Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei ymmärrä minua

Vierailija
21.10.2022 |

Minulla on epävakaa persoonallisuushäiriö ja kerroin että Vain elämäässä Yona kertoo omasta tilanteestaan (sama dg).

Mies kohautti olkiaan ja meni katsomaan uutisia toiseen huoneeseen. Tuntuu että en minäkään jaksa enää tsempata ja yrittää toipua, kun miestä ei kiinnosta tuon vertaa.

Vaadinko liikaa? Olisiko minunkin jo aika saada aitoa rakkautta vai kerjäänkö vain? Kiitos jos jaksoit lukea.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli et ok. Kai sulla on terapia kontakti?

Vierailija
2/23 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi tykkää susta niin voisitko ajatella sitä eikä diagnoosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halusit muutakin kuin kertoa että jollain Yonalla on diagnoosi niin olisit sanonut sen etkä sitä että jollain Yonalla on diagnoosi.

Vierailija
4/23 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö miehesi olla kiinnostunut tuntemattomien Yonien ongelmista? Sellaisen keskustelunavauksenhan sinä hänelle tarjosit. Jos haluat tukea tai keskustella omasta diagnoosistasi niin puhu silloin siitä ja suorin sanoin eikä mitään ihme kauttarantain vihjailuja missä toisen pitäisi osata lukea ajatuksia että mitähän se tuo toinen tällä yrittää sanoa.

t: itsekin epävakaa

Vierailija
5/23 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaat ja narsistit kiehtovat toisiaan. Narsistit käyttäytyvät miehesi tapaan. 

Oliko siis miehellä vain huono hetki vai onko mahdollista, että hän olisi narsisti? Kuinka pitkään olette olleet?

Vierailija
6/23 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki sanoin miehelle muutakin. Tuo on vain yksi esimerkki siitä, että mies ei näe omaa osaansa toipumisessani. Jos minulla olisi syöpä tms. oletetaan että puoliso on tukena. Mutta mielenterveydenhäiriössä tai persoonallisuushäiriössä toisen voi jättää ns. selviämään yksin. En tiedä saako tästä selville pointtia.

Ollaan näistä juteltu ja oltu terapiassa mutta hänellä ei ns. mene jakeluun miten voisi tukea. Sitten kun tilanteet eskaloituvat, itkee rakkauttaan mutta ei tajua miten voisi olla tukena aiemmin.

Ja kun täällä luetaan viestit kuin piti raamatun, niin olen ollut mieheni tukena parhaani mukaan eri tilanteissa.

Ap

Vierailija
7/23 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*piru raamattua

Vierailija
8/23 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan jauhanut asiasta tuhat kertaa, joten eiköhän se jo riitä. Jonkun jonan diagnoosit tuskin kiinnostavat miestä, niillä ei ole hänelle mitään merkitystä. Lopeta siis asiasta jauhaminen ja keskity elämään. Sinä olet toivottavasti muutakin kuin diagnoosisi ja osaat toivottavasti jutella muistakin asioista kuin itsestäsi.

Jos mies ei jaksa kuunnella sinun jankutustasi, niin toivottavasti hän tajuaa lähteä. Tai sitten hän jää, jos ei saa pildeä muualta. Pärjäilkää.

Vierailija
9/23 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki sanoin miehelle muutakin. Tuo on vain yksi esimerkki siitä, että mies ei näe omaa osaansa toipumisessani. Jos minulla olisi syöpä tms. oletetaan että puoliso on tukena. Mutta mielenterveydenhäiriössä tai persoonallisuushäiriössä toisen voi jättää ns. selviämään yksin. En tiedä saako tästä selville pointtia.

Ollaan näistä juteltu ja oltu terapiassa mutta hänellä ei ns. mene jakeluun miten voisi tukea. Sitten kun tilanteet eskaloituvat, itkee rakkauttaan mutta ei tajua miten voisi olla tukena aiemmin.

Ja kun täällä luetaan viestit kuin piti raamatun, niin olen ollut mieheni tukena parhaani mukaan eri tilanteissa.

Ap

Et kunnioita miestä yhtään. Miksi olette yhdessä?

Vierailija
10/23 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus, että olet ikävystyttävä ap! Minäminäminä naapurinkumminkaimanserkuntytär minäminäminä, ei sinulla taida olla muuta elämässäsi.

Vierailija
11/23 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö sinä antamaan sitä oikeaa rakkautta?

Vierailija
12/23 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eihän tuossa ollutkaan mitään osaa sun toipumisessa kun halusit puhua Yonasta etkä itsestäsi? Vai mitä oikein odotit tilanteelta? Sun pitää sanoa suoremmin. Ei ihmekään ettei mene jakeluun jos puhut asian vierestä etkä suoraan asiasta. Ei kukaan lue ajatuksia. En minäkään olisi tuosta tajunnut että olisit kaivannut jotain erityistä, olisin ajatellut (kenties miehesi tapaan) että ok, sä puhut taas teemasta mikä on sulle ajankohtainen mutta et puhu tällä kertaa mistään just sulle henkilökohtaisesta vaan jostain ihan vieraasta mimmistä joten eipä siinä mitään. Kyllähän se sanoo jos sillä on jotain asiaa itseensä liittyen tai kertoo jos asia on tärkeä. Kattosko vaikka uutisia.

Jos mä kaipaisin tukea mun kumppanilta niin sanoisin että "kulta, kaipaan sulta tukea kun tilanne X". Eikä niin että "naapurin Helenallakin on muuten vaikeaa tilanteessa X". Jos kumppani ei jostain syystä jonain hetkenä ymmärtäisi että yritän puhua jostain tärkeästä (ihan inhimillistä), sanoisin suoraan että "hei rakas, tää asia on mulle tärkeä, kuuntelisitko mua ja juttelisitko tästä mun kanssa". Ymmärrätkö mitä ajan takaa?

t: itsekin epävakaa

Vierailija
13/23 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit välittää itsestäsi, silti. Ja lähisukulainen varmaan välittää vaikkei osaa sanoa sitä. Mies taas voidaan kierrättää, jos on kylmä suhde, eikä mikään lämmitä. Suomessa on viileitä jotkut.

Vierailija
14/23 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on vain mies eikä mikään mielenterveysterapeutti tai alan ammattilainen, jos siis ei ole ammatiltaan sellainen. Jos ei oikein osaa sanoa johonkin mitään, on viisainta olla hiljaa.

Vierailija
15/23 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tullut elämässni siihen tulokseen, että kaikki kärsineet sielut, ja he jotka ovat kunniamerkikseen saaneet diagnoosin, ovat kaikista mielenkiintoisimpia ja  syvällisimpiä ihmisiä.

Olet ihminen, et diagnoosi. Se on mauste persoonassasi, muutoin olet ihana kaunis ja komea persoona omalla tempperamentillasi! Nauti itsestäsi!

Vierailija
16/23 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen tullut elämässni siihen tulokseen, että kaikki kärsineet sielut, ja he jotka ovat kunniamerkikseen saaneet diagnoosin, ovat kaikista mielenkiintoisimpia ja  syvällisimpiä ihmisiä.

Olet ihminen, et diagnoosi. Se on mauste persoonassasi, muutoin olet ihana kaunis ja komea persoona omalla tempperamentillasi! Nauti itsestäsi!

Ihana kaunis komea ap? No ei, vaan hän on syyllistävä nipottava masentava vinkuliisa, joka ei ansaitse miestään. Toivottavasti mies löytää paremman ja ihanan naisen, joka osaa puhua muustakin kuin itsestään.

Vierailija
17/23 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana kaunis komea ap? No ei, vaan hän on syyllistävä nipottava masentava vinkuliisa, joka ei ansaitse miestään. Toivottavasti mies löytää paremman ja ihanan naisen, joka osaa puhua muustakin kuin itsestään.

Jos tekee nettiin keskustelunavauksen koskien itseään niin eihän se meinaa että ei oikeassa elämässä mistään muusta puhu :D

Vierailija
18/23 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehesi tykkää susta niin voisitko ajatella sitä eikä diagnoosia.

Ei voi. Ap esittelee varmaan itsensä vieraille ihmisillekin diagnoosillaan ja hänellä on varmaan painettu se paitaankin, edessä lukee F60.3 ja takana "epävakaa persoonallisuushäiriö", koska kerrankin ap on Jotain.

Vierailija
19/23 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tekee nettiin keskustelunavauksen koskien itseään niin eihän se meinaa että ei oikeassa elämässä mistään muusta puhu :D

Voi se meinata.

Vierailija
20/23 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi se meinata.

Mutta ei välttämättä meinaa. Muutenhan täällä pitäisi mennä jokaiseen keskustelunavaukseen päivittelemään että ettekö te osaa elämässänne muusta puhua. Jos toisella on huolia niin antaa purkaa ja kysyä neuvoa, eikö se ole hyvä että hän yrittää löytää ratkaisuja? Paljon se maahan lyttääminen ja nimittely siinä auttaa, takuulla ei mitään.