Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

45€ rahaa ja pitäisi pärjätä loppukuukausi, mitä ruokia ostan/teen?

Vierailija
22.10.2022 |

Kävi niin ikävästi, että laukkuni varastettiin ja siellä oli kaikki rahani (paitsi tuo 45€ mikä oli kotona)

Kaapissa on spagettia, tomaattisosetta, jauhoja ja mausteita.
Jääkaapissa 2 lirtaa maitoa, 6 kananmunaa, paketti voita, pieni pussi porkkanoita ja juusto. Ehdotuksia mitä olisi järkevintä tehdä ruuaksi?

Soitin kirkolle, mutta sieltä vastasi vastaaja, joka kertoi, että diakoni on syyslomalla ja palaa vasta 1.11

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannukakkurulla on halpa ja täyttävä

Samoin täytetyt letut

Hummus täyttää mahaa myös

Vierailija
42/86 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhimpänä aikana mun piti saada ostettua mulle ja lapselle ruokaa 20 eurolla viikko. Arkena päivällinen ja iltapala, viikonloppuna kaikki ruoat. Toki ruoan hinnat ovat tuosta kallistuneet, mutta todella tiukkaa teki silloin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhimpänä aikana mun piti saada ostettua mulle ja lapselle ruokaa 20 eurolla viikko. Arkena päivällinen ja iltapala, viikonloppuna kaikki ruoat. Toki ruoan hinnat ovat tuosta kallistuneet, mutta todella tiukkaa teki silloin. 

Mitä söitte ? Oliko lapsi isoruokainen ?

Vierailija
44/86 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanamunia pari pakettia

tomaattimurskaa ( halvimpia n. 50 senttiä ) 

öljyä 

kaurahiutaleita

kikherneitä

linssejä

maustamaton jugurtti

vehnäjauho

kuivahiiva

perunoita

oliivia

auringonkukan siemeniä

punajuurta

lanttua 

sipuli

valkosipuli

Vierailija
45/86 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä söitte ? Oliko lapsi isoruokainen ?

Aika paljon makaronia, perunaa ja jauhelihaa. Lisänä leipää ja jogurttia lapselle. Niin ja lapselle toki maitoa. Ei ollut lapsi mitenkään erityisen isoruokainen. Normaali tyttölapsi.

Vierailija
46/86 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan sorru kaaliin. Osta piffiä, vodkaa ja kaljaa.

Vierailija
47/86 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli aikoinaan tiukempina aikoina niin, että vain lapsi sai ruoan. Itse elin teellä. Kovin terveellistä se ei toki ollut. Rahat vaan olivat niin tiukilla ja olin työttömänä.

Vierailija
48/86 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilo kirjolohta 9e, reilu kilo perunaa 1,5e ja vaikka kuivattua tilliä, purkki kermaa ja 1 sipuli. 12 eurolla saa 4 reilua ateriaa lohikeittoa. Tai sitten syö 2 ja pakastaa myöhempää varten 2 annosta.

Jäljellä vielä 33e. Eiköhän sillä jotain muutakin keksi, tuo lohikeitto on ns kallis ruoka!

Vierailija
49/86 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittoruuat ylipäänsä on edullinen vaihtoehto. Perunat ja keittojuurekset saa muutamalla eurolla. Itse tein juuri kananjauhelihasta kattilallisen keittoa, ja siitä syödään tyttären kanssa 2-3päivää.

Vierailija
50/86 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita myyntiin Tori.fi, jos kaapeissa lojuu turhaa mutta käyttökelpoista tavaraa?

Vierailija
51/86 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lue niistä miljooonasta aikaisemmasta ketjusta. ->spämmi ilmiannettu

PS. olet viikon myöhässä. Yleensä nämä tehdään 15. päivä.

Vierailija
52/86 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaisin tuosta  10 euroa täysilihaan. possua tai kanaa. jauhelihoissa on melkein puolet vettä. no ei ehkä ihan mutta hirveesti kutistuu kyllä paistaessa. kananmunia. kaurahiutaleita papua. riisiä.

Vierailija
53/86 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaroonia n. 10 pussia, tonnikalaa ja jauhelihaa loppurahalla, vesi juomaksi, riittää helposti, toinen ankeampi vaihtoehto esim. Nuudelit eri mauilla ja vaikka ketsuppipullo

Vierailija
54/86 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 2 hernaripurkkia, perunaa kilo, uunijuureksia ja puurohiutaleita. Näillä loppukuukausi, tilillä 8€. Sairaus vie vähäisistä tuloista loputkin, apteekkiin meni yli 85€. Olisin jättänyt lääkkeet hankkimatta mutta pakko saada remissiotila päälle. Vihaan elämääni juuri nyt. Vihaan että työkyky meni enkä minä hallitse elämääni vaan sairaus ja rahattomuus.

Vierailija
55/86 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa tuo 45 euroa loppukuuksi. Hyvin pärjäisin. Nyt on tilillä euro. Tänään söin kaurapuuroa ja makaronia. Näkkileipää on onneksi vielä vähän.

Vierailija
56/86 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulla oli kaikki rahat käsilaukussa ja paljon siellä oli? Satasia vai tuhansia? Miksi kantelit kaikkia rahoja mukana? Miksei ne tilillä ollu?

Vierailija
57/86 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en paljon makaronista nauti, vaan olen keitettyjen perunoiden ystävä. Niissä on enemmän vitamiineja ja muuta terveellistä, valkoinen makaroni on tyhjiä kaloreita. Makunsa kullakin tietysti. Jos on mahdollista käydä kaupassa illalla, voi siellä olla iso alennukset (punalappuiset). Prismasta olen usein ostanut Extra-tuotteita, esim. nyt Norjan seitä, jossa ei taida Itämeren myrkkyjä olla. Prismasta kaurapuuron kanssa Extra-omenasosetta, siinä on vain hedelmän makeus, eikä lisäaineita.  - Jos pitää laittaa ruokaa useammalle hengelle, ovat vaatimuksetkin varmaan suuremmat. 

Vierailija
58/86 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ollut kaukaa viisas ja hankkinut muita tulonlähteitä niin ei tarttis kärvistellä. Taas ensi viikolla tulee osinkoja enemmän kuin ruokaan menee viikossa.

Vierailija
59/86 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kanamunia pari pakettia

tomaattimurskaa ( halvimpia n. 50 senttiä ) 

öljyä 

kaurahiutaleita

kikherneitä

linssejä

maustamaton jugurtti

vehnäjauho

kuivahiiva

perunoita

oliivia

auringonkukan siemeniä

punajuurta

lanttua 

sipuli

valkosipuli

Jos noi ostat, mihin meinasit kuivahiivan käyttää? Toivottavasti turvotat pienet auringonkukansiemenet, että ne veis nälän.

Vierailija
60/86 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

perseestö voin maksaa 59€

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi