Aki Kaurismäen elokuvat. Eino Leinon Nocturne. Listataan asioita, joita ymmärtää vain suomalainen
Nuo kaksi tuli nyt itselleni mieleen, mutta olisi kiva kuulla mitkä asiat teitä muita koskettavat.
Kommentit (56)
Aki Kaurismäki on varsinkin Ranskassa hyvin suosittu.
Minä en ole ikinä ymmärtänyt Kaurismäen elokuvia.
Rumia, masentavia, ankeita, tylsiä
Finlandiahymni herkistää aina. Mutta kai muunkin maan kansalaiset tämän ymmärtää omalla kohdallaan niin ei ihan täytä aloituksen määritelmää.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ne taas ovat ainoita katsottavia kotimaisia elokuvia. Varjoja paratiisissa sekä tulitikkutehtaan tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole.
Japanilaisille uppoaa kaikki suomalaiset outoudet, paitsi suurin osa ruoista ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rumia, masentavia, ankeita, tylsiäMinusta ne taas ovat ainoita katsottavia kotimaisia elokuvia. Varjoja paratiisissa sekä tulitikkutehtaan tyttö.
Myös Mies ilman menneisyyttä on mainio. Eikä ole ruma, masentava, ankea eikä tylsä.
Suomalaisia einesruokia ei ymmärrä, eikä syö muut kuin suomalaiset. Ruoka ehkäpä yhdistää kansakuntia, mutta tässä tapauksessa näin ei käy.
Sauna. Joo joo, on niitä muuallakin, mutta eivät osaa saunoa kuten suomalaiset. Ei ole samaa pyhyyttä niillä.
Vierailija kirjoitti:
Sauna. Joo joo, on niitä muuallakin, mutta eivät osaa saunoa kuten suomalaiset. Ei ole samaa pyhyyttä niillä.
Ja sit se on suomalaisille sanomattakin selvää että saunomisen yhteydessä alastomuuteen ei liity mitään seksuaalista. Ulkomaalaiset saattaa luulla että saunassa joutuu pa nemaan.
Vierailija kirjoitti:
Samoin Saksassa.
Vierailija kirjoitti:
Ja Italiassa
Vähäpuheisuus ja -eleisyys. On tätä varmaan jossakin muuallakin maapallolla, mutta muutama tuntemani ulkomailta kotoisin oleva on kommentoinut tästä. Intonaatio on niin tasaista, että kuulema tuntuu tunteettomalta, ensi alkuun. Nämä siis pitävät Suomesta ja suomalaisista, oli vaan juttu, johon kuulema piti totutella.
Vierailija kirjoitti:
Kaurismäen esteettinen ilmaisu on yksi hänen suosionsa syistä. Ihminen, joka näkee hänen elokuvansa rumina, on jotenkin vaillinainen esteettisesti.
Kaurismäkien elokuvat ovat suositumpia ulkomailla kuin Suomessa.