Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivisuusranneke 9v lapselle, mitä suosittelet?

Vierailija
22.10.2022 |

Onko kokemuksia aktiivisuusrannekkeista lapsille? Lapsi haluaa sellaisen.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lapsi itse on perustellut  toivettaan saada rannekkeen, miksi hän haluaa sen?

Seuratakseen liikkumista, askelia yms. En muista tarkkaa vastausta, mutta en kyllä ihmetellytkään, että miksi ranneke kiinnostaa.

Vierailija
22/32 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse seurasin lapsena liikkumistani sen vuoksi kun se ei ollut terveellä pohjalla, näin olen huomannut monen muunkin lapsen ja nuoren kohdalla. Yleensä yhdeksänvuotiasta ei kiinnosta vielä askeleet jos ei ole jotain vastaavaa. Aikuisena sinulla on vastuu asiasta. Aktiivisuusranneke on kuin personal trainer, joka jatkuvasti kertoo miten liikkua, se ei yleensä tee hyvää lapsen psyykeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä käytän kellona ja puhelimen saapuvat ilmoitukset kätevä kurkata kellosta, jos jotain tärkeän oloista niin sit haen puhelimen. Jos kello ei ole mukana tai akku päässyt loppumaan, ahdistaa kytätä puhelinta vähän väliä kun kaikki WA-ryhmät, Wilma, sähköpostit piippaa.

Unen laatua, askelia tms en seuraa, treenejä joskus laitan päälle, yleensä jos haluan tietää kuinka pitkä joku reitti oli ja kauanko kesti.

12v tytölleni hankin varmasti samantyyppisen mut siromman joululahjaksi, hän treenaa kilpatasolla omassa lajissaan niin varmaan jotain hyötyä seurata treenejä ja palautumista. Omatoimitreenit saa sen kautta kätevästi talteen myös. Meillä 9v tarvisi lähinnä siksi kun puhelin on usein omilla teillään ja äänettömällä niin näkisi että soitellaan, olettaen tietty että ovat samassa osoitteessa kello, puhelin ja lapsi.

Kellossa ei kuulu olla mitään sähköllä toimivaa, eikä kännykässä kuulu pitää kaikkia mahdollisia ilmoituksia päällä.

Vierailija
24/32 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse seurasin lapsena liikkumistani sen vuoksi kun se ei ollut terveellä pohjalla, näin olen huomannut monen muunkin lapsen ja nuoren kohdalla. Yleensä yhdeksänvuotiasta ei kiinnosta vielä askeleet jos ei ole jotain vastaavaa. Aikuisena sinulla on vastuu asiasta. Aktiivisuusranneke on kuin personal trainer, joka jatkuvasti kertoo miten liikkua, se ei yleensä tee hyvää lapsen psyykeelle.

Itse seurasin lapsena liikkumistani, koska se oli kivaa ja motivoivaa. Liikkumattomuus ei tee hyvää psyykelle.

Vierailija
25/32 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse seurasin lapsena liikkumistani, koska se oli kivaa ja motivoivaa. Liikkumattomuus ei tee hyvää psyykelle.

Kyse ei ollutkaan liikkumattomuudesta vaan oman liikkumisen jatkuvasta tarkkailusta askelten, sykkeiden, keskinopeuksien ja muiden osalta.

Vierailija
26/32 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä käytän kellona ja puhelimen saapuvat ilmoitukset kätevä kurkata kellosta, jos jotain tärkeän oloista niin sit haen puhelimen. Jos kello ei ole mukana tai akku päässyt loppumaan, ahdistaa kytätä puhelinta vähän väliä kun kaikki WA-ryhmät, Wilma, sähköpostit piippaa.

Unen laatua, askelia tms en seuraa, treenejä joskus laitan päälle, yleensä jos haluan tietää kuinka pitkä joku reitti oli ja kauanko kesti.

12v tytölleni hankin varmasti samantyyppisen mut siromman joululahjaksi, hän treenaa kilpatasolla omassa lajissaan niin varmaan jotain hyötyä seurata treenejä ja palautumista. Omatoimitreenit saa sen kautta kätevästi talteen myös. Meillä 9v tarvisi lähinnä siksi kun puhelin on usein omilla teillään ja äänettömällä niin näkisi että soitellaan, olettaen tietty että ovat samassa osoitteessa kello, puhelin ja lapsi.

Ajattelit kasvattaa lapsesta samanalaisen someriippuvaisen kuin itse olet, että kaikki pitää katsoa nyt ja heti wilmasta lähtien ja olla 100% tavotettavissa

Vierailija
27/32 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ollutkaan liikkumattomuudesta vaan oman liikkumisen jatkuvasta tarkkailusta askelten, sykkeiden, keskinopeuksien ja muiden osalta.

ja 9v olisi näistä kiinnostunut tai tajuaisi niistä jotain?

Vierailija
28/32 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hankittiin ihan perus Fitbit Ace 3. Hyvä lapselle kun näkee selkeästi vireystasot, yöunien laadut ja peruskunnon kehityksen aikuinenkin. Lapsi on kyllä tykännyt paljon ja äppi on lapsen (8v) helppo käyttää. 

Vierailija
29/32 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen ettei lapsesi ymmärrä mitä hän haluaa. Kaikilla apple fanaatikoilla on nyt älykellot.

Vierailija
30/32 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leluhan se lapselle on ja voi jäädä käytöstä nopeastikin kun uutuudenviehätys häviää. Ostakaa ihmeessä jos löytyy sopiva, mutta ei siihen isoja rahoja kannata laittaa.

Vierailija
31/32 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelit kasvattaa lapsesta samanalaisen someriippuvaisen kuin itse olet, että kaikki pitää katsoa nyt ja heti wilmasta lähtien ja olla 100% tavotettavissa

Itse nimenomaan halusin aktiivisuusrannekkeen siksi, että näen askelmäärät joka motivoi liikkumaan ja kellon. En missään nimessä halua viestejä tai mitään muuta tähän, siksi kielsin sen huawei health asetuksissa. Olen myös laittanut tämän äänettömälle. Stressaantuisin jos joutuisin katsomaan ilmoituksia ja viestejä vielä kellostakin!

- Eri

Vierailija
32/32 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse innostuin liikunnasta nyt aikuisena vasta kun poistin siitä kaiken turhan tavoitteellisuuden. Käyn 30-60 min reippaalla kävelyllä, siitä tulee hyvä mieli ja nään luontoa. En tiedä miten pitkän matkan olen kulkenut, en tiedä sykkeitä, en askelia tai keskinopeutta. Osa noista kyllä kiinnostaisi tietää mutta olen miettinyt, että turhaan. Sillä ei ole väliä. Nykyajassa kaikkea mitataan, liikunnasta tuli oikeasti mukavaa vasta nyt kun ymmärsin että se saa olla yksi osa-alue elämässä jota ei tarvitse mitata tarkasti. Nyt on aika rentoa käydä kävelyllä, ei paineita, ei stressiä, vain minä ja tie ja matka, jonka pituudesta minulla ei ole aavistustakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme