Mitä vastata sellaiselle naistuttavalle, joka ehdottaa koko ajan tapaamista, mutta vain niin että minä kutsun heitä ja järjestän teemajuhlia
He ovat käyneet koko perheellä kylässä ja hän on käynyt yksin, mutta meitä ei ole kutsuttu heille kertaakaan.
Kyselee koko ajan koska voisi tavata ja olisipa niin ihanaa jne mutta ei saa sovittua päivää eikä kutsu heille.
Rivien välistä ilmenee että puolisonsa ei ilmeisesti halua perhetapaamisia.
Miten ilmoitan kohteliaasti, että en ole yksipuolinen järjestäjä ja jos haluavat perheenä kutsua myös meitä, niin voimme tulla viikonloppuna joskus kylään
Kommentit (27)
Se on hänen mokansa, jos ei halua olla aktiivinen ja tutustua paremmin teihin. Anna olla pienissä hiiren piireissään. Tutustu kohteliaampiin perheisiin, jotka tajuavat vastakutsua heti, ei vuoden päästä
Yäääh, mulla myös tälläinen tullut vastaan. Ei tuollaisesta ylimielisestä kiertelevästä ja kaartelevasta käytöksestä ole tosiystäviksi perheellenne. 😫🥺 valitettavasti.
Olet ystävällisesti kutsunut heidät ja kaksi kertaa!
Tyhmempikin tajuaa, että nyt pitää hopi hopi esittää päivää ja vastakutsua. Jos ei, niin olisi edes hiljaa! Mitä ihmettä laittaa viestejä että olisi ihana tavata: no, kutsu.
Tosiystävä tulee paikalle, kutsuu viipymättä. Kuulostaa teiniltä.
No seuraavan kerran, kun sanoo kuinka ihana olisi tavata, sinä kysyt koska voisitte tulla häneen luokseen.
Minä sanoisin, että taitaa olla teidän vuoro kutsua meidät.
Itse olen jo vuosia sitten hankkiutunut eroon yksipuolisista ystävyyssuhteista. Yksikin perhe, joka tuli viikonlopunviettoon meille hyvin mielellään ei sitten millään ollut uskoa, että ei käy. Ihan tiukasti jouduin sanomaan, että meille ei nyt tulla, menkää hotelliin yöksi.
Vierailija kirjoitti:
No seuraavan kerran, kun sanoo kuinka ihana olisi tavata, sinä kysyt koska voisitte tulla häneen luokseen.
Et tosiaankaan Ap anna tälläiselle kiusaajalle sitä iloa, että alat kyselemään heille menoa. Se ei ole etiketin mukaista. Sano että seuraava vapaa tapaamisajankohta teillä on ensi helmikuussa! Hupsua. Katsotaan sitten heeeeti kohta ajankohtaa.
Ja sitten unohda moinen tyyppi konsanaan😖 Hanki parempia kavereita. JSSAP!
Vierailija kirjoitti:
Itse olen jo vuosia sitten hankkiutunut eroon yksipuolisista ystävyyssuhteista. Yksikin perhe, joka tuli viikonlopunviettoon meille hyvin mielellään ei sitten millään ollut uskoa, että ei käy. Ihan tiukasti jouduin sanomaan, että meille ei nyt tulla, menkää hotelliin yöksi.
En kehtaisi sanoa😝
Kaveri muutti yli neljä vuotta sitten. Olen sanonut että olis kiva köydä teillä. Aina on ollut lapset siellä sairaina tai jotain mutta. Kutsua ei ole tullut. Enää en edes yritä. Ihmettelen vaan miten se kehtaa aina sanoa että olispa ihana nähdä ja millon nähdään siis sillon kerran vuoteen kun sitten oikeasti nähdään. Usein yhteisellä tutulla, joskus harvoin meillä. Mennyt fiilikset täysin enkä enää ehdota mitäön.
Älä mene siihen ansaan, että hyväksyisit syyksi sen, ettei mies halua. Ajan mittaan käy todella rasittavaksi tuollaiset tuttavat, jos lapset ystävystyvät. Nyt pystyy vielä katkaisemaan tuttavuuden helposti, kun on vasta pari kertaa kyläilty.
Jos ei vastavuoroisuutta ei ymmärrä itse, niin on joko tyhmä tai röyhkeä. Onhan se paljon halvempaa tulla teille syömään ja viettämään vapaa-aikaa ilmaiseksi, sen sijaan, että menisi ravintolaan. Ei aikuista ihmistä voi opastaa normaaleihin käytöstapoihin, joten itse jättäisin tuttavuuden sikseen. Harvemmin tuollainen käytös rajoittuu vain vierailuihin, vaan ilmenee muutakin outoa, jos tutustutte paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kehtaisi sanoa😝
Sitähän tuollaiset ihmiset käyttävät hyväkseen, etteivät kaikki kehtaa sanoa. Jos ei kehtaa, niin täytyy vain kärsiä.
Mutta jossain vaiheessa se viimeinen pisara tulee kuitenkin. Esimerkiksi en todellakaan enää jaksanut työviikon jälkeen ottaa viikonloppuvieraita, joille kokata ja siivota ja lasten leikkien jäljiltä talo piti siivota taas sunnuntaina ja menettää koko viikonloppu muiden passaamiseen ja jälkien korjaamiseen niin että on työviikon alkaessa ihan poikki.
Kun tulee vanhemmaksi, alkaa kehdata, kun omaa aikaa arvostaa enemmän.
Miksi pitää olla kohtelias ihmiselle, joka on todella epäkohtelias? Paremmin menee viesti perille, kun sanot suoraan, että nyt on kyllä teidän vuoro kutsua meidät. Älä keksi tekosyitä, vaan sano suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Älä mene siihen ansaan, että hyväksyisit syyksi sen, ettei mies halua. Ajan mittaan käy todella rasittavaksi tuollaiset tuttavat, jos lapset ystävystyvät. Nyt pystyy vielä katkaisemaan tuttavuuden helposti, kun on vasta pari kertaa kyläilty.
Jos ei vastavuoroisuutta ei ymmärrä itse, niin on joko tyhmä tai röyhkeä. Onhan se paljon halvempaa tulla teille syömään ja viettämään vapaa-aikaa ilmaiseksi, sen sijaan, että menisi ravintolaan. Ei aikuista ihmistä voi opastaa normaaleihin käytöstapoihin, joten itse jättäisin tuttavuuden sikseen. Harvemmin tuollainen käytös rajoittuu vain vierailuihin, vaan ilmenee muutakin outoa, jos tutustutte paremmin.
Ai niin, on jo ilmennyt. Teki kerran perheineen myös oharit. Puhuu pahaa ihmisistä, miksei meistäkin Ap
Vierailija kirjoitti:
Yäääh, mulla myös tälläinen tullut vastaan. Ei tuollaisesta ylimielisestä kiertelevästä ja kaartelevasta käytöksestä ole tosiystäviksi perheellenne. 😫🥺 valitettavasti.
Tyhmempikin tajuaa, että nyt pitää hopi hopi esittää päivää ja vastakutsua. Jos ei, niin olisi edes hiljaa! Mitä ihmettä laittaa viestejä että olisi ihana tavata: no, kutsu.
Voihan tuollaiseen vielä vastata, että Kutsu, niin me tullaan! Milloin teille sopisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan tuollaiseen vielä vastata, että Kutsu, niin me tullaan! Milloin teille sopisi?
Mä vastasin kerran tälläiselle meillä yksipuolisesti kyläilleelle että milloin teille sopisi niin ei ensin avannut viestiä pariin päivään (normaalisti roikkuu koko ajan sekä somessa että Whatsappissa) eli selvästi ei joko puoliso tai itse sitten kuitenkaan halunnutkaan tavata.
Pitkän ajan jälkeen tuli kiertelevä vastaus: koko syksy on niin kiirettä yms. selostusta
Ok eli miksi laitat viestiä että olisi ihana tavata kun teille ei koskaan tapaaminen onnistu, 😂
Minulla on ollut myös tuollaisia tuttavia. Menee maku koko ihmissuhteesta, jos itse on ainoa, joka joutuu näkemään tapaamisten eteen vaivaa. Yleensä olen silloin lakannut vastailemasta "hei mitä kuuluu" -viesteihin.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri muutti yli neljä vuotta sitten. Olen sanonut että olis kiva köydä teillä. Aina on ollut lapset siellä sairaina tai jotain mutta. Kutsua ei ole tullut. Enää en edes yritä. Ihmettelen vaan miten se kehtaa aina sanoa että olispa ihana nähdä ja millon nähdään siis sillon kerran vuoteen kun sitten oikeasti nähdään. Usein yhteisellä tutulla, joskus harvoin meillä. Mennyt fiilikset täysin enkä enää ehdota mitäön.
Minä sanon ihan kohteliaisuutta, että olisi kiva nähdä tms. enkä tarkoita sitä lainkaan. Se nyt vain kuuluu puoliystävyyteen, että osoitetaan, että tapaaminen olisi mahdollista, mutta ei oikeastaan juuri nyt tai ehkä koskaan olla valmiita siihen panostamaan. Mutta jos nähtäisiin jossain, niin ei ainakaan oltaisi pettyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sanon ihan kohteliaisuutta, että olisi kiva nähdä tms. enkä tarkoita sitä lainkaan. Se nyt vain kuuluu puoliystävyyteen, että osoitetaan, että tapaaminen olisi mahdollista, mutta ei oikeastaan juuri nyt tai ehkä koskaan olla valmiita siihen panostamaan. Mutta jos nähtäisiin jossain, niin ei ainakaan oltaisi pettyneitä.
Olet täysin selkärangaton surkimus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tosiaankaan Ap anna tälläiselle kiusaajalle sitä iloa, että alat kyselemään heille menoa. Se ei ole etiketin mukaista. Sano että seuraava vapaa tapaamisajankohta teillä on ensi helmikuussa! Hupsua. Katsotaan sitten heeeeti kohta ajankohtaa.
Ja sitten unohda moinen tyyppi konsanaan😖 Hanki parempia kavereita. JSSAP!
Kiusaajalle?
Meillä on varmaan vähän vastaava tilanne mutta toisinpäin. Tai siis tilanne on jatkunut jo pitemmän aikaa.
Kaverini kutsui minut luokseen, ja hänellä oli seillä myös toinen kaveri. Poistuin paikalta hyvissä ajoin kun tuo toinen kaveri oli jo lähtenyt, ja tämä kutsuja alkoi puhumaan yli puolen tunnin puhelua jollekin kaverilleen minun istuessani hiljaa vieressä.
Olen pyytänyt häntä kylään tuon jälkeen, saunomaan, tai iltaa istumaan. Hän ei ole halunnut tulla, koska hän on kateellinen meidän saunatiloista, ei vaikka saunominen on poistettu listalta. Aina on ollut jokin syy miksi ei käy.
Sitten hän pyysi minut ja miehensä kylään melko nopealla aikataululla ja mentiin kun ei ollut muutakaan. Tuon jälkeen hän alkoi vihjailemaan että olisi minun vuoroni kutsua heidät. Yritin yhden kesän sitä jarjestää, mutta kaverini teki oharit kolme kertaa olemalla sittenkin miehensä kanssa jollain toisella kaverillaan, ku minä soittelin perään että millon olette tulossa. "Ei me tullakaan kun mentiinkin toiselle kaverille". Hienoa. En tiedä oliko tuo jokin kosto minulle vai mikä, mutta edellinen oli viiemeinen kerta.
Nyt en ole mitään enää ehdotellut, en aio ikinä enää pyytää meille, enkä aio mennä jos hän ehdottaa. Muuten voin nähdä, vaikkapa kahvilla jossain tai käydä kirpparilla, mutta en mene enää kutsuttuna luokseen, enkä kutsu meille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun oli vastaava keskustelua täällä ja minä ihmettelin tuota että on kohteliasta valehdella haluavansa nähdä toinen (silloinkin kun toinen ei vihjaa näkemisestä mitään), ja minua pidettiin täysin autsisisena aspergerina joka ei ymmärrä että ystävyyden valehteleminen on kohteliasta.
Hyi hitto minkä ällön oloinen tuttava. En menisi, en ottaisi yhteyttä. Yök