Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Nainen oli päätyä alastomana teinin valokuvaan uimahallin pukukopissa kohta kuvan olisivat nähneet miljoonat ihmiset ympäri maapallon

Vierailija
22.10.2022 |

Eikö älylaitteita ja kuvaamista millään voida kieltää näissä tiloissa? Joo, uimahallit on julkisia paikkoja, mutta et todellakaan voi pukuhuoneessa ottaa alastonkuvaa toisesta ihmisestä, edes epähuomiossa, ja julkaista sitä koko maailmalle jossain TikTokissa. Ihan järkyttäväksi mennyt tämä meno.

https://yle.fi/uutiset/3-12664229

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta siellä on miehet kuvaamassa kun ovat vaihtaneet netissä sukupuolensa!

Pitäisi tuollaiset vaihdan omalla ilmoituksella sukupuoltani jutut tehdä sellaisiksi että kun kerran ilmoittaa niin 14 vrk katumusajan jälkeen ei enää saa ikinä muuttaa takaisin. Jos peruu katumusaikana niin seuraava mahdollisuus uuteen yritykseen aikaisintaan 3 vuoden päästä

Vierailija
82/128 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on muutenkin sulanut pää tuon kaiken kuvaamisen kanssa. Kaikista ja kaikesta pitää laittaa kuva sinne instagramiin. En tykkää olla kuvissa ja olen joutunut tilanteeseen missä esimieheni uhkasi "leikillään" erottaa jos en suostu työntekijöiden ryhmäkuvaan. Koin tuon asiattomaksi ja harkitsin kantelua eteenpäin johtoportaassa, mutta annoin asian olla kun olin vain määräaikainen työntekijä. Joillekin on mahdoton ajatus että kaikki eivät halua pärstäänsä joka paikkaan. En ole edes vanha vaan tätä somesukupolvea, 24v.

Meillä oli sama juttu töissä joskus. Joulukuvaan olisi pitänyt kaikkien mennä hassuttelemaan ja se olisi tullut firman sivuille. Sanoin kylmästi että ei käy, mikä aiheutti närää muissa. Mutta ei alettu pakottamaankaan. Minä en suostu mihinkään tuollaiseen julkiseen kuvaukseen koska se ei kuulu työnkuvaani. Ihan jo yksityisyyssyistä, mutta myös periaatteellisista. On ihan tervettä että ihminen saa tässä asiassa sentään pitää päätäntävaltansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on muutenkin sulanut pää tuon kaiken kuvaamisen kanssa. Kaikista ja kaikesta pitää laittaa kuva sinne instagramiin. En tykkää olla kuvissa ja olen joutunut tilanteeseen missä esimieheni uhkasi "leikillään" erottaa jos en suostu työntekijöiden ryhmäkuvaan. Koin tuon asiattomaksi ja harkitsin kantelua eteenpäin johtoportaassa, mutta annoin asian olla kun olin vain määräaikainen työntekijä. Joillekin on mahdoton ajatus että kaikki eivät halua pärstäänsä joka paikkaan. En ole edes vanha vaan tätä somesukupolvea, 24v.

Meillä oli sama juttu töissä joskus. Joulukuvaan olisi pitänyt kaikkien mennä hassuttelemaan ja se olisi tullut firman sivuille. Sanoin kylmästi että ei käy, mikä aiheutti närää muissa. Mutta ei alettu pakottamaankaan. Minä en suostu mihinkään tuollaiseen julkiseen kuvaukseen koska se ei kuulu työnkuvaani. Ihan jo yksityisyyssyistä, mutta myös periaatteellisista. On ihan tervettä että ihminen saa tässä asiassa sentään pitää päätäntävaltansa.

Minut on palkattu työhön jossa selvisi nopeaan että pitäisi olla jatkuvasti kuvissa ja julkisuudessa. Työnkuvasta ja haastattelusta tuota ei ikinä arvaisi, kyseessä ihan normi toimistotyö. Pomoa selkeästi ärsytti kun ei saanutkaan uudesta nuoresta työntekijästään somemaskottia.

Vierailija
84/128 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö missään saa ihminen olla enää rauhassa?

Hattarapäät kuvaa kännyillään busseissa "hassun näköisiä" matkustajia ja ottavat muka selfieitä bussipysäkeillä ja julkisissa!

Oon kerran joutunut pysäkillä kuvatuksi, kun olin kaiketi hassun näköinen aamuväsyneenä. Huomautin heti kuvaajalle, joka näytti hämmentyneitä "se meni jo. Mut hei, ei se ollut kuin snappi"

Olisit ottanut kuvan sa sanonut, että jos törmäät netissä siihen niin olet oikeudessa.

Vierailija
85/128 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorilla naisilla selfiekuvien ottaminen on yhtä luonnollista kuin hengittäminen. Kuntosalilla nuori pimu poseerasi kännykälleen huulia mutristaen ja välillä näytti kieltä. Olin itse myötähäpeissäni siinä vieressä mutta yhtään ei pimua häirinnyt. Itse otan selfien huoneessa jossa ei ole ketään ja ovi lukossa 😅

M35

no se oli sitä voimaantumista.. olisit kuvannut videon tästä voimaantumisesta ja jakanut positiiv4san sina netissä =)

Vierailija
86/128 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorilla naisilla selfiekuvien ottaminen on yhtä luonnollista kuin hengittäminen. Kuntosalilla nuori pimu poseerasi kännykälleen huulia mutristaen ja välillä näytti kieltä. Olin itse myötähäpeissäni siinä vieressä mutta yhtään ei pimua häirinnyt. Itse otan selfien huoneessa jossa ei ole ketään ja ovi lukossa 😅

M35

itse olisin varmaan sanonut, että voistko sä kettu kuvata noi sun herutuskuvas makuuhuoneessasi iahn vaan kettuileksani..

Vierailija
87/128 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta siellä on miehet kuvaamassa kun ovat vaihtaneet netissä sukupuolensa!

Pitäisi tuollaiset vaihdan omalla ilmoituksella sukupuoltani jutut tehdä sellaisiksi että kun kerran ilmoittaa niin 14 vrk katumusajan jälkeen ei enää saa ikinä muuttaa takaisin. Jos peruu katumusaikana niin seuraava mahdollisuus uuteen yritykseen aikaisintaan 3 vuoden päästä

Tuollaista lakia ei pitäisi säätää lainkaan!!

Vierailija
88/128 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hattarapäät kuvaa kännyillään busseissa "hassun näköisiä" matkustajia ja ottavat muka selfieitä bussipysäkeillä ja julkisissa!

Oon kerran joutunut pysäkillä kuvatuksi, kun olin kaiketi hassun näköinen aamuväsyneenä. Huomautin heti kuvaajalle, joka näytti hämmentyneitä "se meni jo. Mut hei, ei se ollut kuin snappi"

Olisit ottanut kuvan sa sanonut, että jos törmäät netissä siihen niin olet oikeudessa.

Etsä boomeri tajuu, ettei snäpit näy muutamaa sekunttia pidempään. Tuskin kukaan jaksas ottaa tommosesta screenshot ja julkasta sitä jonnekki 🙄🙄

Vierailija
89/128 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wtf! Olisin tukistanut teiniä 😡

Vierailija
90/128 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nainenhan olisi voinut saada rahakkaan tarjouksen vaikka Playboysta ja olisi nyt miljönääri, mahtaa akkaa harmittaa.

Vierailija
91/128 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nainenhan olisi voinut saada rahakkaan tarjouksen vaikka Playboysta ja olisi nyt miljönääri, mahtaa akkaa harmittaa.

Hah hah haaa! Vai että ihan Playboy olisi kiinnostunut jostain uimahallin kalseassa valaistuksessa otetusta inhorealistisesta ja epäimartelevasta alastonkuvasta.

Vaikka noissa lehdissä yleensä poseeraa nuoret, kauniit naiset, niitäkin meikataan ja stailataan tuntikausia kuvia varten, joskus meikataan koko vartalo, ja ammattilaiset säätää valot sun muut vimpan päälle mahdollisimman visuaalisesti miellyttäviksi. Sellainen alastonkuva, jota on tiimi ammattilaisia stailaamassa ja tekemässä koko päivän on ihan eri asia kuin joku amatöörin vahinkoräpsy, josta paistaa kaikki selluliitit ja muhkurat.

Ja pitäisi olla Ok sen kanssa, että tuommoinen kuva kiertää netissä ja mahdollisesti siitä tulee joku nettimeemi? Selluliitti-nainen?

Vierailija
92/128 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten sinä saat tuomion.

Vierailija
93/128 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut on palkattu työhön jossa selvisi nopeaan että pitäisi olla jatkuvasti kuvissa ja julkisuudessa. Työnkuvasta ja haastattelusta tuota ei ikinä arvaisi, kyseessä ihan normi toimistotyö. Pomoa selkeästi ärsytti kun ei saanutkaan uudesta nuoresta työntekijästään somemaskottia.

Hui, kamala. Ihan painajainen. Ei kai tuommoista voida edes vaatia, kun lakikin tekee monissa asioissa selvän eron yksityishenkilön ja julkisuuden henkilön välillä. Jos ryhdyt hommaan, jossa pitää olla julkisuudessa ja sinusta tulee julksuuden henkilö, menetät paljon mitä tulee yksityisyyden suojaan ihan lain edessä.

Vierailija
94/128 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi nainen sai nyt oman 15 minuuttiansa julkisuudessa (muikeasti hymyillen)

Vierailija
95/128 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoi. Ilmiannettu.

zzz

Vierailija
96/128 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa tiloissa kuvaaminen on jo kiellettyä joten...

Vierailija
97/128 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ihmettelen miksi tämä nainen alasti kuivasi hiuksiaan ? En ole edes uimahallissa tuollaista nähnyt, alasti ollaan suihkussa, pukuhuoneessa pyyheliina ympärillä kuivataan hiukset toisella pyyhkeellä jos kuivaaja käyttää niin on vaatteet jo päällä.

Vierailija
98/128 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten sinä saat tuomion.

Harmillista, parasta sitten vetää kunnolla kuonoon niin se tulee edes aiheesta.

Vierailija
99/128 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älypuhelin on terveydelle vaarallinen kapistus. 20 vuoden päästä ihmetellään tätä että sai käyttää kännyköitä julkisissa tiloissa vähän samalla tavalla kun ennen sai tupakoida niissä.

Vierailija
100/128 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa tiloissa kuvaaminen on jo kiellettyä joten...

Niin, Suomessa ongelma on, että ei vaadita lakien noudattamista eli ei valvota, ei tutkita eikä tuomita vaikka aihetta olisi. Muiden ihmisten kuvaaminen pukutiloissa on rikos. Samoin tällaisen kuvien julkaiseminen. Kuvaaminen vähenee nopeasti jos rikoksesta tulee siitä laissa jo säädetyt rangaistukset, sitä koko asteikkoa käyttäen. Mikä yhteiskunta sellainen on, jossa lakia ei tarvitse noudattaa? Yllättävää, että uutisjuttu aiheesta oli tehty niin ammattitaidottomasti, ettei edes tätä jo olemassa olevaa lainsäädäntöä aiheesta osattu tuoda esille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan