toppahousut jalkaan niin lapsi paistuisi.

Vierailija
22/33 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän mä tajusin. Mummo ei olekaan ap:n äiti vaan miehen äiti ja tässä on nyt jonkinlainen arvovaltataistelu menossa! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tähän vuodenaikaan ole todellista riskiä paleltumiselle, joten kai voi antaa vähän oppia kantapään kauttakin? Eri asia jos pakkasella lähtisi vaikka ilman käsineitä ja hattua ulos, siihen pitää heti puuttua.

Minä puutun. En viitsi katsella sitä rään ryystöä, mikä seuraa, kun puetaan saman verran kuin kesällä.

Vierailija
24/33 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niin tai näin, aina se on jonkun mielestä huonosti.

Vierailija
25/33 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle aina valitettiin, että puen lapsia liikaa, sillä hikoilu kylmällä on pahempi kuin pieni palelu

Mulla oli aikoinaan hoidossa yksi lapsi. Ihme jonglööri, talvella kun tultiin sisälle, hän oli jotenkin saanut riisuttua kaiken liian pois. Kun puhuin äidille, joo, semmonen ollut aina. Nyt tällä "lapsella" on omia lapsia ja heh, smanlaisia kuumakalleja ovat hekin, kaikki liika pois!

Vierailija
26/33 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei osaa

Vierailija
27/33 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsia noin kylmällä ilmalla saa päästää ulos. Vilustuvat ja saavat vielä jonkun kuolemantaudin kuten keuhkotaudin, lavantaudin, hinkuyskän, kaatumataudin tai kalvetustaudin.

Toukokuussa sitten taas ulkoilua.

Vierailija
28/33 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä se  7 v osaa sanoa, mutta lähtökohtaisesti äiti tietää paremmin kuin mummo.

Vierailija
29/33 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ihmettelen mikä uusavuton SÄ ITSE olet jos tuosta asiasta pitää nettiin kitistä sen sijaan että juttelee suoraan mummon kanssa. Tai pui tätä asiaa fb-tuttujesi kanssa.

Haloo pahvi

No kun eipä se mummon kanssa juttelu välttämättä mitään auta, kokemusta on. Tämä on näitä juttuja,että kyllä mummot tietävät. Kylmä on lapsella, vaikka hiki päästä valuisi, jos mummo niin sanoo. Mielenkiintoista on se, että eipä nämä mummot olleet omista lapsistaan ja heidän palelemisestaan huolissaan esim. 80-luvulla.

Vierailija
30/33 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toppavaatteita enne kuin on lähellä nollaa. Näin meillä.

Vierailija
31/33 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli niin kylmää, että toppavaatteet piti kaivaa esiin.

Vierailija
32/33 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin omasta kokemuksesta muistan tuon ikäisenä saattaneeni olla liian innoissani leikeissä mukana, että vaikka palelinkin niin en malttanut piitata siitä. Sitten äiti kauhisteli kun tulin huulet sinisinä ulkoleikeistä kotiin.

En osaa kuitenkaan sanoa kumpi tässä tapauksessa on oikeassa ja kuka ei.

Vierailija
33/33 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen vauvavuotena asuimme rivarissa ja nukutin usein vauvaa etuterassilla vaunuissa. Kerran naapurin mummot pysähtyivät vaunujen ääreen riitelemään oliko vauvallani kylmä vai kuuma. Toinen väitti, että kylmä on, kun on noin vähän päällä. Toinen väitti, että tukahtuu kuumuuteen, kun nykyajan vaunut on niin lämpimiä että niihin ihan hautuu. Kuuntelin väittelyä itkuhälyttimistä pitkän tovin ja naureskelin. Kummallekaan ei tullut mieleenkään, että vauvalla on sopivan lämmin, jos kerran tyytyväisenä nukkua tuhuuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän