Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä koirarotua suosittelette

Vierailija
21.10.2022 |

Noin viisikymppisellä 15-vuotiaan lapsen vanhemmalle. Asuntona kolmio kaupungissa. Koiria ollut lapsuudesta asti, omina terreristä rescue-koiran kautta saksanpaimenkoiraan. Kaikki kanssa meni hyvin koko näiden eliniän ajan.

Harkinnassa oli aiemmin bullterrieri, mutta olen luopunut ajatuksesta näiden kaikkien koirahyöykkäysten vuoksi. En halua koiraa, jolla voi napsahtaa, ja tämä tappaa toisen koiran. Koira saa olla suhtaktiivinen, tykkään tehdä pidempiäkin lenkkejä metsässä. Koulutettavuuden ei tarvi olla helpoin mahdollinen, mutta ei turhan haastavakaan. Koko mielellään keskikokoinen, ehkä 15-35kg painoltaan. Turkin hoidettavuudella ei niin väliä. Mieluiten vähähaukkuinen kerrostalossa asumisen vuoksi. Vahtivietillä ei niin väliä. Metsästysviettiä ei saisi olla.

Tiedän, ettei näin koiraa valita, mutta ajattelin jos tätä kautta tulisi uusia ideoita. Edellisen koiran poismenoata on nyt kaksi vuotta, koen että nyt olisi aika uudelle koiralle. Olen vastuuntuntoinen koiranomistaja, ja panostan koiran tapakoulutukseen.

Kommentit (1103)

Vierailija
641/1103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ottaisin kultaisennoutajan, mutta koska rakastan koiria, niin en ottaisi koiraa kerrostaloon.

Mikä siinä kerrostalossa on niin pahaa? Voi, tiedän niin paljon omakotitalokoiria, joita ei oikeastaan koskaan viedä kunnon lenkille, eikä aktivoida. Tiedän myös paljon kerrostalossa asuvia, todellakin koiria aktivoivia henkilöitä. Eikä kaikki kerrostalot ole melupesäkkäitä, on olemassa isoja kerrostalokämppiä ja hiljaisia koiria.

Koiranvihaajat ja säälijät vois pysyä v*ttu nyt omissa ketjuissaan. Raskasta lukea tätä räksytystä.

Minä en ole koirien vihaaja, päinvastoin. Mutta nyt kun olen vuoden verran kuunnellut jatkuvaa räksytystä, niin alkaa olla huumori loppu. Kyseessä vuokratalo, isännöitsijä ei reagoi ihmisten valituksiin. En yhtään ihmettele, että tässä taloyhtiössä on tälläkin hetkellä useita asuntoja vapaana. Onneksi muutan joulun jälkeen omistusasuntoon.

Minä koiranomistajan vihaan kanssa sitä hiton räksytystä. Ja ne on lähes poikkeuksetta niitä koiriksi kutsuttuja epävarmoja rottia, jotka räkyttävät tauolta. Kierrän ne lenkilläkin mahdollisimman kaukaa. Omat koirani ei ole koskaan olleet haukkuherkkiä, korkeintaan puhahtavat kun ovikello soi.

Vierailija
642/1103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan suoraan sanottuna kerrostaloon en suosittele koiraa ollenkaan. Jatkuvasti räksyttävät rakit on riesa naapureilla ja pilaa asumisviihtyvyyden kaikilta.

Jos koko elämäsi elät pelokkaana, ajatelleen näitä ikivihaajia, et elä koskaan oikeasti. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Et saa koskaan koirakantaa vähennettyä, joten tyydy osaasi. MT-ongelmiin saa apua.

Et taida käydä ihan täysillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/1103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ottaisin kultaisennoutajan, mutta koska rakastan koiria, niin en ottaisi koiraa kerrostaloon.

Mikä siinä kerrostalossa on niin pahaa? Voi, tiedän niin paljon omakotitalokoiria, joita ei oikeastaan koskaan viedä kunnon lenkille, eikä aktivoida. Tiedän myös paljon kerrostalossa asuvia, todellakin koiria aktivoivia henkilöitä. Eikä kaikki kerrostalot ole melupesäkkäitä, on olemassa isoja kerrostalokämppiä ja hiljaisia koiria.

Koiranvihaajat ja säälijät vois pysyä v*ttu nyt omissa ketjuissaan. Raskasta lukea tätä räksytystä.

Minä en ole koirien vihaaja, päinvastoin. Mutta nyt kun olen vuoden verran kuunnellut jatkuvaa räksytystä, niin alkaa olla huumori loppu. Kyseessä vuokratalo, isännöitsijä ei reagoi ihmisten valituksiin. En yhtään ihmettele, että tässä taloyhtiössä on tälläkin hetkellä useita asuntoja vapaana. Onneksi muutan joulun jälkeen omistusasuntoon.

Minä koiranomistajan vihaan kanssa sitä hiton räksytystä. Ja ne on lähes poikkeuksetta niitä koiriksi kutsuttuja epävarmoja rottia, jotka räkyttävät tauolta. Kierrän ne lenkilläkin mahdollisimman kaukaa. Omat koirani ei ole koskaan olleet haukkuherkkiä, korkeintaan puhahtavat kun ovikello soi.

En mäkään siedä koiranomistajana koirien jatkuvaa räksytystä. Jokainen koira pitää peruskouluttaa hyvin, sekä eroahdistukselle on tehtävä jotain. En allekirjoita tuota pikkupuudelit ovat ainoita räksyttäjiä. Nykyään porukalla on hermoheikkoja voimakoiria, jotka haukkuvat kovalla äänellään 24/7. Itselläni on toki tällainen arveluttava rotu eli dobermanni kerrostalossa. En ole koskaan kuullut valitusta näiden 13 vuoden aikana, mitä tuo on elänyt. Mutta peruskoulutus ja kasvastus hoidettiinkin todella hyvin. Ihmiset ottavat liian vaikeita koiria nykyään, tai sitten eivät kasvata niitä pikkukoiriaan.

Aloittajalle suosittelen labbista. Sopii 100% spekseihinsä. Upeita koiria.

Vierailija
644/1103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle on sattunut huono tuuri, kuten voi muutenkin naapurien kanssa käydä vrt. joku meluaa yöt läpeensä. Ei se silti kerro mitään koirista yleisesti. Meillä isoon kerrostaloon mahtuu useita koiratalouksia, eikä koskaan ole mitään häiriötä. Joskus ulkoa kuuluu räkytys kauempaa, mutta tässä talossa koirat moikkaavat toisensa kiltisti (ja muutkin koirat). Meidän pikkukoira ei myöskään hauku, korkeintaan yskähtelee ikkunalla.

Luulen koirien käytöksessä heijastuvan yleisen suhtautumisen muihin: otetaanko muutkin huomioon. Olin itse jo etukäteen pohtinut tapoja puuttua liialliseen haukkumiseen koulutuksessa ja naapureistakin huokuu muiden huomioon ottaminen, mitään kalabaliikkia ei yleisestikään ole. Luojan kiitos siitä. Sietoa myös itsellä sellaiseen, että on jätetty lappu jossa kerrotaan tilannetta korjattavan, joskus aiemmin näin ollut. Eli kerrotaan, että muut otetaan huomioon parhaan mukaan.

Vierailija
645/1103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

border collie, fiksuin koira aina testeissä ollu, ei hauku ja oppii ihmisten hommat, kerrostaloon mäyräkoira on vihoviimesin

Vierailija
646/1103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Collie tai bordercollie. Fiksuja, aktiivisia koiria.

Vierailija
647/1103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

rotanmyrkky nakkia postilaatikosta

Meilläkin joku kouluttamaton rakki terrorisoi koko rappua 8 tuntia päivittäin kun omistaja oli töissä, karmeeta kuunneltavaa, vuokranantaja laitto vihdoin nootin että tulee häätö jos ei rakki lähde, koira lähti.

Vierailija
648/1103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep lähes mahdotonta todistaa ja jos ny kiinni jää niin jtn sakkoja tulee, pieni hinta mielenrauhasta.

Vierailija
649/1103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin paljon nähny ihmisiä joille ei tosiaan voisi antaa koiraa mutta niillä on jopa lapsia, ja sen tietää mitä niistä tulee kun ei edes koiraa osata kouluttaa.

Vierailija
650/1103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

border collie, fiksuin koira aina testeissä ollu, ei hauku ja oppii ihmisten hommat, kerrostaloon mäyräkoira on vihoviimesin

Vai ei hauku? Valetta.

Nämä sekopäät nimenomaan ulvovat, vinkuvat ja haukkuvat vuorokaudet läpeensä.

Muutenkin ovat aivan kahjuja, vahtaavat jokaista pienintäkin liikettä aiheutti sen sitten mikä hyvänsä, pyörivät hihnoissaan kuin väkkärät ja hyökkäilevät sekopäisesti.

Nämä ominaisuudet ovat varmasti lammasvahdille hyväksi, mutta ihmisten ilmoille näitä piskejä ei tulisi laskea lainkaan.

Lisäksi näiden paskaperseiden ääni on sillä taajuudella, että se tunkeutuu läpi kaikista materiaaleista. Paskarakkien melua ei pääse pakoon edes sisätiloissa, korvatulpat korvissa.

Perkele, että minä vihaan näitä kirppusäkkejä.

Vierailija
651/1103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Collie tai bordercollie. Fiksuja, aktiivisia koiria.

Mielipuolisia hurttia nämä ovat.

Vierailija
652/1103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai ei hauku? Valetta.

Nämä sekopäät nimenomaan ulvovat, vinkuvat ja haukkuvat vuorokaudet läpeensä.

Muutenkin ovat aivan kahjuja, vahtaavat jokaista pienintäkin liikettä aiheutti sen sitten mikä hyvänsä, pyörivät hihnoissaan kuin väkkärät ja hyökkäilevät sekopäisesti.

Nämä ominaisuudet ovat varmasti lammasvahdille hyväksi, mutta ihmisten ilmoille näitä piskejä ei tulisi laskea lainkaan.

Lisäksi näiden paskaperseiden ääni on sillä taajuudella, että se tunkeutuu läpi kaikista materiaaleista. Paskarakkien melua ei pääse pakoon edes sisätiloissa, korvatulpat korvissa.

Perkele, että minä vihaan näitä kirppusäkkejä.

mitäs kissapojalle muuten kuuluu, onko tnä pvn lääkkeet oettu?

Vierailija
653/1103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin hotdogia

-kiinalainen

Vierailija
654/1103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bortsut ovat superaktiivisia ja fiksuus kääntyy nopeasti omistajaa vastaan jos aktivointia ei ole tarpeeksi. Fiksu koira vaatii nokkeluutta myös omistajalta, mikään puolivillainen ei mene läpi koulutukseen on tosiaan panostettava, koska koira keksii sata uutta tihutyön muotoa siinä ajassa missä omistaja keksii ratkaisun yhteen.

Vierailija
655/1103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele yhdyssanat. Useasa kodissa on taaperoita vilistämässä, joten murhasyyte odottaa sinua jos näin. teet. Tästä tehty jo nyt ilmoitus poliisille. Laiton uhkaus.

Vierailija
656/1103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranvihaajat vallanneet tämän ketjun. Lienee turha kenenkään täyspäisen jatkaa enää tätä. Vihaajille toivin jonkinlaista sisältöä omaan elämäänsä. Eikä kannata sitä rotanmyrkkyä levitellä, jenkeissä tästä on aikanaan saatu tuomio lapsenmurhasta, suomessakin se olisi tappo. Voitte olla varmoja, että poliisi tutkiin lapsensurman tarkkaan ja jäätte kiinni.

Jos haluatte purkaa pahoinvointianne, menkää

ottamaan paikalliselle kamppailusalille ottamaan nyrkkeilysparria, judon randoria tai vaikka vapaaottelun sparria. Näette ettå ette ole näppiksen ulkopuolella kovin kovia kavereita vihanssanne

Vierailija
657/1103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on paras rotu se täytyy vaan opettaa ettei räksytä ja noutaa Alepasta olutta tarvittaessa, ja se on niin suloinen kun se kurkistelee pöydän alta, tosin ei kannata ruokkka pöydästä vaan opettaa se syömään omasta kupista.

658/1103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään koirarotua ei voi suositella kerrostaloon.

Vierailija
659/1103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskikaljan noutaja  !!!!

Vierailija
660/1103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkeakarvaista keskikaljan noutajaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä