Ei oo emännätön elämä herkkua. Kuumensin nakkeja mikrossa ja
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikroruoka
Toinen ongelma mikron käyttämisessä on muoviastioista ruokaan siirtyvät aineet.Ruoka säilötään usein muoviastioissa ja monet mikroruuat myydään muoviastioissa. Sinullakin on varmasti kaapissasi monia muoviastioita, joissa voit ylijääneen ruuan säilyttää. Ongelma syntyy, kun mikrolämmityksen johdosta muovista vapautuu ruokaan terveydelle haitallisia aineksia, joilla voi olla karsinogeeninen vaikutus.Muista aina tarkistaa, että muoviastiat, joissa ruuan lämmität, ovat mikrokäyttöön soveltuvia. Paras metodi ruuan lämmittämiseen on asettaa se keraamiselle tai lasiselle lautaselle tai astiaan. Näin voit varmistua siitä, ettei ruokaan irtoa minkäänlaisia muovijäämiä.
Kolmas mikron käyttöön liittyvä ongelma ovat säteilyn mahdollisesti aiheuttamat muutokset ruuassa. Joidenkin mukaan mikron säteet vähentävät muun muassa B12-vitamiinin määrää ruuassa. B12 on elimistölle tärkeä aines, joka auttaa kehoa tuottamaan punasoluja ja tehostaa muiden solujen toimintaa. Mikrossa lämmittäminen myös tuhoaa joitain ruuan flavonoideja, joilla on tulehdusta hillitsevä ja syövän kehittymistä ehkäisevä vaikutus.
https://askelterveyteen.com/ruuan-mikrolammittamisen-haitat/
Minä pyrin aina lämmittämään ruuat uunissa ja vain hätätilassa käytän mikroa ja sen voisi hävittää kokonaan niin ei tulisi käytetyksi edes kiireessä.
Ei tännekin tätä jaskaa. Ajattelin, että tämä on vaan etelän hetelmien juttu, kun yksi kreikkalainen juristi oli sitä mieltä, että mikroaaltouunit on vaarallisia, kun niissä on sitä säteilyä.
Jaa mä kuuntelin jo vuonna 2000 työpaikalla sitä kuoroa, "meille ei mikroa tule, siellä on sitä säteilyä ja se on kauhean epäterveellistä", "no niin kyllä on". Tupakkahuoneessa nämä voivottelivat.
No siis, samalla asialla olin itsekin, mitta mietin kyllä...
Mikrolämmitys tulee halvemmaksi kuin uuni. Aikamoista tuhlausta lämmittää pelkkää paria nakkia uunissa.
Vierailija kirjoitti:
Söin itsekin ennen jotain mummonmuusia jauheesta. Kyllähän sitä söi, mutta on se vaan ihan eri asia tehdä muusi itse.
Jauhoisia perunoita kattilaan kiehumaan ja kun ne on kypsiä ylimääräinen vesi pois ja joukkoon voita, maitoa ja suolaa. Muusaamista vaille valmis tossa vaiheessa. Kannattaa suolaa lisätä vähän kerrallaan ettei tule liian suolaista. Muusata varmaan osaa ton jokainen.
Nakkeissakin on eroa, joten eiköhän lempparit löydy niistäkin jokaiselle, kuka niistä nyt ylipäänsä tykkää.
Kannattaa myös unohtaa se mikro jos haluaa hieman laadukkaampaa ruokaa tehdä ja syödä.
Kaikki on suhteettoman suhteellista. Jossain oli taannoin juttua, kuinka pussimuusia syömään oppineet kakarat eivät kelpuuttaneet ruoaksi oikaa muusia.
Oot vaan laiska, tyhmä ja osaamaton.
Älä selitä, kaksi kättä sullakin.
Kotipalveluja on saatavissa ellet ole huomannut. Sormuksen hinnalla saa useammat muusinakit.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on rouvashenkilön oikea paikka nyrkin ja induktiolieden välissä. t. Macho
mies
Jaa, meillä kait patjan ja munan välissä.
t. herrasmies
Äitini kaltaisen emännän kanssa tuo olisi arkeasi myös parisuhteessa. Valitettavasti hänenlaisensa ovat nuoremmissa naisissa vielä yleisempiä, joten opettele itse kokkaamaan ja käytä sitä valttikorttinasi naisenhaussa.
Mä haluaisin myös emännän leipomaan, siivoamaan, tekemään ruokaa ja pitämään arjen asiat hallinnassa.
Mutta olen heteronainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kait sitä nyt aikuinen mies osaa ruokaa tehdä .
Varsinkin kun täällä aina jaksetaan muistuttaa, miten maailman parhaat kokit on miehiä.
Se on se perinteinen Gaussin käyrä miesten osalta: osa on huipulla ja osa on pohjalla. Naiset sijoittuu enemmän sinne keskivälille ruuanlaitossakin.
Kyllä tuo käyrä johtuu ihan vaan siitä että miehet estävät naisia tulemasta alalle, yrittävät savustaa siellä olevat pois ja kehuvat vain toisia miehiä. Seksuaalinen ahdistelu on alalla iso ongelma. Yritä itse pärjätä maailmassa missä suurin osa yrittää jatkuvasti kampittaa sinut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on rouvashenkilön oikea paikka nyrkin ja induktiolieden välissä. t. Macho mies
Herrasmiehen oikea paikka on nyrkkiraudan ja obduktiolieden välissä. T. Alfanaaras
Eihän naiset osaa kuin lämmittää mikrossa.
Vierailija kirjoitti:
Äitini kaltaisen emännän kanssa tuo olisi arkeasi myös parisuhteessa. Valitettavasti hänenlaisensa ovat nuoremmissa naisissa vielä yleisempiä, joten opettele itse kokkaamaan ja käytä sitä valttikorttinasi naisenhaussa.
Ei tuo ainakaan naisten kannalta ole valitettavaa. Ei yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokkaaminen yhdelle on todella surullista ja masentavaa.
-eri
Yhden hengen taloudessa on huomattavasti helpompaa suunnitella ruokakaupassa käymiset, ruuan laittamiset eikä tarvitse koskaan siivota muiden sotkuja. Minulla on aina tiskivuoro ruoanlaiton ja syömisen jälkeen. Jääkaapista, pakastimesta ja keittiön kaapeista löytyy juuri sitä ruokaa mitä itse on ostanut. Aino-jäätelöt ja Annasin sydänpiparkakut eivät ole kadonneet salaperäisesti minnekään jos tekee sattumalta mieli jotain makeaa syömistä rauhallisena koti-iltana.
Yksinasuvana kannattaa usein tehdä kerralla parin päivän ruoat kuten spaghetti bolonesea, niin että seuraavan päivän aterian voi laittaa suoraan lautaselle ja lämmittää mikroaaltouunissa. Kun kotona on hyvät perusvarastot, niin riittää että kaupassa käy minimissään kahdesti viikossa etenkin kuin ostaa ruokia mahdollisimman kaukana olevalla parasta ennen päivämäärällä.
Minulla on poikamiestaloudessani uunissa parhaillaan kypsymässä tuleva kansallisruokamme, kaalilaatikko. Tein sitä ensimmäisen kerran eläissäni ihan itse. Tunnin päästä pääsen varmaan maistelemaan sitä. En kuitenkaan kerro teille, miltä se maistuu.
Mullakaan ei oo emäntää ja nyt paloi perunat pohjaan! Haluaisin kokea sen kun herään päiväunilta ruuan tuoksuun enkä palohälyttimeen.
Vierailija kirjoitti:
Niin että akat aloittajan mielestä kuuluu sinne hellan ääreen, vai?
Menehän kuule vaikka You Tubeen. Siellä on isäntiä soppakauhan varressa kiinni.
Ota mallia.
Pasi Viheraho "raikasta ja ravitsevaa". Ei kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokkaaminen yhdelle on todella surullista ja masentavaa.
-eri
Miksi ihmeessä? Teen aina isoja satseja ja pakastan annoksina loput myöhempään käyttöön. Hyvää ruokaa syö mielellään samaakin useamman päivän, miesystävän kanssa samassa asunnossa ollessakin kokataan usein kahdelle sellainen 6-8 hengen annos ja siitä ei edes päädy välttämättä mitään pakastimeen. Joka päivä syödään kaksi lämmintä ruokaa tai ruokaisaa salaattia, joten tulee hyvin vaihtelua, kun kokkaa lähes joka päivä jotain ja muilla aterioilla syö valmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ainakaan naisten kannalta ole valitettavaa. Ei yhtään.
Minusta olisi naisena hyvinkin valitettavaa, jos en osaisi tai viitsisi tehdä ruokaa. Ihan oman hyvinvointini kannalta.
Jotenkin ajattelin heti, että tämä oli aloittajallakin pointti.