Esiintyykö palstalla muiden sukunimessä sana 'von' kuin minulla?
Kommentit (38)
Täälläkin lienee saman suvun jäseniä paikalla, mutta Hevostalli.net:ssa niitä on niin paljon, että heillä oli oikein oma ryhmäkin: Vonkula.
Ei enää, koska perheeni jätti sen nimen pois muutama vuosikymmen sitten, vaihtoivat suomalaiseen sukunimeen.
Eivät halua samaistua saksalaiseen vanhaan aatelisukuun joka piti maaorjia. Ymmärrän hyvin enkä kehtaisi itse sellaista nimeä käyttää.
On, sekä tyttönimessä, että naimanimessä. Äidin puolelta voisin ottaa käyttöön af-nimen. Ollaan niin aatelia, että oksat pois.
Suvussani on suojattu aatelinen ruotsinkielinen sukunimi, jonka voisin ottaa sukunimekseni halutessani. Mietinkin, että ottaisin kun ei ole elämässä mitään muutakaan, jolla voisi päteä.
Tuollaisilla sukunimillä on hevon paskan verran merkitystä. Ihan naurettavia tänä päivänä kun joku on olevinaan aatelinen ja siis parempaa väkeä. Siis mitä ihmettä. Naurettavia pellejä.
Vierailija kirjoitti:
Suvussani on suojattu aatelinen ruotsinkielinen sukunimi, jonka voisin ottaa sukunimekseni halutessani. Mietinkin, että ottaisin kun ei ole elämässä mitään muutakaan, jolla voisi päteä.
Koska pyydät julkisesti anteeksi sukusi syntejä ja rasistista suhtautumista suomenkielisiin?
Ei, mutta olen kyllä aatelinen.
Mites oletko menossa sille Ruotsin vierailulle ap?
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisilla sukunimillä on hevon paskan verran merkitystä. Ihan naurettavia tänä päivänä kun joku on olevinaan aatelinen ja siis parempaa väkeä. Siis mitä ihmettä. Naurettavia pellejä.
Antoipa tuo kommentoija hyvän kuvan itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Kaverillani on "van" sukunimessään.
Von on aatelinen, Van on normaali hollantilainen nimi.
Toki.
Sukunimeni on Lei von en.