Keksitään minulle sukunimi!
Olen siis uutta elämää aloitteleva nainen, jolla oli huono perhe ja en halua kantaa näin ollen nykyistä nimeäni.
Mutta ei ole uuden nimenkään keksiminen helppoa.
Joku hieman överi ja vähän taiteellinen voisi olla makuuni. Pidän myös yksinkertaisista nimistä, johon liittyy hyvä mielikuva, kuten Kallio.
Olen myös ollut kiustattu, joten en halua nimeä, mistä helposti saa väännettyä jonkun pilkkanimen. Kaikista saa tahtoessaan, mutta toisista helpommin kuin toisista.
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukku?
Överiys on outo vaatimus. Onko Bernadotte riittävän hyvä? Sehän on Ruotsin kuninkaallisten sukunimi.
No ihan kun sitä annettas ottaa. Pitää olla Suomenkielinen ja sitä ei saa olla kenelläkään.
Jotkut vieläkin luulee, että voisi ottaa vaikka Van Hoffeja, Adlercreuzeja tms. Bernadotteja.
Muutenhan kaikki melkein olisi jotain Van der Hoffeja, vaikka ihan tavallisia Virtasia alunperin
van von tai af, on ihan samanlaisia nimiä kuin suomalaiset nen la päättyiset, ne on vaan ulkomaan kielellä.
Vierailija kirjoitti:
von Ylinen
ei mene läpi, Suomalaisen kirjoitustavan vastainen, ei noissa perusnimissä mitään aatelisliitteitä saa olla
Vierailija kirjoitti:
van von tai af, on ihan samanlaisia nimiä kuin suomalaiset nen la päättyiset, ne on vaan ulkomaan kielellä.
Eivät mene läpi, ei niitä anneta ottaa. Pitää olla perusnimi
Kuperkeikka
Hyppyhermo
Puolipäivä
Kaimaa
Jäämuru
(Ruotsissa 3 kpl sennimisiä, en tiedä onko Suomessa ketään.)
Joku perus johon lisäät Aho tai Meri.
Aho-Välilä
Ahovaara
Merisuonranta
Meriholkeri
Rantameri
Karjapaimen
Laidunmaa
Ohrapelto
Lahdenperä
Perälaakso
Vuorensola