Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

laiskojen äitien lapsista kasvaa parhaita ihmisiä.

Vierailija
03.11.2006 |

olen laiska äiti, en viitsi passata lapsiani. ei ole minun tehtävä tehdä lasten puolesta vaan opettaa heidät tekemään itse. säälin ekaluokkalaista joka ei itselleen osaa kaakaota tehdä tai avata limsapulloa. tälläisiä ovat tuttavan lapset kun äiti on ahkera ihminen ja tekee kaiken. meillä on lastenhuone vähän sotkussa, mutta lapsi pitää sen itse kunnossa, mies ihmettelee miksi joillakin lapsilla tavarat aina ojennuksessa. niin kai kun äiti siivoaa huoneen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vaatii hyvää itsetuntoa olla laiska äiti, siitä kun ei ole pitkä matka siihen että pidetään huonona äitinä.

Vierailija
2/7 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapset on 4v ja 6v ja osaavat mm. tehdä salaatin, kattaa pöydän, viikata omat pyykkinsä ja viedä niput kaappiinsa jne.

Eli kyllä he ovat oppineet ihan siinä äidin kanssa tehdessä! Ja arvaas mitä - meillä oli kotitalousharjottelija 22v joka ei osannut leipoa pullaa! Äiti ei ollu koskaan viitsinyt leipoa lasten kans - meidän 3v tyttö sitten opetti harjottelijalle, kuinka pullasta saa pyöreän!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa vaatii aika paljon energiaa alkaa (kuten edellä mainittiin) leipomaan ja vielä ottaa lapset mukaan hommaan.

Ja kyllä lapset saavat oasllistua siivoamiseen, mutta toivon, että myös oma haluni pitää tavarat paikoillaan opettaa jotain.

Vierailija
4/7 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoittanut kaltaisiasi äitejä vaan niitä jotka siivoavat lasten jäljet, vievät silitetyt vaatteet kaappiin jne. Tekevät lapsen puolesta eivät lapsen kanssa. ap

Vierailija
5/7 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut kun kaverin lapselle annoin, seisoi vaan avuttomana eikä edes pyytänyt avaamaan. Jotenkin tuommoinen passiivisuus hirvittää. Ehkä se johtuu siitä kun on suurperheellinen, niin ei ole ollut aikaa passata . ap

Vierailija
6/7 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset oppivat parhaiten tekemällä aluksi yhdessä aikuisen kanssa, ja kun oppivat, niin myöhemmin itse.

Jos äiti tekee kaiken lapselle valmiiksi ja siivoaa lapsen jäljet, voi olla aika vaikeaa saada lasta koskaan tekemään mitään oma-aloitteisesti. Lapsi pitää itsestäänselvänä, että äiti kyllä korjaa jäljet ja tekee aina kaiken. Ei kai ole kuitenkaan tarkoituksena, että äiti passaa lopun ikänsä lapsia, vaan että näistä kasvaa itsenäisesti toimeentulevia aikuisia.

Vierailija
7/7 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen joka on tasapainoinen, oma-aloitteinen, itsenäinen, pärjää elämässä jne ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän