45€ rahaa ja pitäisi pärjätä loppukuukausi, mitä ruokia ostan/teen?
Kävi niin ikävästi, että laukkuni varastettiin ja siellä oli kaikki rahani (paitsi tuo 45€ mikä oli kotona)
Kaapissa on spagettia, tomaattisosetta, jauhoja ja mausteita.
Jääkaapissa 2 lirtaa maitoa, 6 kananmunaa, paketti voita, pieni pussi porkkanoita ja juusto. Ehdotuksia mitä olisi järkevintä tehdä ruuaksi?
Soitin kirkolle, mutta sieltä vastasi vastaaja, joka kertoi, että diakoni on syyslomalla ja palaa vasta 1.11
Kommentit (86)
Köyhimpänä aikana mun piti saada ostettua mulle ja lapselle ruokaa 20 eurolla viikko. Arkena päivällinen ja iltapala, viikonloppuna kaikki ruoat. Toki ruoan hinnat ovat tuosta kallistuneet, mutta todella tiukkaa teki silloin.
Vierailija kirjoitti:
Köyhimpänä aikana mun piti saada ostettua mulle ja lapselle ruokaa 20 eurolla viikko. Arkena päivällinen ja iltapala, viikonloppuna kaikki ruoat. Toki ruoan hinnat ovat tuosta kallistuneet, mutta todella tiukkaa teki silloin.
Mitä söitte ? Oliko lapsi isoruokainen ?
kanamunia pari pakettia
tomaattimurskaa ( halvimpia n. 50 senttiä )
öljyä
kaurahiutaleita
kikherneitä
linssejä
maustamaton jugurtti
vehnäjauho
kuivahiiva
perunoita
oliivia
auringonkukan siemeniä
punajuurta
lanttua
sipuli
valkosipuli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä söitte ? Oliko lapsi isoruokainen ?
Aika paljon makaronia, perunaa ja jauhelihaa. Lisänä leipää ja jogurttia lapselle. Niin ja lapselle toki maitoa. Ei ollut lapsi mitenkään erityisen isoruokainen. Normaali tyttölapsi.
Älä ainakaan sorru kaaliin. Osta piffiä, vodkaa ja kaljaa.
Itselläni oli aikoinaan tiukempina aikoina niin, että vain lapsi sai ruoan. Itse elin teellä. Kovin terveellistä se ei toki ollut. Rahat vaan olivat niin tiukilla ja olin työttömänä.
Kilo kirjolohta 9e, reilu kilo perunaa 1,5e ja vaikka kuivattua tilliä, purkki kermaa ja 1 sipuli. 12 eurolla saa 4 reilua ateriaa lohikeittoa. Tai sitten syö 2 ja pakastaa myöhempää varten 2 annosta.
Jäljellä vielä 33e. Eiköhän sillä jotain muutakin keksi, tuo lohikeitto on ns kallis ruoka!
Keittoruuat ylipäänsä on edullinen vaihtoehto. Perunat ja keittojuurekset saa muutamalla eurolla. Itse tein juuri kananjauhelihasta kattilallisen keittoa, ja siitä syödään tyttären kanssa 2-3päivää.
Laita myyntiin Tori.fi, jos kaapeissa lojuu turhaa mutta käyttökelpoista tavaraa?
lue niistä miljooonasta aikaisemmasta ketjusta. ->spämmi ilmiannettu
PS. olet viikon myöhässä. Yleensä nämä tehdään 15. päivä.
Sijoittaisin tuosta 10 euroa täysilihaan. possua tai kanaa. jauhelihoissa on melkein puolet vettä. no ei ehkä ihan mutta hirveesti kutistuu kyllä paistaessa. kananmunia. kaurahiutaleita papua. riisiä.
Makaroonia n. 10 pussia, tonnikalaa ja jauhelihaa loppurahalla, vesi juomaksi, riittää helposti, toinen ankeampi vaihtoehto esim. Nuudelit eri mauilla ja vaikka ketsuppipullo
Mulla 2 hernaripurkkia, perunaa kilo, uunijuureksia ja puurohiutaleita. Näillä loppukuukausi, tilillä 8€. Sairaus vie vähäisistä tuloista loputkin, apteekkiin meni yli 85€. Olisin jättänyt lääkkeet hankkimatta mutta pakko saada remissiotila päälle. Vihaan elämääni juuri nyt. Vihaan että työkyky meni enkä minä hallitse elämääni vaan sairaus ja rahattomuus.
Olisipa tuo 45 euroa loppukuuksi. Hyvin pärjäisin. Nyt on tilillä euro. Tänään söin kaurapuuroa ja makaronia. Näkkileipää on onneksi vielä vähän.
Miksi sulla oli kaikki rahat käsilaukussa ja paljon siellä oli? Satasia vai tuhansia? Miksi kantelit kaikkia rahoja mukana? Miksei ne tilillä ollu?
Minä en paljon makaronista nauti, vaan olen keitettyjen perunoiden ystävä. Niissä on enemmän vitamiineja ja muuta terveellistä, valkoinen makaroni on tyhjiä kaloreita. Makunsa kullakin tietysti. Jos on mahdollista käydä kaupassa illalla, voi siellä olla iso alennukset (punalappuiset). Prismasta olen usein ostanut Extra-tuotteita, esim. nyt Norjan seitä, jossa ei taida Itämeren myrkkyjä olla. Prismasta kaurapuuron kanssa Extra-omenasosetta, siinä on vain hedelmän makeus, eikä lisäaineita. - Jos pitää laittaa ruokaa useammalle hengelle, ovat vaatimuksetkin varmaan suuremmat.
Olisit ollut kaukaa viisas ja hankkinut muita tulonlähteitä niin ei tarttis kärvistellä. Taas ensi viikolla tulee osinkoja enemmän kuin ruokaan menee viikossa.
Vierailija kirjoitti:
kanamunia pari pakettia
tomaattimurskaa ( halvimpia n. 50 senttiä )
öljyä
kaurahiutaleita
kikherneitä
linssejä
maustamaton jugurtti
vehnäjauho
kuivahiiva
perunoita
oliivia
auringonkukan siemeniä
punajuurta
lanttua
sipuli
valkosipuli
Jos noi ostat, mihin meinasit kuivahiivan käyttää? Toivottavasti turvotat pienet auringonkukansiemenet, että ne veis nälän.
Pannukakkurulla on halpa ja täyttävä
Samoin täytetyt letut
Hummus täyttää mahaa myös