Vanhaan työpaikkaan hakeminen - onko nöyryyttävää?
Olen nyt pari kk ollut töissä toisaalla ja huomannut ettei paikka ja työnkuva ole yhtään makuuni. Vihaan nykyistä työtäni.
Aiemmasta työpaikasta lähdin siksi, että halusin nähdä muitakin paikkoja alalta ja mahdollisesti kehittyä. Nyt mieleni alkanut kaipaamaan takaisin, työhön josta pidin muttei ymmärtänyt sitä kuin vasta nyt. Paikka olisi siellä vapaana?
Onko joku palannut takaisin vanhaan työpaikkaansa? Miten teidät otettiin vastaan? Koitteko paluun minkälaisena? Kokemuksia kaipailisin.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
"Paikka olisi siellä vapaana?"
Tuossa ei pitänyt olla kysymysmerkkiä, vaan piste.
Nooo pikku virhe
Tytöt yllä antaa anteeksi
Miksi ei hakisi takaisin? Sitähän vaan voi sanoa, ettei se uusi paikka ollut sitä mitä kuvitteli. Kaikille käy niin, ettei jokin uusi asia olekaan sellaista kuin on omissa ajatuksissaan sen kuvitellut olevan.
Lapselleni oli sanottu lähtiessä että tule takaisin jos työtä tarvitset.
Ainahan voi hakea paikkaa ja kysyä.
Itse olen palannut vanhaan työpaikkaan vain, koska pyydettiin. En koskaan hakenut takaisin.
Olen palannut. Lähdin koeajan puitteissa ja palasin vanhaan hommaani. Kieltämättä se hieman nolotti, mutta sekä pomo että työkaverit suhtautuivat harharetkeeni tosi kannustavasti.
Kiitos rohkaisevista kommenteista.
Lähinnä hävettää siksi jos pääsisin palaamaan takaisin, kun pitkään olin puhunut työpaikan vaihdosta ja sitä "valmistellut". Jättänyt heipat työporukalle ja kaikille. Ja sitten tulisikin häntä koipien välissä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen palannut. Lähdin koeajan puitteissa ja palasin vanhaan hommaani. Kieltämättä se hieman nolotti, mutta sekä pomo että työkaverit suhtautuivat harharetkeeni tosi kannustavasti.
Koeaikaa itselläkin olisi jäljellä, että sikäli pystyisin aloittamaan vanhassa paikassa heti.
Ap
Totta kai voit yrittää palata. Jos sinusta on tykätty työpaikalla, on heille iloinen asia, että joku palaa takaisin, vaikka on lähtenyt hakemaan parempaa.
Ihan normia, jengiä tulee ja menee ja tulee ja menee.
Itse otin lopputilin ja vanhasta työpaikasta niin pomo kuin pari työkaveriakin kysellyt että tulenko takaisin. Onhan se liikuttavaa kun kaivataan, mutta samalla tuntuu pahalta myöntää itselleen ettei yhtään kaipaa takaisin ja siellä oli töissä vain puhtaasti rahan vuoksi.
Miksi ei,jos se vanha paikka oli hyvä ja siellä viihtyi,miksipä ei? Kokemukset ja harharetketkin kannattaa,aina pitää ainakin kokeilla. Muuten ei voi tietää. Ja sehän on totta,että aina kun menet jonnekin uuteen paikkaan,sulla on mielikuva siitä,mutta se voi muuttua,kun oot ollu jonkun kuukauden siellä.
Meillä pomo joskus sanoi, ettei ota takaisin ketään, joka on meiltä itse lähtenyt. Mutta jos olet ollut aiemmassa paikassa määräaikaisessa työsuhteessa, tottakai kannattaa hakea takaisin, jos olet siellä viihtynyt.
ex luuseri saa näyttää kykynsä puolta pienemmällä palkalla. näytä luotettavuutesi. voi voi kukahan sinuun uskoo todella näytön paikka. luuletko että sinut otettaisi takaisin.
et ole korvaamaton kirjoitti:
ex luuseri saa näyttää kykynsä puolta pienemmällä palkalla. näytä luotettavuutesi. voi voi kukahan sinuun uskoo todella näytön paikka. luuletko että sinut otettaisi takaisin.
T. Työtön, katkeroitunut luuseri
Onhan se aika noloa, mutta kyllä jotkut on niin tehneet.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aika noloa, mutta kyllä jotkut on niin tehneet.
En tiedä mitä noloa siinä on, paitsi tietenkin jos palaava työntekijä tuntee niin. Kertoo vain sen, että työpaikka on mieluinen ja sinne on hyvä palata. Voi olla myös työryhmälle helpotus että tuttu henkilö tulee takaisin ja työpaikkahan siinä voittaa, kun saavat jo valmiiksi pätevän ja talon tavan tuntevan.
Töihin voi mennä takaisin, parisuhteeseen ei.
Menisin vain jos pyydettäisiin ja palkka nousisi.
Olen mennyt takaisin. Ei nolottanut yhtään.
"Paikka olisi siellä vapaana?"
Tuossa ei pitänyt olla kysymysmerkkiä, vaan piste.